כמה היא חיכתה לזה: פ.ס.ז' ניצחה 2:3 את באיירן מינכן בחוץ

קיליאן אמבפה | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

הנקמה תושלם בגומלין? צמד של אמבפה ושער של מרקיניוס העניקו לצרפתים מקדמה אדירה ברבע גמר ליגת האלופות, על חשבון הקבוצה שניצחה אותם בגמר אשתקד. צ'ופו מוטינג ומולר החזירו מפיגור כפול, אך זה לא הספיק

(גודל טקסט)

איזה משחק מחשמל קיבלנו הערב (רביעי) באליאנץ ארנה. בשחזור הגמר מהעונה שעברה, פריז סן ז'רמן ניצחה 2:3 מדהים את באיירן מינכן בגרמניה והשיגה מקדמה ענקית לקראת גומלין רבע גמר ליגת האלופות, אותו תארח בשלישי הקרוב בפארק דה פראנס. מעל כולם עמד, פעם נוספת, קיליאן אמבפה שהכריע את ההתמודדות אחרי שאלופת העולם הגאה חזרה מפיגור כפול. החלוץ הצרפתי כבש צמד ומרקיניוס הבקיע את השער הנוסף של הפריזאים, בעוד אריק צ'ופו מוטינג ותומאס מולר השוו זמנית עבור הגרמנים.

באיירן דווקא הגיעה במצב רוח מרומם אחרי שניצחה 0:1 את לייפציג בקרב צמרת בבונדסליגה, אך חסרה הערב את מלך השערים של אירופה כולה – רוברט לבנדובסקי. ללא הפולני שנפצע במדי נבחרתו ובלי סרג' גנאברי שאובחן אתמול כחיובי לקורונה במפתיע, הקבוצה של האנזי פליק נתפסה בהלם בשלב מאוד מוקדם ונקלעה לבור במגרשה הביתי. בהמשך היא הוכיחה אופי איתן, כיאה לקבוצה שזכתה בכל תואר אפשרי בשנה האחרונה, אולם אל מול הכישרון של אמבפה וחבריו זה פשוט לא הספיק הערב.

זהו ההפסד הראשון של באיירן מינכן בליגת האלופות אחרי 19 משחקים רצופים שבהם היא לא נוצחה, כאשר בשלושת הביקורים הקודמים של הקבוצה מעיר האורות במינכן, אלופת גרמניה יצאה עם ידה על העליונה. הבווארים יקוו שלבנדובסקי יהיה כשיר לגומלין, אך בצד ההגנתי תידרש מהם עבודה לא פחות גדולה, שכן מעבר לשערים שיידרשו לניצחון בבירת צרפת, באיירן תצטרך גם לשמור על רשת נקייה או לספוג כמה שפחות כדי להינצל מהדחה מוקדמת.

אלופת העולם ספגה מהלומה קשה |
פליק מאוכזב. באיירן תתאושש? |
נוייר. הבווארים נקלעו לבור | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

ומה נאמר על פריז סן ז'רמן. מאז אותו ערב ב-23 באוגוסט 2020, בו קינגסלי קומאן הכניע אותה בגמר ליגת האלופות, אלופת צרפת חיכתה לרגע הזה. הנקמה אמנם טרם הושלמה, אך לחגיגה כמו שהפריזאים סיפקו הערב באליאנץ ארנה מעטים ציפו. מי שכנראה הפתיע הרבה פחות, על אף שבהחלט הדהים פעם נוספת ביכולת שלו להתעלות במעמד גדול ולהציג יכולת אדירה, הוא אמבפה. כבר אחרי שלוש דקות החלוץ הימם את באיירן עם שער היתרון ותוך זמן קצר אחרי שמולר החזיר את המארחת למשחק, הכוכב הגדול של הכדורגל הצרפתי שלח לרשת של מנואל נוייר את הכדור שסגר עניין עבור פ.ס.ז'.

לאחר הצמד שלו הערב, אמבפה מעורב ב-37 שערים ב-33 הופעות במדי פריז סן ז'רמן בליגת האלופות (21 כיבושים ו-16 בישולים). העונה, מאזנו עומד על שמונה שערים בשמונה משחקים. פשוט בלתי נתפס. ניימאר היה חתום אף הוא על הניצחון הענק, עם שני בישולים שהציבו את קבוצתו ביתרון כפול במחצית הראשונה. ועבור המאמן מאוריסיו פוצ'טינו זו הייתה סוג של סגירת מעגל מרגשת: לפני הערב, המפגש היחיד שלו עם באיירן במסגרת ליגת האלופות היה בתבוסה 7:2 ב-2019, אז כמאמן טוטנהאם. יחד עם זאת, גם הארגנטינאי יודע שהמשימה עוד לא הושלמה.

אמבפה שוב הדהים את כולם | Alexander Hassenstein/Getty Images
פוצ'טינו. סוג של סגירת מעגל | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images
פ.ס.ז' התקרבה משמעותית לחצי הגמר | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

הרכבים

באיירן מינכן: מנואל נוייר, בנג'מין פבאר, ניקלאס זולה (ג'רום בואטנג, 42), דויד אלאבה, לוקה הרננדס, ג'ושועה קימיך, לאון גורצקה (אלפונסו דייויס, 33), לירוי סאנה, תומאס מולר, קינגסלי קומאן, אריק צ'ופו-מוטינג

פריז סן ז'רמן: קיילור נבאס, קולין דאגבה, מרקיניוס (אנדר הררה, 30), פרסנל קימפמבה, עבדו דיאלו (מיטשל באקר, 46), אידריסה גיי, דנילו פריירה, אנחל די מריה (מויזה קן, 71), יוליאן דראקסלר, ניימאר (ראפיניה, 90), קיליאן אמבפה.

מהלך המשחק

דקה 3, 0:1 לפריז סן ז'רמן: הלם באליאנץ ארנה! האורחת יצאה להתקפת מעבר שבסיומה ניימאר מסר ימינה לאמבפה, שהיה לבד לחלוטין ולא בעט הכי טוב, אבל נעזר בהדיפה רעה של נוייר לשערו הוא.

דקה 28, 0:2 לפריז סן ז'רמן: הגנת באיירן נרדמה ביציאה ממצב נייח וניימאר ניצל זאת כדי למצוא את מרקיניוס בהקשתה גדולה. הבלם לא התבלבל מול נוייר והבקיע את השני של הפריזאים.

ניימאר, קיליאן אמבפה | Alexander Hassenstein/Getty Images
באיירן נכנסה להלם בפתיחה | Sebastian Widmann – UEFA/UEFA via Getty Images
מרקיניוס הכפיל בגשם השוטף | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

דקה 38, באיירן מינכן צימקה ל-2:1: פבאר הגביה נפלא מאגף ימין לראשו של צ'ופו-מוטינג, שהמשיך בנגיחה אדירה לרשת והחזיר את הגרמנים למשחק.

דקה 60, באיירן מינכן משווה ל-2:2: ג'ושוע קימיך הרים ממצב נייח ומצא את תומאס מולר, שנגח מצוין והכניע את נבאס כדי לקבוע שוויון.

צ'ופו מוטינג. המחליף של לבנדובסקי הבקיע | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images
גם מולר חגג שער, אך זה לא הספיק | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

דקה 68, 2:3 לפריז סן ז'רמן: די מריה מסר שמאלה לאמבפה, שתעתע בבואטנג ושלח בעיטה שטוחה וחזקה לפינה הימנית של נוייר כדי להשלים צמד ולהחזיר את היתרון לקבוצתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי