רק בנפיקה שווה לה: המאזן הנהדר של ריאל מדריד מול ליברפול

שחקני ריאל מדריד חוגגים | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

בצוותא עם הפורטוגלים, הבלאנקוס הם הקבוצה שניצחה את ליברפול יותר מכל אחת אחרת במפעלים אירופיים. וגם: אסנסיו לוהט, ויניסיוס נכנס לספרים, פודן עשה היסטוריה וסיטי אוהבת דרמות. כל המספרים

(גודל טקסט)

מספרי הערב הראשון של רבע גמר ליגת האלופות

4 – מרקו אסנסיו הבקיע בכל ארבעת משחקיו האחרונים בכל המסגרות, הרצף הכי ארוך בקריירה שלו. לפני כן, ארבעת השערים הקודמים של אסנסיו התפרשו על פני 41 משחקים.

2 – ויניסיוס ג'וניור הוא כובש הצמד השני הצעיר ביותר בהיסטוריה של ריאל מדריד בליגת האלופות, לאחר שעשה זאת בגיל 20. הצעיר ביותר אי פעם היה צ'וס פרדה בן ה-19, שכבש צמד מול סביליה ברבע הגמר בשנת 1958.

3 – עם השער שכבש הערב, מוחמד סלאח השתווה לאריאן רובן ולדויד טרזגה עם 32 שערים בליגת האלופות, כשהוא ממוקם יחד איתם במקום ה-25 ברשימת כובשי כל הזמנים. סלאח הוא האפריקאי השלישי בלבד שנמצא ברשימה זו, כשלפניו נמצאים סמואל אטו (33 שערים) ודידייה דרוגבה (44 שערים).

ויניסיוס חוגג | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

4 – בכל המפעלים האירופים, אין שום קבוצה שהצליחה לנצח את ליברפול יותר מריאל מדריד (בצוותא עם בנפיקה), שעשתה זאת ארבע פעמים בארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

17 – מאז עונת הבכורה שלה בליגה האלופות (2011/12), אין קבוצה שהבקיעה יותר שערים בדקה ה-90 ממנצ'סטר סיטי, שעשתה זאת 17 פעמים – בדיוק כמו גם ריאל מדריד.

20 – פיל פודן הוא האנגלי השלישי הכי צעיר (בן 20 ו-313 ימים) שהבקיע ברבע גמר ליגת האלופות, אחרי תיאו וולקוט (20 ו-30 ימים) ואלאן סמית' (20 ו-158 ימים).

* פודן הוא גם האנגלי הצעיר ביותר שכובש שער ניצחון בליגת האלופות. עד הערב, השחקן הכי צעיר שעשה זאת היה וויין רוני, שהבקיע במדי מנצ'סטר יונייטד נגד מילאן בגיל 21 ו-182 ימים.

פודן עשה היסטוריה | Michael Regan/Getty Images

20 – רק קיליאן אמבפה הבקיע צמד ברבע גמר ליגת האלופות בגיל צעיר יותר (18) מוויניסיוס ג'וניור, שעשה זאת נגד ליברפול הערב בגיל 20 ו-268 ימים.

121 – מאז הופעת הבכורה של מוחמד סלאח בליברפול, רק רוברט לבנדובסקי (177), ליאו מסי (156) וכריסטיאנו רונאלדו (140) הבקיעו יותר מהמצרי בכל המסגרות מבין קבוצות מחמש הליגות הבכירות באירופה.

0 – ליברפול לא הצליחה לבעוט לשער במחצית הראשונה נגד ריאל מדריד, לראשונה במסגרת ליגת האלופות מאז נובמבר 2014, כשגם אז היריבה הייתה אלופת ספרד הנוכחית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי