ריאל בונה על הכושר של בנזמה, הזאר מחוץ לסגל לליברפול

זינדין זידאן, קארים בנזמה | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

החלוץ כבש תשעה שערים בשבעת המשחקים האחרונים ומציג מספרים אף טובים יותר בליגת האלופות, לעומתו הבלגי החלים מפציעה, אך לא ישחק. וגם: ואלוורדה כשיר ועשוי לשחק, ההתלבטות והדאגות של זידאן

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד מגיעה לשבוע החשוב ביותר שלה העונה. מחר (שלישי) היא תארח את ליברפול (ב-22:00) במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות, ביום שבת תחכה לה ברצלונה וברביעי באנגליה הגומלין. זינדין זידאן אמנם יחסר את הקפטן סרחיו ראמוס הפצוע וכך גם דני קרבחאל, אך הוא יוכל להתנחם בכך שקבוצתו בכושר מצוין ולא הפסידה כבר 11 משחקים בכל המסגרות כשניצחה בתשעה.

הזיכרונות של הבלאנקוס מהמשחק האחרון נגד ליברפול נפלאים כמובן כאשר ב-2018 השלימו זכייה שלישית ברציפות בליגת האלופות עם 1:3 בגמר בקייב את החניכים של יורגן קלופ. גארת' בייל כובש הצמד (שער אחד אדיר במספרת) כבר איננו ומי שאמור היה להיכנס לנעליו הוא אדן הזאר, אך הוא ייעדר גם הפעם. הקשר הבלגי הגביר את קצב האימונים אחרי פציעה נוספת, אולם לא יהיה בסגל לפי הודעה שמסרה ריאל. לעומתו, פדריקו ואלוורדה האורוגוואי כן ברשימה של זידאן ועשוי לשחק.

אלה שיחזרו להרכב בוודאות הם רפאל וארן (לא שותף כלל ב-0:2 על אייבר) וטוני קרוס שעלה מהספסל. קארים בנזמה יהיה כהרגלו אחד משחקני המפתח. החלוץ שכבש 24 שערים העונה הבקיע בכל שבעת המשחקים האחרונים (תשעה שערים) – הרקורד הטוב בקריירה שלו. בליגת האלופות, אגב, המספרים שלו לאורך הקריירה טובים יותר מאשר בלה-ליגה. באירופה הוא כבש כל 128 דקות בממוצע לעומת שער כל 144 דקות בספרד. "בנזמה בכושר מפחיד רגע לפני שלבי ההכרעה", החמיאו ב"אס".

הזאר. בגומלין הוא עשוי לשחק | Helios de la Rubia/Real Madrid via Getty Images

וארן אמר לקראת המשחק: "ככל שהאתגר קשה יותר כך אני נהנה ממנו. מבחינתי הלחץ הוא כמו חבר, זה כוח מניע. הלחץ הופך אותך לטוב יותר. הוא נותן לך אדרנלין. כשאתה מרוכז וכביכול חושש – אתה רץ יותר מהר. ברגעים הפחות טובים אתה נזכר שכבר התגברת על קשיים. ככל שהלחץ גדול יותר ההתרגשות גדולה יותר. הלחץ שווה הכל בזמן שאתה מרים את הגביע הזה".

זידאן, שירשום ציון דרך עם משחקו ה-50 במפעל היוקרתי כמאמןו (31 ניצחונות, תשע תוצאות תיקו ותשעה הפסדים), עשוי לפתוח ב-4:3:3 עם מרקו אסנסיו ו-ויניסיוס ג'וניור בכנפיים לפי ההערכות. הספרדי כבר התעלה בעבר במשחקים גדולים כשישה משבעת שעריו בליגת האלופות היו בשלבי הנוקאאוט. המאמן מתלבט בין השיטה הזו לבין מערך של ארבעה קשרים. לאחרונה שיחקה ריאל גם עם שלושה בלמים כך שגם אופציה זו נשקלת.

המאמן לא הסכים לגלות אם הזאר ישחק ואמר עוד לפני פרסום הסגל שבו הבלגי לא נכלל: "דיברנו על זה פעמים רבות, שוחחתי איתו כדי שיירגע, מה שחשוב זה שהוא רגוע לגמרי ומרגיש בסדר. אנחנו לא מאמינים שהוא חזר מהר מדי. נראה מתי הוא ישחק". עוד אמר: "אנחנו צריכים את כולם, תמיד ואני מקווה שהפצועים יחלימו בהקדם". על בנזמה: "כולם שחקנים חשובים, הכימיה שלו עם יתר השחקנים נהדרת וזו התוצאה".

מרקו אסנסיו | Denis Doyle/Getty Images

על המשחק: "אנחנו יודעים שזו התמודדות כפולה אבל חושבים רק על המשחק מחר. ליברפול קבוצה מאוד שלמה ולא רק שלושת החלוצים שלה. נצטרך לשים לב לכל דבר. יורגן קלופ מאמן נהדר. הפצועים של ליברפול? לא יודע אם יש לה חולשות כי ישחקו שחקנים אחרים, גם לנו יש הרבה פצועים אך הכוח שלנו הוא בקבוצה". הצרפתי נשאל האם זלזלו בקבוצה שלו והשיב שהוא מרגיש שכן. "אנחנו לא מסתכלים לאחור", אמר כשנשאל על הגמר בקייב וסירב לענות על שאלות לגבי מוחמד סלאח או ארלינג הולאנד.

הבלם נאצ'ו אמר: "אנחנו מציגים יכולת טובה גם במערך של שלושה בלמים וגם במערך של ארבעה בהגנה. החלוצים של ליברפול? כולם בכושר טוב, כולם ירצו לנצח אותנו ולא רק סלאח בגלל מה שקרה. אני אוהב את החיבור של שחקני ההתקפה שלהם. אנחנו לא מתייחסים בהאם אנחנו פייבוריטים או לא, זה תפקיד התקשורת, העיקר שנעבור. גם ללא כריסטיאנו רונאלדו אנחנו קבוצה תחרותית מאוד".

ברמה האישית אמר: "בהחלט יכול להיות שזה הרגע הטוב בקריירה שלי, יש לי המשכיות וביטחון שלא היו לי, אני מרגיש נפלא. החלום שלי הוא לשחק עוד משחקים עם החולצה הזו במועדון של חיי". כשנשאל על עתידו אמר: "בוודאי שזה קשור גם לראמוס. הוא חבר וקפטן ואף אחד לא שמח שהוא בחוץ. אני מקווה שימשיך. יש לי חוזה עד לתום העונה הבאה ואני רגוע".

נאצ'ו פרננדס | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

הבלאנקוס פגשו 13 פעמים יריבות אנגליות בשלבי הנוקאאוט והמשיכו הלאה שמונה פעמים לעומת חמש הדחות, האחרונה שבהן אשתקד נגד מנצ'סטר סיטי. ריאל תהיה חייבת לשפר את מאזן הבית שלה באירופה שכן ניצחה רק ארבעה מעשרת משחקי הבית האחרונים שלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי