הרצף של זידאן נעצר, צ'לסי הפכה ל"קוטלת הספרדיות"

זינדין זידאן | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

המאמן הצרפתי הפסיד לראשונה בחצי גמר ליגת האלופות, הבלוז הם הראשונים להדיח את ריאל ואתלטיקו מדריד באותה עונה במפעל. וגם: טוכל קבע היסטוריה עבורו ועד כמה נדירה הנגיחה של ורנר? כל המספרים

(גודל טקסט)

אחרי תשע שנים של בצורת מבחינתה, צ'לסי העפילה הערב (רביעי) לגמר ליגת האלופות לאחר שניצחה 0:2 את ריאל מדריד בסטמפורד ברידג', במשחק בו טימו ורנר ומייסון מאונט כבשו לטובת הבלוז ונתנו את האות לחגיגות הגדולות. כל המספרים מהערב הגדול של הכחולים מלונדון.

המספרים

1 – טימו ורנר הוא השחקן הגרמני הראשון להבקיע נגד ריאל מדריד במדי קבוצה שלא מגיעה מגרמניה. בנוסף, הוא הראשון לכבוש בנגיחה נגד ריאל בליגת האלופות מאז עונת 2003/04.

1 – לראשונה בקריירה שלו על הקווים, זינדין זידאן הודח מליגת האלופות בשלב חצי הגמר. לפני כן, המאמן הצרפתי העפיל לשלב הגמר בכל ארבע הפעמים ששיחק בחצי.

1 – צ'לסי הפכה לקבוצה הראשונה בהיסטוריה של ליגת האלופות שמצליחה להדיח את אתלטיקו מדריד וריאל מדריד מהמפעל באותה עונה

מייסון מאונט חוגג עם כריסטיאן פוליסיק | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

1 – תומאס טוכל העפיל הערב לגמר ליגת האלופות בפעם השנייה ברציפות, לאחר שכמובן עשה זאת בעונה שעברה כשעוד אימן את פריז סן ז'רמן, ובכך הפך למאמן הראשון בהיסטוריה שעושה זאת בתוך שנה אחת עם שתי קבוצות שונות.

3 – אחרי שעשתה זאת ב-2008 וב-2012, צ'לסי העפילה הערב לגמר ליגת האלופות השלישי בתולדות המועדון מסטמפורד ברידג'.

3 – בפעם השלישית בהיסטוריה של ליגת האלופות, משחק הגמר יהיה כל אנגלי כאשר גם ב-2008 (צ'לסי נגד מנצ'סטר יונייטד) וב-2019 (ליברפול נגד טוטנהאם) נפגשו שתי קבוצות מהממלכה. רק ספרד הצליחה לספק שתי נציגות במשחק הגמר בשלוש פעמים שונות.

שחקני ריאל מדריד מאוכזבים | James Williamson – AMA/Getty Images

5 – ריאל מדריד לא הצליחה לנצח בכל חמשת משחקי החוץ האחרונים שלה נגד יריבות אנגליות. הפעם האחרונה שהבלאנקוס ניצחו על אדמת הממלכה הייתה באוקטובר 2014 כאשר הביסה 0:3 את ליברפול בשלב הבתים.

8 – השוער אדוארד מנדי שמר העונה 8 פעמים על שער נקי במסגרת 11 משחקי בליגת האלופות, הכי הרבה עבור שוער של קבוצה אנגלית בקמפיין אחד.

6 – צ'לסי פגשה הערב את ריאל מדריד בפעם השישית במסגרת גביעי אירופה השונים, ובכל אותם המשחקים, כולל זה שנערך היום, היא לא הפסידה.

אדוארד מנדי חוגג | Chris Lee – Chelsea FC/Chelsea FC via Getty Images

22 – טימו ורנר היה מעורב ישירות ב-22 שערים העונה בצ'לסי בכל המסגרות (12 גולים ו-10 אסיסטים), יותר מכל שחקן בסגל הבלוז. השחקן האחרון שהגיע לספרות כפולות בשערים ובישולים במדים הכחולים היה אדן הזאר, שהודח היום עם ריאל מדריד.

2012 – צ'לסי העפילה לגמר ליגת האלופות הראשון שלה מאז שנת 2012, כאשר אז היא גם הניפה את התואר בתום משחק בלתי נשכח נגד באיירן מינכו וניצחון בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי