נסגרה תמונת העולות: צ'לסי ובאיירן מינכן עלו שלב בליגת האלופות

חכים זייך חוגג | Adam Davy/PA Images via Getty Images

הבלוז ניצחו 0:2 את אתלטיקו מדריד ועלו לרבע הגמר לראשונה מאז עונת 2013/14, ורנר בישל לזייך במשחק מצוין של שניהם. אלופת העולם הכניעה 1:2 את לאציו, לבנדובסקי וצ'ופו-מוטינג הבקיעו את השערים, פארולו צימק

(גודל טקסט)

תמונת רבע גמר ליגת האלופות הושלמה הערב (רביעי) כששתי קבוצות נוספות הבטיחו את מקומן בין שמונה האחרונות: צ'לסי גברה על אתלטיקו מדריד בסטמפורד ברידג' ובאיירן מינכן הכניעה את לאציו באליאנץ ארנה במשחקים שנעלו את שלב שמינית הגמר. בשישי הקרוב תיערך הגרלת השלב הבא, בה ישתתפו כזכור גם ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי, בורוסיה דורטמונד, פריז סן ז'רמן, פורטו וליברפול.

צ'לסי – אתלטיקו מדריד 1:0

הבלוז ניצחו בתוצאה זהה לזו שהשיגו במשחק הראשון ושמרו על מאזן נקי מהפסדים מאז מינויו של תומאס טוכל למאמן הקבוצה, זאת על אף החיסורים של טיאגו סילבה ותמי אברהם הפצועים וז'ורז'יניו ומייסון מאונט המורחקים. חכים זייך, שחזר להרכב לאחרונה אחרי שכבר החלו שמועות על כך שייפרד מצ'לסי בקיץ, כבש את שער הניצחון הודות לבישול נפלא של טימו ורנר.

זו ההעפלה הראשונה של הלונדונים לרבע גמר האלופות מאז עונת 2013/14, אז סיימו את דרכם בחצי הגמר נגד אותה אתלטיקו. מעבר לחותמת שלהם על שער הניצחון, ורנר וזייך היו פעילים מאוד במשחק הערב והגיעו לעוד מספר מצבים. בזכות הבישול ורנר מעורב ביותר שערים מכל שחקן אחר בצ'לסי עם 10 כיבושים ושבעה אסיסטים בכל המסגרות. זייך, מצדו הראה שוב כמה הוא אוהב יריבות ספרדיות: ארבעה משבעת השערים של המרוקאי בליגת האלופות נכבשו נגד קבוצות מ"לה ליגה".

חכים זייך חוגג | BEN STANSALL/AFP via Getty Images

הקולצ'ונרוס נכנעו הערב לצ'לסי בפעם הרביעית בהיסטוריה בליגת האלופות ובכך הבלוז הפכו לקבוצה שניצחה את אתלטיקו יותר מכל אחת אחרת במפעל. עד לפני כחודש וחצי מצבה של אתלטיקו מדריד נראה ורוד הרבה יותר, אך מוליכת הליגה הספרדית ניצחה רק ארבעה מתוך 10 משחקיה האחרונים בכל המסגרות ואחרי שהעונה האירופית שלה נגמרה הלילה, מה שנשאר לה זה לא לפשל בליגה ולזכות באליפות ראשונה מאז 2014 על חשבונן של ברצלונה וריאל מדריד הדולקות אחריה.

סימאונה. ערב מאכזב לקבוצתו | Matthew Lewis – UEFA/UEFA via Getty Images

הרכבים

צ'לסי: אדוארד מנדי, אנתוניו רודיגר, ססאר אספיליקווטה, קורט זומה, מרקוס אלונסו (בן צ'ילוול, 94), מתאו קובאצ'יץ', אנגולו קאנטה, ריס ג'יימס, קאי האברץ (אמרסון, 93), חכים זייך (כריסטיאן פוליסיק, 77), טימו ורנר (קאלום הדסון-אודוי, 82).

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, קיירן טריפייר (תומא למאר, 69), סטפן סאביץ', חוסה מריה חימנס, רנאן לודי (מריו הרמוסו, 46), מרקוס יורנטה, קוקה, סאול ניגס, יאניק קראסקו (מוסא דמבלה, 53), ז'ואאו פליקס, לואיס סוארס (אנחל קוראה, 59).

מהלך המשחק

חצי השעה הראשונה לא סיפקה מצבים בולטים, אך בדקה ה-31 צ'לסי יצאה למתפרצת קטלנית עם ורנר שדהר באגף שמאל ובישל מצוין לזייך, שהמשיך את זה לרשת והעלה את הבלוז ל-0:1. בדקה ה-47 המרוקאי רצה להחזיר טובה לגרמני ושלח אותו קדימה במסירה מצוינת, אבל סאביץ' אילץ את ורנר לבעוט מזווית קשה ואובלק הדף את זה לקרן.

צ'לסי ברבע הגמר לראשונה אחרי שבע שנים | Chris Lee – Chelsea FC/Chelsea FC via Getty Images
סוארס. אתלטיקו סיימה את דרכה באירופה | Marc Atkins/Getty Images

זייך היה קרוב להשלים צמד בדקה ה-57 כשקיבל על סף הרחבה ובעט מצוין בשמאל, אבל אובלק היה עירני והדף את זה מעל השער לקרן. ורנר קיבל עוד הזדמנות בדקה ה-62 כשיצא שוב קדימה בכדרור, הבעיטה שלו לא הייתה מספיק מדויקת ופספסה את המסגרת. 10 דקות לסיום הזמן החוקי, סאביץ' שלח מרפק לרודיגר ונתפס על ידי השופט, ששלף לעברו כרטיס אדום ישיר אשר הותיר את אתלטיקו עם שחקן פחות.

פליקס כמעט הבקיע שער כבוד בתוספת הזמן אך נהדף על ידי מנדי, לפני שהמחליפים של צ'לסי מצאו את הרשת בצד השני: פוליסיק בישל לאמרסון, שבנגיעה הראשונה שלו בכדור בעט מדויק לפינה הרחוקה וקבע את תוצאת הסיום.

דקה הספיקה לאמרסון כדי לכבוש | Mike Hewitt/Getty Images
שחקני אתלטיקו מדריד מאוכזבים | Adam Davy/PA Images via Getty Images

באיירן מינכן – לאציו 1:2

כשלושה שבועות לאחר שניצחה 1:4 ברומא, אלופת אירופה השלימה את המלאכה בבית נגד האיטלקים, שיתמקדו כעת בסרייה A. אחרי ארבעה ניצחונות רצופים ולמרות היתרון הגבוה שהחזיק, האנזי פליק פתח הערב בהרכב חזק, הכולל את תומאס מולר, לירוי סאנה ורוברט לבנדובסקי. לחלוץ הפולני לקח קצת יותר מחצי שעה למצוא את הרשת במשחק ובדקה ה-33 הוא דייק מנקודת הפנדל את שערו החמישי העונה במפעל. אריק צ'ופו-מוטינג נכנס למשחק בדקה ה-71 במקומו של לבנדובסקי ותוך שתי דקות בלבד הכפיל את היתרון של הבווארים לאחר בישול של דויד אלאבה. לקראת הסיום זכו התכולים לשער מצמק מראשו של מרקו פארולו, אשר קבע את תוצאת הסיום באליאנץ ארנה.

רוברט לבנדובסקי, לאון גורצקה. אחד חוזר לסגל, השני עדיין בחוץ | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי