יכולים לחלום בגדול: הנתונים האדירים של פפ והגנת מנצ'סטר סיטי

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Christian Verheyen/Borussia Moenchengladbach via Getty Images

יותר מאי פעם - התכולים חולמים על זכייה בליגת האלופות אחרי ה-0:2 על גלדבאך והעלייה לרבע הגמר. ההגנה שוברת שיאים, גווארדיולה הגיע ל-100 שערים בכל אחד מ-12 עונותיו כמאמן: "מקווה שנתחרה על התואר"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי מודל 2020/21 היא קבוצה אדירה. הגנתית, התקפית, בכל אספקט במגרש. אתמול (שלישי) הקבוצה של פפ גווארדיולה עלתה לרבע גמר ליגת האלופות אחרי 0:2 על מנשנגלדבאך (0:4 בסיכום שני המשחקים), ונראה שיותר מאי פעם – התכולים יכולים לחלום על זכייה ראשונה בתולדות המועדון בגביע עם האוזניים הגדולות.

וכיאה לקבוצה אדירה כמו סיטי של העונה, היא גם שוברת שיאים בהתאם. המשחק אתמול היה השביעי ברציפות של הסיטיזנס במסגרת הצ'מפיונס ליג בו היא שומרת על שער נקי. היא הקבוצה השלישית בלבד בתולדות המפעל שמצליחה לרשום הישג שכזה אחרי מילאן (שבעה משחקים, 2005) וארסנל (עשרה משחקים, 2006).

מוליכת הפרמיירליג, או שאולי יותר נכון לקרוא לה האלופה שבדרך, ספגה בסך הכל שער אחד מכל שמונת משחקי ליגת האלופות שלה העונה, ובכך הפכה בסך הכל לקבוצה השנייה שסופגת שער אחד בלבד בשמונה משחקים בעונה אחת במפעל, כאשר אייאקס רשמה הישג זהה בעונת 1995/96.

פפ גווארדיולה | Marton Monus/picture alliance via Getty Images

כמו כן, אחרי הניצחון על מנשנגלדבאך אתמול רצף הדקות ללא ספיגה של סיטי בליגת האלופות הפך לרצף השני באורכו בהיסטוריית המפעל – 706 דקות שהיא שומרת על שער נקי. רק ארסנל מקדימה אותה, כאשר התותחנים שמרו על שער נקי במשך 995 דקות בעונת 2005/06.

פפ גווארדיולה רשם אתמול הישג יוצא דופן גם הוא. קבוצתו הגיעה ל-100 שערים העונה בכל המסגרות, ובכך, הוא חצה את רף ה-100 שערים לעונה בכל אחת מ-12 עונות האימון בקריירה שלו. פשוט מדהים. הסיטיזנס ניצחו ב-24 מתוך 25 המשחקים האחרונים שלהם בכל המסגרות, שאלה לכל הפחות שבעה ניצחונות יותר ביחס לשאר קבוצות חמש הליגות הבכירות באירופה.

ולא רק שחקני ההגנה של התכולים מציגים מספרים מדהימים, אלא גם שחקני ההתקפה. אילקאי גונדואן כבש אתמול את ה-15 שלו העונה בכל המסגרות – יותר מכל שחקן גרמני אחר העונה בחמש הליגות הבכירות. ופיל פודן הנפלא? הקשר בן ה-20 בישל לגונדואן ובכך מעורבותו בשערים העונה עלתה ל-20 (11 כיבושים ותשעה בישולים). אם משווים לכך את יתר שחקני הפרמיירליג הצעירים מתחת לגיל 21, הכי קרוב אליו הוא בוקאיו סאקה מארסנל, שמעורב ישירות ב-12 שערים.

אילקאי גונדואן | Manchester City FC/Manchester City FC via Getty Images

גווארדיולה היה מרוצה בסיום: "זו הייתה הופעה טובה, שלטנו מההתחלה. הכל היה יותר קל כי הגענו עם תוצאה טובה מהמשחק הראשון וכבשנו שני שערים בשלב מוקדם במשחק הזה, אבל הדרך בה שיחקנו באמת הייתה טובה. אנחנו צריכים לשמור את השחקנים רעננים, לא רק מבחינה פיזית אלא גם מבחינה נפשית. אני מקווה שנוכל להתחרות על התואר העונה".

קווין דה בריינה, שנבחר לאיש המשחק, אמר אחרי הניצחון: "השיאים ההגנתיים? זה נחמד מאוד עבור אדרסון ושחקני ההגנה. תחילת המשחק שלנו עזרה מאוד. המחצית השנייה הייתה קצב פחות טובה, הגענו לכמה מצבים, אבל זה מובן".

קווין דה בריינה עם תואר איש המשחק | Laszlo Szirtesi – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי