עבר בשלום: צ'לסי ניצחה 0:1 במאלמו

חקים זייש עם מרקוס אלונסו, צ'לסי | רויטרס

אחרי שוורנר ולוקאקו נפצעו ב-0:4 על השבדים בלונדון, הפעם אלופת אירופה יצאה מהמפגש עם שלוש הנקודות שקירבו אותה לשמינית הגמר ומאזן נקי מפצועים. 1:2 לוולפסבורג על זלצבורג שנחלה הפסד ראשון

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בליגת האלופות יצא לדרך הערב (שלישי) עם שני משחקים מוקדמים, כאשר אלופת אירופה צ'לסי יצאה ממאלמו עם 0:1 קטן וזלצבורג הפסידה לראשונה העונה כשנכנעה 2:1 לוולפסבורג המתאוששת מחילופי המאמנים.

קאלום הדסון אודוי, צ'לסי מול סרחיו פנייה, מאלמו
קיבל הזדמנות בהרכב. הדסון אודוי מול פנה | רויטרס

מאלמו – צ'לסי 1:0

אחרי שגברה 0:4 בלונדון על השבדים, אלופת אירופה הצליחה לצאת מהמפגש מול הסקנדינבים עם שלוש נקודות ולשוב לאנגליה בלי פציעות נוספות. תומאס טוכל נאלץ להסתדר ללא רשימת פצועים ארוכה הכוללת את רומלו לוקאקו, טימו ורנר (שנפצעו מול מאלמו), מתאו קובאצ'יץ', אנגולו קאנטה ומייסון מאונט, ולאור זאת מספר שחקנים כמו חכים זייש וקאלום הדסון אודוי, שממעטים לפתוח בהרכב, קיבלו הזדמנות ב-11.

הבלוז די התקשו מול היריבה הצנועה של הבית וירדו להפסקה בשוויון לאחר שחכים זייש וקאי האברץ נעצרו אצל השוער המקומי. הסכר נפרץ בדקה ה-56 כאשר אותו זייש נותר פנוי מול שער ריק אחרי מסירת רוחב מצוינת של קאלום הדסון אודוי וגלגל בקלות לרשת השבדית. כריסטיאן פוליסיק, שהתאושש מקורונה ומפציעה בקרסול שהשביתה אותו מאז המחזור הראשון באנגליה, שב למגרשים וכמעט הכפיל את התוצאה, אך בעט לרשת החיצונית בתוספת הזמן אחרי שהצליח להשאיר את השוער מאחוריו.

אמנם מדובר בניצחון מול יריבה די חלשה, אך מבחינת צ'לסי מדובר בנקודות חשובות במיוחד בהתחשב בכך שאת משחק החוץ הקודם שלה, מול יובנטוס, היא סיימה בידיים ריקות. בכך הבלוז של תומאס טוכל עשו צעד משמעותי לשלב הבא וחיסלו את חלומות ההעפלה של מאלמו.

מהלך המשחק

דקה 17: חכים זייש הגביה כדור מדויק לרחבה, רובן לופטוס צ'יק נגח לאחור ופספס במעט את המסגרת.

דקה 21: אחרי מסירת רוחב לא מדויקת, חכים זייש קיבל את הכדור בחזרה, הקפיץ מספר פעמים ובעט למרכז המסגרת, אך השוער יוהאן דאהלין תפס את הכדור.

קאי האברץ, צ'לסי מול אנל אחמדחודזיץ', מאלמו
קאי האברץ, צ'לסי מול אנל אחמדחודזיץ', מאלמו | רויטרס

דקה 29: קאי האברץ דהר לרחבה ונעצר וניסה להקפיץ מעל יוהאן דאהלין, אך השוער פתח את הגוף והדף.

דקה 45: הזדמנות מסקרנת ראשונה לשבדים. סרג'יו פנייה העביר הגבהה נהדרת לעומק שמצאה ברחבה את אנטוניו מירקו צ'ולאק. החלוץ בעט מהאוויר, אך הכדור הלך החוצה.

חקים זייש, שחקן צ'לסי
הבקיע מול שער חשוף. זייש כובש | רויטרס

דקה 56: גול! מסירת רוחב נהדרת של קאלום הדסון אודוי חלפה על פני כל שחקני ההגנה ומצאה את חכים זייש פנוי מול שער חשוף. המרוקאי גלגל לרשת בנגיעה אחת וקבע 0:1 לצ'לסי.

דקה 90+3: כריסטיאן פוליסיק פרץ לרחבה ועקף את השוער, אך בעט לרשת החיצונית.

שחקני צ'לסי חוגגים עם חקים זייש
אלופת אירופה נהנתה משער של זייש. שחקני צ'לסי חוגגים | רויטרס
נואה אוקפור, שחקן רד בול זלצבורג
זלצבורג תישאר ללא הפסד? אוקפור | אימג'בנק GettyImages, Martin Rose

וולפסבורג – זלצבורג 1:2

הזאבים נפרדו בשבוע שעבר מהמאמן ההולנדי מארק ואן בומל והביאו במקומו את פלוריאן קוהפלדט. על פי ימיו הראשונים של המאמן החדש על הקווים, נדמה שהזעזוע עשה רק טוב לקבוצה. אחרי שגברה 0:2 על לברקוזן בליגה, הקבוצה הגרמנית השיגה ניצחון ראשון העונה בליגת האלופות נגד מוליכת הבית.

הירוקים הסתערו כבר משריקת הפתיחה ועלו ליתרון מוקדם בדקה הרביעית אחרי שמסירת רוחב מצוינת של יאניק גרהארדט מצאה את רידלה באקו שכבש. האורחת שצברה שבע נקודות מתשע אפשריות, חזרה להתמודדות אחרי שמקסימיליאן וובר הבקיע בבעיטה חופשית מצוינת. המארחת השיגה את הניצחון המיוחל בדקה ה-60, כאשר לוקאס אנמצ'ה, שהבקיע גם בהפסד 3:1 באוסטריה במחזור הקודם, שוב הכניע את אותה יריבה והפעם זה גם תורגם לנקודות משמעותיות בקרב על ההעפלה.

רידלה באקו, שחקן וולפסבורג
קבע יתרון מוקדם. באקו חוגג | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 4: גול! פאולו אוטביו מסר ליאניק גרהארדט באגף שמאל, הגרמני העביר כדור רוחב שמצא את רידלה באקו שבעט שטוח לרשת. 0:1 לוולפסבורג.

מקסימיליאן וובר, שחקן רד בול זלצבורג
כדור חופשי נפלא. וובר חוגג | רויטרס

דקה 30: גול! מקסימיליאן וובר שלח בעיטה חופשית מסובבת למסגרת, השוער קואן קאסטילס נגע בכדור אך לא הצליח למנוע ממנו להיכנס. זלצבורג משווה ל-1:1.

דקה 60: גול! לוקאס אנמצ'ה קיבל את הכדור ברחבה והשתלט עליו עם החזה. לאחר מכן הוא שיגר בעיטה חזקה לחלק העליון של השער ולא הותיר לשוער סיכוי. 1:2 לוולפסבורג.