לראשונה בעידן פפ: סיטי בחצי גמר האלופות אחרי 1:2 על דורטמונד

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Joosep Martinson - UEFA/UEFA via Getty Images

אחרי שלוש הדחות רצופות ברבע הגמר, המאמן הספרדי סוף סוף הוביל את קבוצתו לארבע האחרונות. בלינגהאם כבש והלחיץ, אך מאחרז השווה בפנדל ופודן הפך. היריבה בשלב הבא: פריז סן ז'רמן

(גודל טקסט)

הסיוט של מנצ'סטר סיטי נגמר. שנה אחר שנה שהקבוצה מרשימה בפרמיירליג, אך פעם אחר פעם נכשלת בליגת האלופות, המפעל בו היא שואפת לזכות יותר מכל מפעל אחר כדי לעשות היסטוריה אמיתית ולקחת את המועדון צעד קדימה. הערב (רביעי) התכולים עלו לחצי גמר הצ'מפיונס לראשונה בעידן פפ גווארדיולה, אחרי שגברו 1:2 על דורטמונד בזיגנל אידונה פארק.

הסיטיזנס ניצחו 1:2 גם במשחק הראשון, וכעת טיפסו לשלב הבא אחרי 2:4 בסיכום. ואיזו יריבה קשוחה מחכה להם בחצי – סגנית אלופת אירופה, פריז סן ז'רמן. משימה גדולה ניצבת לפני פפ, שכאמור, סוף סוף חזר לשלבים הגבוהים של ליגת האלופות. בעונתו הראשונה בסיטי הוא הודח בשמינית הגמר, ובשלוש העונות הקודמות פעם אחר פעם נעצר ברבע הגמר. כעת, המחסום נשבר.

דורטמונד, צריך להגיד, הגיעה כמובן כאנדרדוג לצמד המפגשים, בטח כשהיא סבלה ממספר חיסורים משמעותיים, אך היוותה יריב יותר מראוי והצליחה להקשות מאוד על מוליכת הליגה האנגלית, שנמצאת בדרך הבטוחה לאליפות. ארלינג הולאנד לא מצא את רשת משחק רביעי ברציפות, אך מי שכן עשה זאת היה ג'וד בלינגהאם, שהעניק יתרון בדקה ה-15 והפיח הרבה תקוות אצל הצהובים-שחורים.

פפ גווארדיולה | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

ניצחון 0:1 היה מעלה את דורטמונד לחצי הגמר, והיא ניסתה לאחוז ביתרון, אך התכולים לחצו ולחצו מאז שספגו ובדקה ה-55 גם הצליחו להשוות, הודות לעזרתו האדיבה של אמרה צ'אן. האיש שבגללו סיטי כבשה את השער הראשון במשחק הראשון בין הקבוצות נגע בידו ברחבה כשניסה להרחיק כדור שנכנס מהאגף השמאלי, והשופט שרק לפנדל. אל הנקודה הלבנה ניגש ריאד מאחרז, שסיפק בעיטה עוצמתית ובלתי ניתנת לעצירה וקבע 1:1. בדקה ה-75 פיל פודן הפך עם בעיטה מצוינת מחוץ לרחבה.

היתרון של מנצ'סטר סיטי ביחס לשאר הקבוצות האחרות שעלו לחצי הגמר (צ'לסי, ריאל מדריד ופריז סן ז'רמן) היא העובדה שלכולן עוד הרבה עבודה במסגרת הליגות השונות כדי להשיג את מטרותיהן העונה. התכולים, לעומת זאת, בדרך הבטוחה לאליפות כאמור, ויכולים להתרכז בעיקר בליגת האלופות. האם זה יסתיים בתואר? ימים יגידו, אבל אין ספק שהגיע הזמן שהסיטיזנס יעשו צעד קדימה גם בגזרה האירופית.

פיל פודן רץ לחוגג עם פפ גווארדיולה | Frederic Scheidemann/Getty Images
ארלינג הולאנד מאוכזב | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images
ריאד מאחרז חוגג | Joosep Martinson – UEFA/UEFA via Getty Images

הרכבים

דורטמונד: מרווין היץ, מתאו מוריי (סטפן טיגס, 81), מאטס הומלס, מנואל אקנג'י, רפאל גריירו, אמרה צ'אן, מחמוד דאהוד (טורגן הזאר, 75), ג'וד בלינגהאם (יוליאן בראנדט, 80), מרקו רויס, אנסגאר קנאוף (ג'ובאני ריינה, 68), ארלינג הולאנד.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, רובן דיאש, ג'ון סטונס, אולכסנדר זינצ'נקו, רודרי, אילקאיי גונדואן, קווין דה בריינה, ריאד מאחרז (ראחים סטרלינג, 88), ברנרדו סילבה, פיל פודן.

מהלך המשחק

דקה 15, דורטמונד עלתה ל-0:1: טירוף בזיגנל אידונה פארק. הצהובים-שחורים עלו ליתרון, שבשלב זה של המשחק מעלה אותם לחצי הגמר על חשבון מנצ'סטר סיטי. ארלינג הולאנד קיבל כדור בתוך הרחבה, שמר עליו נהדר עם גופו החזק, הוריד לאחור לעבר מחמוד דאהוד שניסה לבעוט ונבלם, ומשם הכדור ניתז לעבר ג'וד בלינגהאם. הקשר האנגלי הצעיר ניצב על סף הרחבה, בעט מצוין לפינה הימנית העליונה, הצליח להכניע את אדרסון ולכבוש שער קריטי.

ג'וד בלינגהאם חוגג עם ארלינג הולאנד | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images
ג'וד בלינגהאם חוגג | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

דקה 26: מנצ'סטר סיטי לוחצת ומחפשת שוויון. קווין דה בריינה היה כל כך קרוב לעשות את זה, כשחטף כדור על סף רחבת דורטמונד ומ-15 מטרים שיגר בעיטה עוצמתית, אך לצערו נעצר רק במשקוף. כל כך קרוב.

דקה 55, מנצ'סטר סיטי השוותה ל-1:1: סוף סוף התכולים הצליחו לחזור. אמרה צ'אן גרם לפנדל אחרי שנגע בידו ברחבה כשניסה להרחיק כדור רוחב שנכנס מהאגף השמאלי. השופט שרק מיד לפנדל, שנבדק כשתי דקות על ידי ה-VAR ואושר. ריאד מאחרז ניגש אל הנקודה הלבנה, סיפק בעיטה מצוינת וחזקה אל הרשת והחזיר את היתרון לפפ גווארדיולה.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

דקה 74: כמעט שמנצ'סטר סיטי הצליחה לעלות ליתרון. קווין דה בריינה ביצע מהלך אישי גדול, חתך מצד שמאל לכיוון המרכז ומתוך הרחבה בעט כדור נהדר שנהדף על ידי מרווין היץ לקרן.

דקה 75, מנצ'סטר סיטי עלתה ל-1:2: ומהקרן שסחט דה בריינה, הגיע המהפך של התכולים, בדרך הבטוחה לחצי הגמר. כדור קצר יצא לעבר ברנרדו סילבה, שהמשיך במסירה לפיל פודן. הקשר האנגלי הצעיר שלח כדור חד ועוצמתי מ-18 מטרים אל הפינה הימנית של מרווין היץ, שנכנע, ודורטמונד נקלעה לפיגור שסוגר כמעט סופית את הסיפור.

ארלינג הולאנד מאוכזב | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי