צ'לסי מוכנה לגמר האלופות: טוכל החמיא לפפ, קאנטה ומנדי כשירים

תומאס טוכל | Xinhua/Matthew Impey via Getty Images

המאמן אישר שהשניים יהיו כשירים ושיבח את יריבו: "תמיד קשה נגדו. הוא מייצר קבוצות עם מנטליות של מנצחים". וגם: סילבה נכנס לרשימה יוקרתית הכוללת את פאולו סוזה וסמואל אטו, התלבטות בין שלושה שחקני התקפה

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

אחרי שהדיחה את אתלטיקו מדריד, פורטו, וריאל מדריד, צ'לסי תקווה לסיים מחר (שבת) את מסע הקסם בחצי האי האיברי בצורה הכי מתוקה שיש, כשתפגוש את מנצ'סטר סיטי בגמר ליגת האלופות באצטדיון הדרגאו שבפורטו. זה יהיה הגמר האלופות השלישי בהיסטוריה של הכחולים, אחרי ההפסד למנצ'סטר יונייטד ב-2008 והניצחון על באיירן מינכן ב-2012. אגב, אותם שני גמרים הוכרעו רק אחרי דו קרב פנדלים.

במסיבת העיתונאים, המאמן אישר כי הקבוצה מגיעה בסגל מלא. המשמעות: אדוארד מנדי ואנגולו קאנטה, שהיו בספק, יהיו כשירים לגמר. השוער היה צריך לצאת במחצית ההפסד לאסטון וילה במחזור הסיום של הליגה, בעוד קאנטה כלל לא שותף באותו המשחק בעקבות פציעה. לקראת המשחק, תומאס טוכל החמיא למאמן היריב, פפ גווארדיולה: "זה לא משחק ביני לבינו, זה לא טניס. תמיד קשה לשחק נגדו והוא מייצר קבוצות עם אמונה רבה ועם מנטליות של מנצחים. הם אולי הקבוצה החזקה באירופה. היה פער גדול מהם בליגה אך צמצמנו אותו כשניצחנו אותם בוומבלי (חצי גמר גביע) ובמנצ'סטר.

"אני לא נמצא בתוך הראש של פפ או בפגישות שלו. אני לא יודע מה יקרה אבל אני מכין את השחקנים לכמה תרחישים. אני מעודד אותם להיות אמיצים, להגן ולתקוף באגרסיביות. ננסה להיות הכי טובים שיש ושלא יהיו לנו חרטות בסוף המשחק. אנחנו אנדרדוג בהפרש קטן, אבל אני מקווה שנוכל לנצח". בנוסף, הוא דיבר על האפשרות שהמשחק יוכרע בדו קרב פנדלים: "אנחנו תמיד מתאמנים על פנדלים. אנחנו לא יכולים לעשות סימולציה של איך זה ירגיש מחר, אבל אפשר לתכנן דברים. החלטנו מי יבעטו את הפנדלים, אבל אנחנו עדיין לא יודעים מי יהיה על המגרש בסוף המשחק.

אנגולו קאנטה, תומאס טוכל | ADRIAN DENNIS/POOL/AFP via Getty Images

עבור טוכל, מדובר בהופעה שנייה ברציפות במעמד הנחשב, לאחר שבעונה שעברה אימן את פריז סן ז'רמן, שהפסידה 1:0 לבאיירן מינכן. טוכל התייחס לכך ואמר: "אם היה לנו את הניסיון הזה ביחד, היינו יכולים לנצל זאת ולצמוח. הניסיון הוא דבר קריטי עבור מאמנים, ואחרי המשחק ההוא אני מאמן הרבה יותר חכם". מי שגם כן היה נוכח בגמר 2020 היה טיאגו סילבה, שערך אז את הופעתו האחרונה במדי הצרפתים. מחר, הוא יהפוך לשחקן החמישי שמשחק בשני גמרים ברציפות בקבוצות שונות. בכך הוא יצטרף לרשימה מכובדת הכוללת את מרסל דסאיי, פאולו סוזה, סמואל אטו ואלברו מוראטה.

טיאגו סילבה | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

במסיבת העיתונאים נכח גם הקפטן, ססאר אספיליקווטה: "אני מאוד גאה להיות הקפטן, ואני מקווה להיות עוד יותר גאה אחרי המשחק.לצערי לא הייתי פה ב-2012, וכשחתמתי בצ'לסי רציתי לשחזר את זה. זה לקח תשע שנים להגיע לגמר ועכשיו יש הזדמנות שאנחנו רוצים לקחת". בהמשך, הוא סיכם את העונה המטלטלת שחוותה הקבוצה: "הכל קרה העונה. בדצמבר ניצחנו 0:4 את סביליה, סיימנו בראשות הבית והכל הלך טוב. לאחר מכן הגיעו חודשיים של תוצאות רעות וחילופי מאמנים. על ההגעה לגמר צריך לתת הרבה קרדיט לקבוצה. עבדנו קשה אבל אנחנו רוצים להפוך את העונה למיוחדת על ידי ניצחון מחר".

בנוסף, הקפטן חיזק את החלוץ טימו ורנר, שחווה עונת התאקלמות לא פשוטה באנגליה: "אני תמיד מנסה לעזור לו. כולנו בני אדם, וכשדברים לא הולכים כמו שאנחנו רוצים, לפעמים סובלים. בוחנים חלוצים לפי מספר השערים אבל התרומה שלו היא גדולה. הוא היה רוצה לכבוש יותר אבל חשוב להראות את הרצון. הוא יכול לעשות את ההבדל מקדימה".

מי שנמצא במוקד השיח באנגליה לפני הגמר הוא תומאס טוכל, שהחליף במהלך העונה את פרנק למפארד והוביל אותה לגמר הגביע, למקום הרביעי בליגה, וכאמור, לגמר ליגת האלופות. בממלכה ערכו כתבה מקיפה על המאמן הגרמני, ואף שוחחו עם כריסטיאן היידל, שב-2009 נתן לטוכל את תפקידו הראשון כמאמן ראשי, במיינץ מהבונדסליגה: "הוא פרפקציוניסט בכל היבט. כל אימון וכל משחק צריכים להיות מושלמים". בהמשך, היידל השווה אותו לאקס מיינץ אחר, יורגן קלופ: "צריך לתת להם את החופש להיות מי שהם. במקום להעניש אותם, צריך לתת בהם אמון ולהאמין בתהליך שהם מובילים".

בן צ'ילוול, ז'ואאו קאנסלו | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

באותו האתר ראיינו גם את מגן הקבוצה, בן צ'ילוול, שהחמיא אף הוא למאמן: "הוא מלא בתשוקה ודורש המון. הוא דוחף אותי בכל יום והוא קשה איתי, אבל זה מה שאני רוצה. העובדה שהוא מקדיש הרבה זמן כדי לעזור נותנת לי ביטחון, כי אני יודע שהוא רוצה שאשתפר. הוא רואה את הפוטנציאל שיש לנו כבודדים וכקבוצה, ומאמין שבכל עונה אנחנו יכולים לזכות בתארים. באתי לצ'לסי כדי לזכות בתארים, וזה החשוב מכולם. זה הגביע שאנחנו רוצים".

מבחינה מקצועית, ססאר אספיליקווטה עשוי לעלות במרכז ההגנה לצד טיאגו סילבה ואנטוניו רודיגר, אך ייתכן שהוא ישובץ בעמדת המגן הימני במקום ריס ג'יימס. בתסריט שכזה, אנדראס כריסטנסן יצטרף לסילבה ורודיגר. מתאו קובאצ'יץ', שבעצמו זכה בליגת האלופות שלוש פעמים עם ריאל מדריד, יפתח בקישור לצד אנגולו קאנטה. בהתקפה, מקומם של מייסון מאונט וטימו ורנר ב-11 מובטח, ולגבי השחקן האחרון קיים מאבק על מקום אחד בין חכים זייך, כריסטיאן פוליסיק וקאי האברץ.

ססאר אספיליקווטה ואנטוניו רודיגר | Ian Walton/PA Images via Getty Images

הרכב משוער: אדוארד מנדי, ריס ג'יימס, ססאר אספיליקווטה, טיאגו סילבה, אנטוניו רודיגר, בן צ'ילוול, מתאו קובאצ'יץ', אנגולו קאנטה, מייסון מאונט, קאי האברץ, טימו ורנר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי