ניימאר פרץ בבכי בסיום ורמז כי יישאר בפ.ס.ז': "מרגיש בבית"

פארדס וניימאר חוגגים חצי גמר | Alexander Scheuber - UEFA/UEFA via Getty Images

הברזילאי לא עמד בהתרגשות אחרי העלייה לחצי הגמר למרות הפסד 1:0 לבאיירן מינכן ואמר: "הארכת החוזה כבר לא נושא לשיחה, מאוד נוח לי כאן". נשיא המועדון: "יישאר איתנו תקופה ארוכה. לו ולאמבפה אין סיבות לעזוב"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

ספק אם שחקני פריז סן ז'רמן חגגו אי פעם הפסד כפי שקרה להם אמש (שלישי). אלופת צרפת אמנם שוב הפסידה לבאיירן מינכן, כמו בגמר ליגת האלופות בשנה שעברה, רק שהפעם ה-1:0 הביתי הספיק כדי להשיג את הכרטיס לחצי הגמר בזכות ה-2:3 הנהדר בשבוע שעבר בגרמניה.

באיירן מינכן הייתה זקוקה לשני שערים לפחות כדי למחוק את יתרון שערי החוץ של הצרפתים וכאמור היא ניצחה בגומלין משער בנגיחה של אריק צ'ופו מוטינג בדקה ה-40, אבל בסיכום המשחקים התוצאה היא 3:3 והמשמעות היא שאלופת אירופה סיימה את דרכה כבר עתה ואילו פריז סן ז'רמן שוב בין ארבע האחרונות ואולי בדרך לגמר שני ברציפות, אם תחלוף גם על פני המנצחת מחר בהתמודדות בין בורוסיה דורטמונד למנצ'סטר סיטי.

לא מעט שחקנים בפ.ס.ז' הזילו דמעה מרוב התרגשות עם שריקת הסיום, גם ניימאר, שנבחר למצטיין המשחק למרות החמצות ענק, נתפס מתקשה לעצור את הדמעות, אבל במהרה התמונות התחלפו וחגיגה גדולה נרשמה בחדר ההלבשה כשעל החגיגה מנצח קיליאן אמבפה.

פ.ס.ז' למעשה הפכה לקבוצה הצרפתית השלישית שמעפילה פעמיים ברציפות לחצי הגמר, אחרי סנט אטיין (1975-1976) ומארסיי (1990 ו-1991) ולאחר המשחק אמר ניימאר: "אני מאושר למרות ההפסד, כי עברנו קבוצה אדירה והוכחנו שגם אנחנו קבוצה גדולה כזו. הדחנו את אלופת אירופה! אני מאוד מכבד את באיירן, אבל אנחנו בחצי הגמר ועכשיו נצטרך לעבוד אפילו קשה יותר ולהשתפר. אנחנו מדברים המון אחד עם השני, אנחנו באמת קבוצה".

בשיחה עם התקשורת בארצו, הברזילאי סיפק הצהרה לגבי עתידו, שככל הנראה שמה קץ לכל הספקולציות: "הארכת החוזה שלי בפ.ס.ז' היא כבר לא סיפור. מן הסתם, אני מרגיש כאן כמו בבית ומאוד בנוח. אני מאושר יותר מבעבר". ראוי לציין כי על פי העיתונאי המוערך פבריציו רומנו, הכוכב עומד לחתום רשמית על הארכת חוזהו.

ניימאר גם נשאל על שלוש ההחמצות שלו במשחק, שני כדורים שפגעו בקורה ואחד נוסף במשקוף ואמר: "פספסתי את המסגרת כל פעם בקצת, אבל אני מאושר שעלינו ומעכשיו אני ממוקד בחצי הגמר".

גם נשיא פריז סן ז'רמן, נאסר אל חלאיפי, התייצב מול המיקרופונים ואמר לכלי התקשורת השונים לאחר המשחק: "השקענו המון במועדון כדי לזכות בליגת האלופות ובכל התארים. באמת שיש לנו הכל, אנחנו מכבדים את כל הקבוצות אבל אנחנו שווים אליהן". באשר לעתידו של ניימאר, שחוזהו יסתיים בעוד קצת יותר משנה, הנשיא הוסיף: "לניימאר ולקיליאן אמבפה אין תירוצים לעזוב. אתם שואלים אותי על החוזה שלו? אני חושב שהוא יישאר איתנו בפריז עוד תקופה ארוכה מאוד".

ניימאר לאחר העלייה לחצי הגמר | UEFA/UEFA via Getty Images

המאמן מאוריסיו פוצ'טינו שיבח גם הוא את ניימאר ואמר: "כשהגעתי בינואר עדיין אי אפשר היה לבנות עליו כי הוא היה פצוע, אבל הוא הולך ומשתפר עם הזמן ועליו לשמור על יציבות כדי לחזור לשיאו. היום ראיתם את ניימאר רץ, משקיע, עובד קשה ומהווה דוגמה איך נראה שחקן ברמה הגבוהה ביותר – כי הכישרון נמצא שם. הוא שחקן מדהים ואת זה לא גילינו היום".

פוצ'טינו גם נשאל אם פ.ס.ז' כעת היא הפייבוריטית לזכייה: "מאוד נהניתי מהמפגשים האלה נגד באיירן מינכן, שכרגע היא הקבוצה הכי טובה בעולם, אבל היינו טובים יותר הפעם ועלינו בצדק לחצי הגמר. אני לא חושב שאנחנו הפייבוריטים לזכות במפעל, גם אם הדחנו את ברצלונה ואחר כך את באיירן מינכן – מי שלא תנצח מחר במפגשים יכולה לזכות גם כן. אין לי העדפה את מי לפגוש בחצי הגמר בין דורטמונד למנצ'סטר סיטי".

מנגד, אנחל די מריה, סיפר קצת על תקופה לא פשוטה שעוברת עליו: "אנחנו כל כך עייפים, עבדנו מאוד קשה כדי לעבור את באיירן שהיא הקבוצה הכי טובה באירופה בשנה שעברה. כולם נתנו מעצמם והשגנו יחד את המטרה, אנחנו מאוחדים ומאושרים שהצלחנו להעפיל לחצי הגמר – זה כל כך חשוב למועדון ולעתיד שלו. אני מאושר, עברתי תקופה לא קלה מחוץ לכדורגל ואנשים שוכחים לפעמים שיש לנו חיים וקורים לנו דברים גם מחוץ למגרש, אבל היום אני שמח".

פרסנל קימפמבה, בלם פ.ס.ז' שהגיע מהמחלקה הצעירה של המועדון, היה נרגש מאוד והודה: "הגעתי מהנוער של פריז סן ז'רמן ויש לזה משמעות אדירה עבורי, כי לראות אותנו מצליחים עם שחקני בית בהרכב זו הוכחה שיש לנו במועדון נשמה ודרך. אני מאושר, זה היה משחק קשה ונכון שהפסדנו אותו, אבל הצגנו יכולת טובה ועמדנו במטרה. אנחנו מועדון שלא מפסיק לגדול ואחרי מה שקרה לנו נגד מנצ'סטר יונייטד לפני שנתיים, הראינו שאנחנו מסוגלים לקום וכעת עלינו גם לחזור למקום הראשון בליגה הצרפתית".

קימפמבה. משחקני הבית של פ.ס.ז' | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי