חושך בעיר האורות: מנצ'סטר סיטי ניצחה 1:2 אצל פריז סן ז'רמן

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

חצי גמר ליגת האלופות: האנגלים פתחו רע את המשחק בבירת צרפת, ספגו מראשו של מרקיניוס (15), אבל השלימו מהפך בזק משערים של דה בריינה (64) ומחרז (71) והעניק לפפ מקדמה גדולה לקראת הגומלין (4.5). גאיי הורחק

(גודל טקסט)

ליגת האלופות חזרה אמש (שלישי) עם המפגש בין ריאל מדריד לצ'לסי בפתיחת שלב חצי הגמר, והערב קיבלנו את המנה השנייה שהבטיחה המון – וגם קיימה. מנצ'סטר סיטי, שמעולם לא העפילה לשלב הגמר במפעל, השיגה מקדמה גדולה לקראת המשחק האחרון כאשר ניצחה 1:2 בביתה של פריז סן ז'רמן, במשחק בו האנגלים השלימו מהפך מהיר במחצית השנייה והשיגו ניצחון ענק.

פפ גווארדיולה, שהגיע לגמר הצ'מפיונס בפעם האחרונה לפני עשור, הצליח למחוק חצי ראשון רע ביותר של השחקנים שלו, בו הם גם ספגו שער מראשו של מרקיניוס. במהלך המחצית השנייה אלו היו קווין דה בריינה וריאד מחרז שהובילו את הסיטיזנס לניצחון החשוב בבירת צרפת, אשר נתן להם יתרון ברור לגומלין שייערך בשבוע הבא באנגליה (4.5).

למעשה, בתוך שבע דקות בלבד המשחק התהפך לגמרי. אחרי שמיעטה לאיים על השער של קיילור נבאס ב-45 הדקות הראשונות, האורחת הצליחה להכניע את השוער מקוסטה ריקה בעזרת כדור מסובב של דה בריינה לעבר מרכז הרחבה, אשר יצר בלבול גדול בקרב ההגנה של הפריזאית והסתיים בשער שוויון מפתיע.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images
קיליאן אמבפה מאוכזב | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

בדקה ה-71 הגיע הרגע הגדול של אוהדי מנצ'סטר סיטי, זאת לאחר שהם ראו את מחרז בועט כדור חופשי ואת החומה של של פריז פשוט מתפרקת, מה שגרם לנבאס לזנק מאוחר לכדור ורק להוציא אותו מהרשת. שש דקות לאחר מכן ספגה המארחת מכה נוספת לאחר שאידריסה גאיי ראה את הכרטיס האדום הישיר מהשופט פליקס ברייך, זאת לאחר שביצע עבירה גסה על אילקאי גונדואן.

דה בריינה. הצטיין וזכה לאיש המשחק | Tom Flathers/Manchester City FC via Getty Images

הרכבים

פריז סן ז'רמן: קיילור נבאס, אלסנדרו פלורנצי, מרקיניוס, פרסנל קימפמבה, מיטשל באקר, אידריסה גאיי, לאנדרו פארדס (אנדר הררה, 83), מרקו וראטי, אנחל די מריה (דנילו פריירה, 80), ניימאר, קיליאן אמבפה.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ג'ון סטונס, רובן דיאש, ז'ואאו קאנסלו (אולכסנדר זינצ'נקו, 61), רודרי, אילקאי גונדואן, קווין דה בריינה, ריאד מחרז, ברנרדו סילבה, פיל פודן.

שחקני פריז סן ז'רמן | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images
שחקני מנצ'סטר סיטי | Tom Flathers/Manchester City FC via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 2, איום ראשון במשחק: אמבפה דהר קדימה, הגיע לאזור הרחבה ומסר לניימאר, הברזילאי ניסה להפתיע את אדרסון בשער אבל הבעיטה שלו הלכה ישירות לידיים של השוער.

דקה 15, 0:1 לפריז סן ז'רמן! אחרי דקות רבות של שליטה, הצרפתים עלו ליתרון לאחר שדי מריה הרים כדור מדיוק לראשו של מרקיניוס, הקפטן נגח בשלמות לשער של אדרסון.

נגיחה מושלמת של מרקיניוס | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images
פ.ס.ז' עלתה ליתרון בחצי הגמר, הקפטן חוגג | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images
שחקן פריז סן ז'רמן חוגגים | Alex Grimm/Getty Images

דקה 21, איום ראשון למנצ'סטר סיטי: אחרי דקות רבות בהן האנגלים התקשו לצאת קדימה, ברנרדו סילבה קיבל את הכדור במצב קשה ובעט לעבר השער, נבאס הדף לקרן.
,
דקה 28, כמעט 0:2 לפ.ס.ז': פעם נוספת זה הגיע מכדור קרן, כשהפעם ניימאר הרים לפארדס שהיה חופשי, הארגנטינאי נגח כדור שעבר סנטימטרים ליד החיבורים.

דקה 42, סיטי פספסה שער שוויון! בפעם הראשונה שפ.ס.ז' טעתה בהגנה, ברנרדו מסר את הכדור לפודן, שנותר חופשי על קו ה-16 ובעט מהר מדי, ישירות לידיים של נבאס.

מאוריסיו פוצ'טינו, פפ גווארדיולה | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images
קיילור נבאס | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images
ניימאר מול קווין דה בריינה | Tom Flathers/Manchester City FC via Getty Images

דקה 60, מנצ'סטר סיטי שוב איימה על השער: אחרי דקות רבות ללא מצבים במשחק, דה בריינה כמעט שחזר את חצי המספרת של בנזמה מחצי הגמר השני וכבש שער מדהים, אבל הכדור שלו חלף מעל המשקוף.

דקה 64, מנצ'סטר סיטי חזרה ל-1:1! דה בריינה ניסה להרים לעבר מרכז הרחבה, הכדור שלו הסתובב ישירות לרשת של נבאס והפתיע את כולם, כולל את השוער הנהדר של פ.ס.ז'.

דקה 71, 1:2 למנצ'סטר סיטי! המהפך במשחק הושלם! פודן סחט כדור חופשי על סף הרחבה, מחרז מצא את הרשת בעקבות טעות של החומה, שהתפרקה לפני הבעיטה וגרמה לנבאס לזנק מעט באיחור.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Tom Flathers/Manchester City FC via Getty Images
קיילור נבאס | Alex Grimm/Getty Images
ריאד מחרז חוגג | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 77, כרטיס אדום לפ.ס.ז'! הצרפתים הסתבכו עוד יותר לאחר שגאיי דרך על רגלו של גונדואן בתיקול חריף במיוחד, לשופט פליקס ברייך לא נותרה ברירה והוא שלף את האדום.

דקה 87, כמעט שער שלישי לסיטי: פודן פרץ לרחבה בזכות מהלך אישי נהדר ושוב הגיע למצב בעיטה טוב, אבל פעם נוספת הוא בעט לידיים של נבאס.

דקה 90+5, שריקת הסיום של המשחק: מנצ'סטר סיטי ניצחה 1:2 את פריז סן ז'רמן.

אידריסה גאנה גאיי מורחק | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images
ניימאר, קיליאן אמבפה, לאנדרו פארדס | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images
שחקני מנצ'סטר סיטי, שחקני פריז סן ז'רמן | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי