סיטי השאירה את האנגליות מאחור, מאחרז שבר שיאים

ריאד מאחרז, קווין דה בריינה | Matt McNulty - Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

הקבוצה של פפ העפילה לגמר האלופות לראשונה בתולדותיה אחרי ה-0:2 על פ.ס.ז'. מעבר לכך היא רשמה ניצחון שביעי ברציפות במפעל - שיא ייחודי באי הבריטי. קשר הכנף השתווה למאנה, וגם: המאזן שלל פפ מול פוצ'טינו

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי השלימה ניצחון כפול על פריז סן ז'רמן והעפילה לגמר ליגת האלופות לראשונה בתולדותיה כשעל הדרך היא שברה שיא של מועדונים אנגליים. גם מאמנה פפ גווארדיולה רשם ציון דרך מרגש כשהוא חוזר לגמר לראשונה מזה עשור. גיבור הערב היה ריאד מאחרז שכבש צמד ורשם שלושה שערים בצמד המשחקים. לפניכם המספרים המלאים:

* 0 – סיטי לא הפסידה העונה ב-12 משחקיה בליגת האלופות. מה שמדהים יותר – האנגלים ניצחו ב-11. המעידה היחידה הייתה התיקו 0:0 נגד פורטו במחזור החמישי בשלב הבתים.

* 1 – מנצ'סטר סיטי העפילה לראשונה בתולדותיה לגמר ליגת האלופות. בפעם הקודמת כשהייתה בחצי הגמר, ב-2016 היא הודחה על ידי ריאל מדריד.

* 2 – ריאד מאחרז הוא השחקן השני בלבד שכובש לקבוצה אנגלית בצמד משחקי חצי הגמר אחרי שסאדיו מאנה עשה זאת לזכות ליברפול בעונת 2017/18 נגד רומא.

* 3 –  פ.ס.ז' היא הקבוצה היריבה שקיבלה כרטיס צהוב בשני משחקי חצאי הגמר נגד אותה היריבה – קדמו לה דפורטיבו לה קורוניה (נגד פורטו ב-2004) וכן ליון (נגד באיירן ב-2010)

* 4 – ההרחקה של אנחל די מריה הייתה הפעם הרביעית בה פ.ס.ז' נותרת העונה בעשרה שחקנים – לפחות שני אדומים יותר מכל קבוצה אחרת.

* 6 – לא פחות משש קבוצות אנגליות הגיעו לגמר ליגת האלופות – יותר מאשר כל ליגה אחרת. לפני מנצ'סטר סיטי עשו זאת מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, ארסנל, צ'לסי וטוטנהאם.

* 7 – מנצ'סטר סיטי השיגה את הניצחון השביעי שלה ברציפות בליגת האלופות והפכה לקבוצה האנגלית הראשונה שעושה זאת (כולל גביע אירופה הישן).

* 9 – מאחרז הוא השחקן האלג'יראי שכבש הכי הרבה שערים בליגת האלופות – יש לו תשעה, אחד יותר מיאסין ברהימי

* 10 – פפ גווארדיולה עצמו הגיע לגמר אחרי עשור שלם, לראשונה מאז עונת 2010/11 עם ברצלונה. מאז הוא נפל בחצי הגמר ארבע פעמים – עם ברצלונה ב-2012 וכן שלוש פעמים ברציפות עם באיירן מינכן בין 2013 ו-2016.

* 10 – פיל פודן הוא השחקן השישי מהקבוצות האנגליות שהגיע העונה לדאבל-פיגרס של שערים (14) ובישולים (10) והיחיד מסיטי.

* 11 – מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה האנגלית היחידה איי פעם שניצחה 11 משחקים בעונה אחת בליגת האלופות/גביע אירופה.

* 13 – מאורו איקרדי רשם מחצית ראשונה מזעזעת. חלוץ החוד של הצרפתים נגע בכדור רק 13 פעמים – פחות אפילו מהשוערים.

* 20 – זה היה המשחק ה-20 בין פפ גווארדיולה למאוריסיו פוצ'טינו. הספרדי ניצח 12 פעמים, חמישה הסתיימו בתיקו והארגנטינאי ניצח שלוש פעמים.

* 21 – בחזרה למאחרז – קשר הכנף היה מעורב העונה כבר ב-21 שערים בקבוצה של פפ – 13 שערים ועוד שבעה בישולים.

* 36 – פרננדיניו הוא השחקן המבוגר ביותר שניצח משחק ליגת האלופות ביום הולדתי מאז עשה זאת אולף קירסטן מבאייר לברקוזן ב-2001.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי