גיבור מפתיע ושיא שגורם לאנגליות לקנא: צ'לסי חוגגת אחרי פורטו

תומאס טוכל, טיאגו סילבה, ז'ורז'יניו | Fran Santiago/Getty Images

קאנטה הציג "שיעור בכדורגל" אך פוליסיק נבחר למצטיין כשספג 11 עבירות. על אף ההפסד לפורטו, הבלוז העפילו לחצי הגמר בפעם השמינית - יותר מכל מועדון אחר בממלכה. טוכל מעדיף את ריאל או ליברפול?

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

צ'לסי העפילה כצפוי לחצי גמר ליגת האלופות על אף שהפסידה אתמול (שלישי) 1:0 בגומלין "הביתי" נגד פורטו. אולם, כשתומאס טוכל הגיע בינואר והקבוצה דורגה במקום התשיעי – היה קשה לחשוב שזה מה שיהיה. הבלוז יגיעו למעמד בפעם השמינית במתכונת החדשה של המפעל – יותר מכל קבוצה אנגלית אחרת, ולראשונה מאז 2004. הבלוז ספגו שער ענק ממהדי טרמי בדקה ה-93 – השער הכי מאוחר שספגו במפעל מאז אפריל 2005, אך עמדו במשימה.

זה לא היה משחק מבריק, כמובן, כשצ'לסי בעטה פעם אחת בלבד למסגרת, אך אותם זה לא מעניין. ז'ורז'יניו ביצע לא פחות משמונה תיקולים – הכי הרבה מצד שחקן של הבלוז מאז אנגולו קאנטה נגד ברצלונה לפני שלוש שנים, מה שמעיד על הקשיים שחוותה הקבוצה. קאנטה, אגב, זכה לשבחים: "אולי טוכל היה מעדיף להשאירו על הספסל אך בטח לא התחרט כשראנה את היכולת שלו – זה היה שיעור בכדורגל, הוא סיכל כל סכנה", נכתב ב-BBC. קאנטה החליף את מתיאו קובאצ'יץ' שייעדר מחצי גמר הגביע האנגלי נגד מנצ'סטר סיטי.

הערב (רביעי) יגלה טוכל מי היריבה הבאה שלו – ליברפול או ריאל מדריד. המאמן נשאל על העדפתו: "באופן כללי אני לא אוהב לשחק מול קבוצה מאותה הליגה שלך בליגת האלופות מכיוון שככה אתה תקבל הרגשה של תחרות אירופית. המשחק ביניהן רחוק מלהסתיים, ליברפול מאוד חזקה מאוד בבית".

עוד אמר: "נהיה חזקים מאוד גם בשלב הבא, הגעה לחצי הגמר היא הישג נפלא. פורטו הוכיחה למה היא מסוגלת נגד יובנטוס. חלק מהמשחק הוא למנוע מהיריב שלך להראות את עצמו. אחרי פתיחה לא פשוטה הלכנו והשתפרנו, היה מגיע לנו לשמור על שער נקי ולדעתי יצרנו את המצבים המסוכנים יותר. זה לא היה המשחק הכי טוב לצפות בו אבל זה היה אינטנסיבי".

למייסון מאונט אין העדפה: "אנחנו מוכנים לקרב. נוכל לשבת ולצפות במשחק של ליברפול נגד ריאל ולנתח אותו. נהיה מוכנים לכל יריבה שתגיע. המשחק שלנו? יכולנו לשחק טוב יותר הערב (אתמול) אבל עמדנו במטרה שהייתה במחשבה שלנו – להגיע לחצי הגמר".

על השינוי שהמאמן עשה: "קשה להגיע באמצע העונה אך טוכל השפיע מאוד על השחקנים וידענו מהיום הראשון מה הוא רוצה. אנחנו עובדים קשה באימונים ורואים את זה. אנחנו נראים חזקים ויציבים ומאמינים בכל משחק שנוכל לנצח ועלינו להמשיך ככה".

שחקני צ'לסי. שינוי אדיר בחודשים האחרונים | Fran Santiago/Getty Images

כריסטיאן פוליסיק אמר: "יש לנו הרבה ביטחון בקבוצה. אנחנו נרגשים להגיע לשלב הבא. ידענו שפורטו תפעיל לחץ רב אך לא נכנסנו לפאניקה, היינו יציבים והם לא יצרו מצבים. הם כבשו שער מדהים אבל זהו. במשחק כמו שהיה נדרש ממני לעשות יותר הגנה ועשיתי כמיטב יכולתי לעזור לקבוצה. חבל שלא כבשתי במחצית הראשונה". הקשר גם נבחר לשחקן המצטיין במשחק.

"ראינו גישה מאוד שמרנית מצד צ'לסי שלא לקחה שום סיכונים ושרדה בעיטה עילאית של מהדי טרמי בתוספת הזמן", נכתב ב-"BBC". "זו קבוצה מאורגנת מאוד, ממושעת בטירוף שהולכת וצוברת ביטחון. לא חשוב מי תהיה היריבה היא לא תפחד. היא לא תרעיש לגבי השאיפות שלה לזכות במפעל אבל צריך לספור אותה". "צ'לסי הייתה נבונה ומקצועית בגישה שלה ולא נתנה ליתרון לברוח", נכתב ב"סקיי ספורטס". פוליסיק זכה לציון הגבוה – 8, כמו גם קאנטה ואנטוניו רודיגר. "הוא היה מאוד חיוני, סחט 11 עבירות (יותר מכל אחד אחר) והיה חשוב בהתקפות המתפרצות".

קאנטה. שיעור בכדורגל | Magma / Pressinphoto / Icon Sport

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי