אופ"א הודיעה: חוק שערי החוץ מבוטל החל מהעונה הקרובה

גביע ליגת האלופות | DAVID RAMOS/AFP via Getty Images

התאחדות הכדורגל האירופית פרסמה שהחוק ייגנז בכל תחרויות הארגון לראשונה מאז 1965, וייכנס לתוקף כבר במשחקי המוקדמות בהן ישתתפו הקבוצות הישראליות. נשיא אופ"א: "ההשפעה הנוכחית של החוק נוגדת את מטרתו"

(גודל טקסט)

אחרי שנים ארוכות, ליגת האלופות ושאר התחרויות של אופ"א עומדות בפני שינוי מהותי עם ביטול חוק שערי החוץ, כך לפי ההודעה שפרסמה היום (חמישי) התאחדות הכדורגל האירופי. השינוי ייכנס לתוקף כבר מהעונה הקרובה, והוא יתרחש כבר משלבי המוקדמות, בהן משתתפות בין היתר מכבי חיפה, מכבי תל אביב, מ.ס. אשדוד והפועל באר שבע. למעשה, זו תהיה הפעם הראשונה שהחוק לא יהיה תקף בתחרויות של אופ"א מאז שנת 1965.

על פי החוק שזה עתה נגנז, כאשר שתי קבוצות היו מסיימות את המפגש הכפול בשוויון, מי שהייתה זוכה לכרטיס לשלב הבא הייתה הקבוצה שהבקיעה יותר פעמים במגרש של יריבתה. עם זאת, אופ"א הודיעה כי החל מאמצע שנות השבעים ישנו צמצום משמעותי בפער בין ניצחונות בית לנצחונות חוץ, כך שלמעשה החוק איבד את המהות שלו. על פי המחקר שנערך, בעבר 61% מהמשחקים הסתיימו בניצחון של הקבוצה הביתית לעומת 19% בלבד שהסתיימו בניצחונות לקבוצת החוץ. כיום, שיעור הניצחונות הביתיים עלה ל-47% בעוד שיעור ניצחונות החוץ עלה ל-30%.

לאור ביטול החוק, כאשר שתי קבוצות יסיימו את 180 הדקות בשוויון, הן ייגשו להארכה ללא קשר למספר שערי החוץ שהבקיע כל קבוצה. יש לציין שעד כה חוק שערי החוץ היה בתוקף גם בהארכות, וזה דבר שהיה יכול ליצור יתרון עבור הקבוצות שמתארחות במשחק הגומלין. נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, התייחס להחלטה: "ההשפעה הנוכחית של החוק נוגדת את המטרה שלו. כעת זה גורם לקבוצות ביתיות, בעיקר במשחקים הראשונים, להתגונן עקב הפחד מספיגה שתעניק לאורחת יתרון גדול. יש גם ביקורת על חוסר הוגנות, בעיקר בהארכות, מכיוון שכאשר קבוצת החוץ מבקיעה, קבוצת הבית צריכה להגיב עם שני שערים". אפשר להגיד שיתרון הביתיות הוא פחות משמעותי ממה שהיה פעם".

נ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי