"הוא ברמה של גווארדיולה": מאמן שחטאר וסולומון מחכה לריאל מדריד

רוברטו דה זרבי | GettyImages, Jonathan Moscrop

רוברטו דה זרבי עזב במפתיע את איטליה ובדונייצק כבר מחמיאים: "הסגנון שלו הוא כמו טיקי-טאקה, הרעיונות דומים לפפ". גם מודריץ' מודה: "הם יותר טובים מבעונה שעברה"

(גודל טקסט)

בקיץ האחרון רוברטו דה זרבי רשם את אחד המעברים המפתיעים ביותר של מאמן בכדורגל האירופי. מי שהדריך בהצלחה רבה את ססואולו במשך שלוש עונות ונחשב לאחד השמות העולים בקרב המאמנים האירופיים עבר מזרחה והתמנה למאמן שחטאר דונייצק, שתפגוש הערב (שלישי) את ריאל מדריד בשלב הבתים של ליגת האלופות.

"היו לו הרבה הצעות, אבל הוא בחר בנו", אמר דריו סרנה, המנהל הספורטיבי של הקבוצה בה משחק מנור סולומון, "הוא היה האופציה הראשונה, השנייה והשלישית שלנו לאימון הקבוצה".

רוברטו דה זרבי מאמן ססואולו
רשם מעבר מפתיע בקיץ. דה זרבי | רויטרס

בניגוד למאמן אחר שהצליח בססואולו בשנים האחרונות, אוזביו די פרנצ'סקו (שעבר משם לרומא), דה זרבי עזב את ארץ המגף במטרה להחזיר לשחטאר את אליפות אוקראינה, אחרי שבשנה שעברה איבדה אותה לדינמו קייב. סרנה, ששיחק בעבר 15 שנים במועדון ונכנס לתפקידו החדש ביולי 2020, מכיר היטב את המועדון ויודע כי האיטלקי הוא המאמן הנכון לתפקיד: "קבוצותיו משחקות כדורגל נהדר, הסגנון שלו הוא כמו טיקי-טאקה ויש לו שחקנים ברזילאים כדי לשחק כך".

דה זרבי, הידוע בשל סגנון הכדורגל ההתקפי שלו, זכה להשוואה מאוד מחמיאה מסרנה: "הוא צעיר, רעב ושאפתן. הוא ברמה של גווארדיולה מבחינת סגנון המשחק. גווארדיולה הוא מאמן של קבוצות פאר, בעוד דה זרבי יותר בר הגשה עבורנו, אבל הרעיונות שלהם דומים".

רוברטו דה זרבי עם טטה, שחטאר דונייצק
הברזילאים יאפשרו לשחק בשיטה המועדפת. דה זרבי עם טטה | רויטרס

כזכור, ריאל מדריד הפסידה אשתקד פעמיים לשחטאר דונייצק, כאשר בשני המפגשים מנור סולומון מצא את הרשת. מאז שתי הקבוצות החליפו מאמנים, וקרלו אנצ'לוטי דיבר על בן ארצו לקראת ההתמודדות: "אני מכיר טוב את דה זרבי, הוא חבר. הוא עשה עבודה נהדרת בססואולו ולקבוצות שלו יש זהות חזקה, הן משחקות כדורגל טוב". אגב, הערב יהיה המפגש הרביעי בין שני המאמנים האיטלקיים, ודה זרבי עדיין מחפש ניצחון ראשון מול המאמן הוותיק.

לוקה מודריץ' שחקן ריאל מדריד
התסריט משנה שעברה יחזור? מודריץ' נגד שחטאר | רויטרס

לוקה מודריץ', שפתח בשני ההפסדים נגד שחטאר בשנה שעברה, אמר כי בעיניו הכתומים משחקים השנה יותר טוב מבעונה שעברה: "עקבנו אחריהם, אני עקבתי באופן אישי בגלל סרנה, שהיה הקפטן שלי בנבחרת קרואטיה. הם החליפו מאמן ושינו קצת סגנון. הם מחזיקים יותר בכדור, בונים מהלכים מאחור, אני חושב שהם אפילו יותר טובים השנה".

אם הקרואטי אכן צודק, ייתכן כי ריאל מדריד בדרך לעוד ערב ארוך על אדמת אוקראינה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי