פפ השתווה למוריניו, פודן לאמבפה: המספרים מאחורי הניצחון של סיטי

פיל פודן, פפ גווארדיולה
פיל פודן, פפ גווארדיולה | Pool / Pool

המאמן הספרדי רשם העפלה שמינית לחצי הגמר, דבר שרק 'המיוחד' עשה לפניו והאנגלי הפך לשחקן השני מתחת לגיל 21 שכבש פעמיים ברבע הגמר בשתי רגליים. המנג'ר אמר: "המשחק היה הכרחי לכולנו"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

כאשר פפ גווארדיולה מונה למאמנה של מנצ'סטר סיטי, המטרה הגדולה של התכולים הייתה לשבור את תקרת הזכוכית ולזכות לראשונה בליגת האלופות. אולם בארבע שנותיו במועדון נעצר תחילה בשמינית ולאחר מכן הודח שלוש פעמים ברבע הגמר ואתמול (רביעי) בשנתו החמישית באתיחאד ואחרי רצף כישלונות הוכיח הספרדי כי הסבלנות משתלמת. סיטי הפעילה לחצי הגמר ליגת האלופות בפעם השנייה בתולדות המועדון לאחר ניצחון במפגש הכפול על בורוסיה דורטמונד וכעת היא נראית כמו הפייבוריטית ללכת עד הסוף.

דווקא סיטי נקלעו לפיגור ראשונים מכיבוש של ג'וד בלינגהאם האנגלי שהפך לשחקן השני בתולדות המפעל שמגיע ל-10 הופעות אחרי יורי טילמאנס, אך במחצית השנייה ריאד מאחרז שבר בצורת של 14 משחקים ללא שער בצ'מפיונס מהנקודה הלבנה והחזיר את היתרון. הכישרון הצעיר פיל פודן סגר את הסיפור עם השער המכריע ורשם היסטוריה כפולה.

ראשית הוא הפך לשחקן השני מתחת לגיל 21 שכובש בשתי רגליו ברבע גמר ליגת האלופות אחרי קיליאן אמבפה ב-2017 וההישג השני קשור גם כן לחלוץ הצרפתי. המשחק אתמול הוא היה השני אי פעם בו כובשים שני שחקנים מתחת לגיל 21 בשלב הנוקאאוט, כאשר במשחק הקודם של מונאקו ב-2017 מלבד אמבפה כבש בצד השני עוסמאן דמבלה, אז שחקנה של דורטמונד.

פיל פודן חוגג עם קייל ווקר | WOLFGANG RATTAY/AFP via Getty Images

אך נחזור למאמן שתמיד נמצא במרכז העניינים לטוב ולרע. גווארדיולה העפיל אתמול בפעם השמינית בקריירה לחצי גמר ליגת האלופות והשווה את שיאו של ז'וזה מוריניו, שככל הנראה ייעדר מהמפעל הבכיר ביבשת גם בעונה הבאה.

גוואדיולה בירך את שחקניו על ההישג ואמר לאחר המשחק: "היינו מבריקים למעט 10 הדקות הראשונות. אנחנו ננסה לשחק טוב יותר נגד פריז סן ז'רמן. ההגעה לחצי גמר ליגת האלופות, בפעם השנייה בתולדות המועדון, שמה אותנו עם האליטה האמיתית של אירוע. עכשיו אני לא רוצה לחשוב לשנייה אחת על פ.ס.ז', אני רוצה לחגוג עם השחקנים ולאכול איתם ארוחת ערב" .

ז'וזה מוריניו, פפ גווארדיולה
ז'וזה מוריניו, פפ גווארדיולה | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

"זה רגע מיוחד לכולנו, במיוחד לשחקנים. אנחנו לא יכולים לשכוח איך הודחנו בארבע השנים האחרונות מליגת האלופות. השחקנים סבלו כמו כל האנשים העובדים במועדון. הם שחקנים ענקיים והם הצליחו לעשות את הצעד הבא. עבור המועדון זה היה מאוד חשוב, אי אפשר להכחיש את זה. התחרות הזאת מאוד קשה, אתה עובד במשך 10 חודשים ואתה נשפט למשחק אחד ואם אתה מודח העונה שלה נחשבת לכישלון. זה לא הוגן, אי אפשר ככה לשפוט מה השחקנים האלו עשו בחמש השנים האחרונות. אבל להגיד את האמת, עבור כולנו המשחק הזה היה הכרחי. עכשיו כמובן אנחנו רוצים יותר".

בחצי הגמר סיטי תפגוש את פריז סן ז'רמן שיהיה סוג של דרבי של המפרץ הפרסי. שתי הקבוצות נפגשו בסך הכל שלוש פעמים, פעם אחת בגביע אופ"א ב-2008, אז התוצאה 0:0 וב-2016 הן התמודדו ברבע גמר ליגת האלופות. סיטי ניצחה במפגש הכפול ורשמה העפלה היסטורית לחצי הגמר.

בן חיים במדי מנצ'סטר סיטי מול פ.ס.ז' ב-2008 | Clive Mason/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי