פ.ס.וו וזהבי יפגשו בשלב הבא את מיטיולן, שהדיחה את סלטיק ועבדה

ליאל עבדה | BO AMSTRUP/Ritzau Scanpix/AFP via Getty Images

גומלין מוקדמות ליגת האלופות: הכוכב הישראלי וקבוצתו ניצחו 1:2 את גלאטסראיי (2:7 בסיכום) ועלו לסיבוב השלישי, אך אופציית הדרבי הישראלי נגוזה כאשר הסקוטים נכנעו 2:1 לדנים בהארכה. 59 דקות לעבדה

(גודל טקסט)

הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות הגיע לסיומו הערב (רביעי), כאשר במוקד העניינים שניים מהליגיונרים הבכירים של ישראל – ליאל עבדה וערן זהבי. כוכב פ.ס.וו איינדהובן וקבוצתו רשמו 1:2 בטורקיה על גלאטסראיי, ניצחו 2:7 בסיכום שני המשחקים ועלו לשלב הבא, אך לא נקבל דרבי ישראלי בשלב הבא – כי מיטיולן תהיה זו שתפגוש את פ.ס.וו בשלב הבא, אחרי שהדיחה את סלטיק ועבדה עם 1:2 בהארכה ו-2:3 בסיכום.

במשחק נוסף שנערך הערב במוקדמות, לודוגורץ של מאוויס צ'יבוטה גברה 1:3 על מורה הסלובנית וגם כן העפילה לשלב הבא אחרי שהמשחק הראשון הסתיים בתיקו מאופס. צ'יבוטה עלה מהספסל בדקה ה-92.

סלטיק – מיטיולן 2:1 (3:2)

הסקוטים אכזבו, ואמנם למועדון שם הרבה יותר גדול מזה של מיטיולן, אך כקבוצה היא כנראה פחות טובה מהיריבה הדנית. אחרי ה-1:1 במשחק הראשון, בו ליאל עבדה כבש אך הוחלף עוד לפני המחצית מכיוון שניר ביטון הורחק, החלוץ שוב קיבל את הקרדיט בהרכב. הפעם הוא הוחלף בדקה ה-59, כאשר קבוצתו הובילה 0:1 משער יפהפה של הקפטן, קאלום מקגרגור.

שתי דקות בלבד אחרי שעבדה הוחלף, מיטיולן השוותה ל-1:1, כאשר אווה מביל מצא את הרשת. המשחק הלך להארכה, בה מיטיולן הייתה טובה יותר וגם השיגה את שער הניצחון בדקה ה-94, כאשר רפאל אוניידיקה הצעיר הכריע את ההתמודדות.

ליאל עבדה | Jan Christensen / FrontzoneSport via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 5: ריאן טורנבול ניסה את מזלו בבעיטה מרחוק וסחט הדיפה טובה משוער האורחת.

דקה 48: גול! סלטיק עולה ל-0:1: כדור קרן נהדף לעברו של קאלום מקגרגור, שבעט מ-17 מטרים מהאוויר כדור אדיר בוולה היישר לעבר החיבורים ופנימה. שער פשוט ענק של הקפטן.

קאלום מקגרגור חוגג | Jan Christensen / FrontzoneSport via Getty Images

דקה 59: ליאל עבדה הוחלף על ידי ג'יימס פורסט.

דקה 61: גול! מיטיולן משווה ל-1:1: דווקא אחרי התקפה יפה של סלטיק, שכמעט הסתיימה בשער של ראיין כריסטי, מיטיולן יצאה למתפרצת והשוותה. אוור מביל האוסטרלי נגח פנימה את שער השוויון של הדנים לאחר התקפה מתפרצת.

הארכה, דקה 94: גול! מיטיולן עולה ל-1:2: המחליף הנסן מצא את אוניידיקה – עוד מחליף – שקבע מהפך מקומי לזכות הדנים.

אוור מביל | Jan Christensen / FrontzoneSport via Getty Images

גלאטסראיי – פ.ס.וו איינדהובן 2:1 (7:2)

ערן זהבי "נרגע". אחרי תצוגת התכלית הנפלאה במשחק הראשון מול גלאטסראיי, בו הכוכב הישראלי כבש שלושער ענק והוסיף בישול מרהיב, בגומלין בטורקיה הכוכב הישראלי 'הניח את הנשק'. זהבי שיחק 76 דקות והוא וחבריו עשו את העבודה מול גלא המאכזבת, כאשר פ.ס.וו יכולה לשאוב הרבה מאוד אופטימיות לקראת המשך העונה, שכן כמו שהיא נראית – היא יכולה הפעם להיאבק הרבה יותר חזק באייאקס על אליפות הולנד.

נוני מדואקה העניק יתרון לאיינדהובן בדקה ה-38, כאשר בעט מקרוב אחרי הדיפה לא טובה של פרננדו מוסלרה. מרקו ואן חינקל, הקפטן, כבש את השער השני בדקה ה-59 אחרי בישול שקיבל ממריו גצה. זהבי לא הגיע ליותר מדי מצבים במשחק, כאשר הכי קרוב שלו היה בדקה ה-58, בה הכוכב הישראלי בעט טוב מחוץ לרחבה ונעצר אצל מוסלרה. בדקה ה-74 אוליבייה בוסקאלי הורחק בכרטיס צהוב שני ועל כן זהבי הוחלף, ובדקה ה-84 אמבאייה דיאנה כבש עבור גלא את השער המצמק.

מהלך המשחק

דקה 16: קארה מגלאטסראיי ניסה את מזלו אך הבעיטה שלו לא מצאה את המסגרת.

דקה 26: קודי גאקפו קיבל כדור טוב בצד ימין של הרחבה, חתך למרכז אך הבעיטה שלו נבלמה ברגע האחרון לקרן.

דקה 38: גול! פ.ס.וו עולה ל-0:1: מוסלרה הדף לא טוב היישר לרגליו של נוני מדואקה, שבעט כדור שפגע בשחקן גלא וחדר פנימה.

דקה 58: מצב ראשון לערן זהבי. החלוץ הישראלי קיבל כדור 17 מטרים מהשער ובעט טוב, כאשר תוך כדי הבעיטה שלו פוגעת באחד משחקני ההגנה, אך הכדור של הכוכב הישראלי נעצר עצל פרננדו מוסלרה.

ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

דקה 59: גול! פ.ס.וו עולה ל-0:2: מריו גצה העביר כדור מאגף ימין אליו הגיע ואן חינקל ושלח אותו פנימה.

דקה 74: כרטיס אדום! אוליבייה בוסקאלי תפס מאחור את אמבאי וראה את הצהוב השני, ולפיכך – סיים את דרכו במשחק.

דקה 76: בעקבות הכרטיס האדום, ערן זהבי סיים את דרכו במשחק והוחלף על ידי ניק וירחבר.

דקה 84, גול! גלאסטראיי צימקה ל-2:1: אמבאייה דיאנה כבש מתוך הרחבה מזווית קשה.

תוצאות נוספות

נפטצ'י באקו – אולימפייקוס 1:0 (2:0)
שריף טירספול – אלשקרט 1:3 (1:4)
קלוז' – לינקולן רד אימפס 0:2 (1:4)
יאנג בויז – סלובן ברטיסלבה 2:3 (2:3)
ספרטה פראג – ראפיד וינה 0:2 (2:3)
הכוכב האדום בלגרד – קייראט 0:5 (2:6)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי