הולכת עד הסוף: ריאל בחצי הגמר אחרי 0:0 מול ליברפול

פרלאן מנדי חוגג עם ויניסיוס ג'וניור | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

קלופ וחניכיו ניסו להפוך, שיחקו טוב, אך לא הצליחו להכניע את הבלאנקוס, שניצלו את ה-1:3 מהמשחק הראשון. יפגשו בשלב הבא את צ'לסי במטרה ברורה - העפלה לגמר ליגת האלופות

(גודל טקסט)

עד ממש לא מזמן, אף אחד לא יכל להאמין שריאל מדריד יכולה לסיים את העונה הזו עם משהו. הקבוצה הייתה לא יציבה, לא הכי מרשימה, רחוקה מפסגת הליגה הספרדית, אבל הערב (רביעי) היא עלתה לחצי גמר ליגת האלופות אחרי 0:0 מול ליברפול באנפילד. הבלאנקוס ניצלו את ה-1:3 מהמשחק הקודם כדי לטפס לשלב הבא, שם יפגשו את צ'לסי, וכל זה מתווסף לכך שהקבוצה רחוקה רק נקודה מאתלטיקו מדריד שבמקום הראשון בליגה – ולכו תדעו כיצד זה ייגמר.

ליברפול ניסתה. היא באמת באה ושיחקה כדורגל טוב. היא הגיעה עם אמונה שנראתה על פני השחקנים, אבל זה לא הספיק, והאמונה הזו גם פחתה ופחתה ככל שהמשחק התקדם. מאמן ריאל, זינדין זידאן, כמו זידאן, שוב הראה שלפעמים לא ממש מעניין אותו מה יגידו על סגנון המשחק של קבוצתו – הוא רוצה רק לנצח, ולא אכפת לו איך. והוא גם יודע כיצד לעשות את זה, והוא שוב עשה את זה.

המאמן הצרפתי בחר בעיקר להסתגר ולנסות את כוחו בעיקר במתפרצות, דבר הגיוני במשחק נוקאאוט באנפילד, וזה עבד לו. ליברפול הייתה טובה יותר במחצית הראשונה אך החמיצה פעם אחר פעם. גם את המחצית השנייה היא פתחה טוב, אך ריאל הצליחה להקשות על הקבוצה של יורגן קלופ עוד יותר, כמות האיומים פחתה וגם הבלאנקוס נראו מעט יותר מסוכנים.

זינדין זידאן, יורגן קלופ | Shaun Botterill/Getty Images

התקופה המצוינת של ריאל מדריד נמשכת, ואחרי הניצחון בקלאסיקו מול ברצלונה בשבת האחרונה, היא רשמה הישג נהדר גם היום, שבוודאי ייתן לה הרבה רוח גבית להמשך. וליברפול? את מאבק האליפות היא איבדה מזמן ובקרוב התואר 'אלופת אנגליה' כבר לא יהיה שייך לה, וכל המאמצים שלה כעת מרוכזים במטרה אחת – סיום בטופ 4 בפרמיירליג, אחרת היא תמצא את עצמה מחוץ לליגת האלופות בעונה הבאה – ואי אפשר לדמיין דבר גרוע יותר עבור המייטי רדס.

מוחמד סלאח מאוכזב | Michael Regan/Getty Images
אלברו אודריוסולה חוגג | Peter Byrne/PA Images via Getty Images

הרכבים

ליברפול: אליסון בקר, טרנט אלכסנדר-ארנולד, אוזן קבאק (דיוגו ז'וטה, 60), נת'ניאל פיליפס, אנדרו רוברטסון, פאביניו, ג'יימס מילנר (טיאגו אלקנטרה, 60), ג'ורג'יניו ווינאלדום, רוברטו פירמינו (אלכס אוקסלייד צ'מברליין, 82), סאדיו מאנה (שרדאן שאקירי, 82), מוחמד סלאח.

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, פדריקו ואלוורדה, אדר מיליטאו, נאצ'ו פרננדס, פרלאן מנדי, קאסמירו, טוני קרוס (אלברו אודריוסולה, 72), לוקה מודריץ', מרקו אסנסיו (איסקו, 82), ויניסיוס ג'וניור (רודריגו, 72), קארים בנזמה.

מהלך המשחק

דקה 2: הזדמנות ענקית לליברפול כבר בפתיחה. סאדיו מאנה הוריד את הכדור למוחמד סלאח, שהיה במצב של שער בטוח מול טיבו קורטואה, אך בעט אל עבר השוער הבלגי שהצליח להדוף. פספוס ענק של האדומים.

מוחמד סלאח מחמיץ | Michael Regan/Getty Images

דקה 11: הפתיחה הטובה של ליברפול המשיכה ואלופת אנגליה רשמה איום נוסף. הפעם, ג'יימס מילנר סיפק בעיטה מצוינת מחוץ לרחבה אל עבר החיבורים של טיבו קורטואה, שהתעופף והדף לקרן.

דקה 41: ליברפול שוב מנסה, ושוב לא מצליחה. ג'ורג'יניו ווינאלדום הוביל התקפה ושלח כדור לעבר סאדיו מאנה באגף השמאלי. הסנגלי הכניס כדור רוחב שטוח לעבר מוחמד סלאח, שממצב שממנו הוא בדרך כלל עושה הרבה יותר, בעט מ-14 מטרים כדור לא מדויק שהלך אל מעל השער. חוסר חדות של המייטי רדס.

דקה 42: לא ייאמן. החמצה נוספת לליברפול, שממשיכה לייצר מצבים ולא לסיים. טרנט אלכסנדר-ארנולד מצא את ג'ורג'יניו ווינאלדום, שמ-12 מטרים היה חייב לייצר איום איכותי, אך 'בעט באלימות' והכדור שלו היה גבוה.

ג'ורג'יניו ווינאלדום, פדריקו ואלוורדה | Shaun Botterill/Getty Images

דקה 46: גם בפתיחת המחצית השנייה ליברפול הגיעה למצב מהיר. הפעם היה זה רוברטו פירמינו, שקיבל כדור ברחבה בזווית קשה, הסתובב, ייצר לעצמו מצב בעיטה ואיים על השער, אך לא היה מדויק ונעצר אצל טיבו קורטואה.

מרקו אסנסיו, ג'יימס מילנר | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי