"הקבוצה השתנתה": סיטי תעבור את מחסום רבע הגמר מול דורטמונד?

שחקני מנצ'סטר סיטי | ATTILA KISBENEDEK/AFP via Getty Images

שלוש שנים ברציפות שהסיטיזנס מודחים בשלב שמונה האחרונות של הצ'מפיונס, ובשלישי הם מגיעים פייבוריטים לקרב הרותח מול הולאנד וחבריו. סאנצ'ו ייעדר, מוקוקו גמר את העונה. גווארדיולה יהנה מסגל מלא

(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה אמנם הפך את מנצ'סטר סיטי לקבוצה גדולה יותר ממה שהיא הייתה לפני שהגיע אליה והוביל אותי לשתי אליפויות (ועוד אחת בדרך), אך אי אפשר להתעלם מהכישלון של המאמן בליגת האלופות בשנים האחרונות.

בעונתו הראשונה על הקווים של הסיטיזנס, ב-2016/17, הוא הודח כבר בשמינית הגמר מול מונאקו. בשלוש העונות שלאחר מכן, בכל פעם מחדש הוא נעצר ברבע הגמר – מול ליברפול ב-2017/18, מול טוטנהאם ב-2018/19 ומול ליון בעונה הקודמת.

מחר (שלישי, 22:00) הוא ינסה לשבור את 'נאחס רבע הגמר', כאשר קבוצתו תארח באתיחאד לקרב ענק את דורטמונד במשחק הראשון מבין שניים. הגומלין יתקיים בזיגנאל אידונה פארק ביום רביעי הבא, ומנצ'סטר סיטי כמובן פייבוריטית – דבר שלא בדיוק עזר לה בשנים האחרונות בצ'מפיונס ליג.

פפ גווארדיולה | Peter Zador/DeFodi Images via Getty Images

הפעם, אלופת אנגליה שבדרך מגיעה עם ביטחון רב ופורמה אדירה – 26 ניצחונות ב-27 המשחקים האחרונים בכל המסגרות. מולה ניצבת דורטמונד, קבוצה בעלת כישרונות יוצאי דופן, אך שמציגה חוסר עקביות מאכזב העונה וכל התקוות שלה נשענות על ארלינג הולאנד, שמי יודע, אולי משחק מול הקבוצה הבאה שלו. בכל מקרה, עם כל הרצון של מנצ'סטר סיטי להחתים את הכוכב הנורבגי, כל הגדולות של אירופה אחריו והמאבק יהיה רותח.

"למרות ההצלחה בליגה, לסיטי יש הרבה מה להוכיח", נכתב באנגליה על הקבוצה של פפ גווארדיולה, שכאמור, לא עברה מעולם את שלב רבע הגמר תחת הדרכתו של הספרדי. בהתייחס לדורטמונד, בניתוח לקראת המשחק בגרמניה נכתב: "רמת התסכול בקבוצה עלתה לגבהים חדשים אחרי ההפסד לפרנקפורט ביום שבת".

בעוד גווארדיולה יהנה מסגל מלא ואמור לעלות עם קווין דה בריינה כחלוץ מדומה, כפי שעשה לא פעם בחודשים האחרונים, לדורטמונד בעיית פציעות רצינית. ג'יידון סאנצ'ו, שערק מסיטי לקבוצה הגרמנית בהיותו נער, נעדר בחודש האחרון ויחמיץ גם את המשחק מחר. כמוהו גם אקסל ויטסל כמובן שפצוע כבר תקופה ארוכה ואליהם הצטרף היום גם יוסופה מוקוקו, הכישרון הסנסציוני בן ה-16, שסיים את העונה. הולאנד יפתח מקדימה יחד עם מרקו רויס וטורגן הזאר, גם ג'וד בלינגהאם בתמונה.

ארלינג הולאנד | Alexandre Simoes/Borussia Dortmund via Getty Images

צ'יקי בגיריסטיין, המנהל הטכני של מנצ'סטר סיטי, דיבר לקראת ההתמודדות, התייחס למחסום רבע הגמר והכריז: "מנצ'סטר סיטי השתנתה הרבה מאוד. אנחנו עקביים, אנחנו שם. אנחנו רוצים לשמור על החלום שלנו בחיים ולעבור. דורטמונד יריבה קשה ובאופן קבוע מצליחה בליגת האלופות".

ומה היה למנג'ר לומר? כך טען גווארדיולה במסיבת העיתונאים: "אנחנו צריכים לזכות בכל התחרויות בגלל שאנחנו במקום הראשון בפרמיירליג? גם באיירן מינכן בפסגת הטבלה בבונדסליגה ואתלטיקו מדריד בספרד. אנחנו חושבים רק על לנצח את דורטמונד מחר ואחר כך נחשוב על לידס. אם נשחק טוב ונצליח לעלות זה יקרה כי מגיע לנו ואם לא נצליח אז ננסה שוב בעונה הבאה. ההפסד לליון בעונה שעברה ישב לי בראש במשך מספר שבועות, לא הגיע לנו לעלות וזה היה כואב, אבל מה אפשר לעשות? התחלנו להתכונן לעונה הבאה והנה אנחנו שוב כאן".

גווארדיולה גם התייחס לאפשרות שסיטי תרכוש שחקן הקיץ במאה מיליון יורו או יותר: "אולי זה יקרה בעתיד, אם המועדון יחליט שזה הכרחי לשדרוג הסגל לטווח ארוך, אבל עד כה לא המועדון לא פעל בדרך הזו וזו הסיבה שלא עשינו את זה, אבל אולי בעתיד. לקנות שחקן בסכום כזה לא מבטיח לך כלום".

במסיבת העיתונאים ישב לצדו של גווארדיולה הקשר רודרי שהוסיף: "הולאנד בן 21 בלבד והיכולת שלו מרשימה, אבל אנחנו לא יכולים להתרכז בשחקן אחד – דורטמונד זו קבוצה גדולה ואני זוכר כמה היה קשה מולה כשהייתי באתלטיקו מדריד. אם נשחק את המשחק שלנו, נגיע להמון מצבים וכבר הוכחנו העונה למה אנחנו מסוגלים. גונדואן? אנחנו פשוטים מוסרים לו, זו המציאות".

מנגד, אדין טרזיץ', מאמנה הזמני של דורטמונד, אשר יוחלף בתום העונה על ידי מרקו רוז, מאמן מנשנגלדבאך, דיבר לקראת המשחק: "אנחנו צריכים להציג את היכולת הכי טובה שלנו גם במשחק הראשון וגם במשחק הגומלין, מהשנייה הראשונה ועד לשנייה האחרונה, ואולי גם בהארכה אם נצטרך. להתגבר על מנצ'סטר סיטי זה יהיה משהו מיוחד. גווארדיולה הוא ללא ספק אחד המאמנים הטובים בעולם, הקבוצות שלו שולטות בכדורגל כבר כמעט 15 שנה".

אדין טרזיץ' | Lars Baron/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי