אופ"א קנסה את הפורשות מהסופרליג, מה יעלה בגורל ריאל, בארסה ויובה?

ברונו פרננדס, מוחמד סלאח | PHIL NOBLE/POOL/AFP via Getty Images

תשע הקבוצות שנטשו את המפעל שקרס הגיעו לפשרה עם התאחדות הכדורגל האירופית. במסגרתו, 5% מסכום הזכיות שלהן במפעלים האירופיים יישלל. וגם: מה גובה הקנס על תנאי וכיצד יענשו שלוש הקבוצות הנותרות?

(גודל טקסט)

ימים בודדים לאחר שהקמת הסופרליג טלטלה את עולם הכדורגל, תשע מתוך 12 הקבוצות שנרשמו למפעל החדש הספיקו לחזור בהן ולפרוש. כעת, סוכנות הידיעות "AP" מדווחת כי אופ"א הגיעה לפשרה עם תשע הפורשות, במסגרתו הקבוצות יספגו קנסות באופן מיידי, לצד קנס גדול על תנאי, במקרה שהן יחליטו שוב להקים ליגה חדשה.

הראשונות שנטשו את הסופרליג היו שש האנגליות (מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד, טוטנהאם, ליברפול וארסנל) ולאחר מהן הצטרפו גם אינטר, מילאן ואתלטיקו מדריד. שלוש האחרות, ברצלונה, ריאל מדריד ויובנטוס, עדיין לא הודיעו על עזיבתן, על אף שברור לכולם כי המפעל לא יוכל להתקיים אם יקחו בו חלק רק שלוש קבוצות.

המועדונים הפורשים ישובו לאיגוד המועדונים האירופיים ממנו פרשו ערב הקמת הסופרליג, ובטווח הקרוב הקבוצות יספגו קנס של 5% מההכנסות שיקבלו מאופ"א על הישגים במפעלים האירופים במשך עונה אחת. בנוסף, כל קבוצה תעביר 15 מיליון יורו כ"מחווה של רצון טוב" לילדים ולנוער. עם זאת, העונש על תנאי גבוה בהרבה. אם אותן קבוצות יצטרפו מחדש למפעל אירופי שאינו מוכר על ידי אופ"א, הן ייקנסו ב-100 מיליון יורו, ויספגו קנס של 50 מיליון יורו אם יפרו התחייבות אחרת מהפשרה אליה הגיעו אם התאחדות הכדורגל האירופית.

אלכסנדר צ'פרין | Paul Murphy – UEFA/UEFA via Getty Images

ומה לגבי שלוש הקבוצות שנותרו? טרם ברור מה הצעדים שאופ"א תנקוט כלפיהן, אך הן צפויות לעמוד בפני ועדת משמעת. אלכסנדר צ'פרין, נשיא אופ"א אמר לאחר הסיכום עם תשעת המועדונים: "המועדונים הבינו את הטעות במהירות ופעלו כדי להביע חרטה. אני לא יכול לומר את אותו הדבר על המועדונים שעדיין מעורבים תחת מה שנקרא 'סופרליג' ואופ"א תפעל מולם כתוצאה מכך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי