רגל בחצי: ריאל מדריד ניצחה 1:3 את ליברפול

ויניסיוס ג'וניור חוגג | Fran Santiago/Getty Images

הבלאנקוס השיגו מקדמה משמעותית והתקרבו לשלב ארבע האחרונות בליגת האלופות, בזכות צמד של ויניסיוס ושער נוסף של אסנסיו. סלאח צימק זמנית, אך אלופת אנגליה תזדקק להופעה יוצאת דופן כדי להימנע מהדחה בגומלין

(גודל טקסט)

כששתיים מתוך שלוש הקבוצות שזכו בליגת האלופות נפגשות ראש בראש ברבע הגמר, הציפייה היא למשחק בדיוק ברמה שקיבלנו הערב (שלישי): ריאל מדריד השיגה מקדמה חשובה כשניצחה 1:3 את ליברפול באצטדיון אלפרדו די סטפנו, בזכות צמד של ויניסיוס ג'וניור ושער נוסף של מרקו אסנסיו, כאשר מוחמד סלאח צימק זמנית עבור אלופת אנגליה שקרובה להוסיף פרק נוסף לעונה המאכזבת ביותר שעוברת עליה.

אמנם קבוצתו של זינדין זידאן חווה עונה לא פשוטה ובהחלט רחוקה מהגרסה שהציגה כשניצחה את ליברפול בגמר 2018, אבל כשמגיעים לשלבי המאני טיים בליגת האלופות, אסור להמר נגדה וערב היא שוב הוכיחה מדוע. הבלאנקוס, שרשמו ניצחון 12 ברציפות בכל המסגרות, שלטו באופן כמעט מוחלט בהתמודדות מול המייטי רדס ובין האחראים העיקריים לכך ראוי לציין את טוני קרוס ולוקה מודריץ', שהכתיבו את הקצב ממרכז השדה.

בספרד דיברו השבוע על כך שהמאמן יצטרך לבחור בין ויניסיוס לאנסנסיו בהרכב להערב, אך הצרפתי העניק לשני הקיצוניים שלו את המקום ב-11 יחדיו וקיבל מהם את התמורה הכי גדולה שיכול היה לצפות לה. הברזילאי, שסופג לא מעט ביקורת בספרד, הראה שהוא מסוגל להופיע למעמדים גדולים ולהיות מעמודי התווך של ריאל מדריד בשנים הבאות. הספרדי, מצדו, מצא את הרשת משחק רביעי ברציפות והמשיך בכושר הלוהט. יחד עם ויניסיוס, אסנסיו חיפה על קארים בנזמה שלא מצא את הרשת לראשונה אחרי שבעה משחקים.

אלופת ספרד אמנם ספגה שער חוץ, אך היתרון שהשיגה הערב יביא אותה כפייבוריטית ברורה לגומלין באנפילד ביום רביעי הבא ולא פחות חשוב מכך, יוצר מומנטום חיובי מאוד לקראת משחק לא פחות חשוב למועדון ולמאבקי האליפות בליגה: הקלאסיקו מול ברצלונה שייערך במוצאי השבת הקרובה.

ויניסיוס. צמד יקר לזכות הבלאנקוס | Fran Santiago/Getty Images

בצד של ליברפול בוודאי מרגישים אכזבה גדולה. אין ספק שמכת הפציעות בהגנה, בראשן זו של וירג'יל ואן דייק, פגעה במידה רבה בקבוצה של יורגן קלופ לאורך העונה. יחד עם זאת, כשלשורת התוצאות המשפילות שהמרסיסייד ספגו בליגה ולרצף ההפסדים באנפילד שרשמו לאחרונה, מצטרפת הופעה עלובה כמו זו שבה חזינו הערב במעמד מכריע, אין ספק שמדובר בכישלון מקצועי גדול עבור אלופת אנגליה.

אפילו כששני הבלמים הבכירים של ריאל מדריד, סרחיו ראמוס הפצוע ורפאל וראן שנמצא חיובי לקורונה הבוקר, לא עומדים לרשות היריבה, ליברפול בקושי הצליחה לדגדג את הספרדים ועל מנת להימנע מהדחה בשבוע הבא היא תהיה חייבת לעשות שינוי גדול.

קרוס סיפק הופעה גדולה | Isabel Infantes/PA Images via Getty Images
סלאח. ליברפול אכזבה בגדול | Ruben Albarran/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

הרכבים

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, לוקאס ואסקס, אדר מיליטאו, נאצ'ו פרננדס, פרלאן מנדי, קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ', מרקו אסנסיו (פדריקו ואלוורדה, 70), ויניסיוס ג'וניור (רודריגו, 85), קארים בנזמה.

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, אוזן קבאק (רוברטו פירמינו, 81), נת'ניאל פיליפס, אנדי רוברטסון, פאביניו, נאבי קייטה (טיאגו אלקנטרה, 42), ג'ורג'יניו ווינאלדום, מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, דיוגו ז'וטה (שרדאן שאקירי, 81).

בנזמה לא כבש הערב, אך קבוצתו ניצחה בענק | Isabel Infantes/PA Images via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 27, 0:1 לריאל מדריד: קרוס שלח מסירה ארוכה מדהימה לוויניסיוס, שהקדים את שחקני ההגנה של ליברפול והכניע את אליסון כדי להעלות את הבלאנקוס ליתרון.

דקה 36, 0:2 לריאל מדריד: שוב מסירה של קרוס, הפעם אלכסנדר-ארנולד עזר למארחת. המגן נגח רע מאוד לאחור וכל מה שנותר לאסנסיו, שהשתלט על הכדור, היה להקפיץ מעל אליסון ולבעוט לרשת החשופה כדי לכבוש את השני.

אסנסיו חוגג. ריאל התקרבה לחצי הגמר | Fran Santiago/Getty Images

דקה 51, ליברפול צימקה ל-2:1: ווינאלדום יצא קדימה בכדרור והשאיר לז'וטה שפרץ לרחבה וניסה לבעוט, מודריץ' בלם אותו אבל הכדור הגיע לסלאח ששם את זה בפנים והחזיר את האדומים למשחק.

דקה 65, 1:3 לריאל מדריד: מודריץ' מצא את ויניסיוס במסירת רוחב, הברזילאי בעט עם רגל ימין בנגיעה ובעזרת תגובה רעה של אליסון, השלים צמד והגדיל שוב את היתרון של הספרדים.

סלאח כבש שער חוץ, אך האדומים בבור | Isabel Infantes/PA Images via Getty Images
קלופ. יכול לעשות מהפך בגומלין? | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images
זידאן. שחקניו שוב הופיעו במאני טיים | Berengui/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי