עולה בטוחה לרבע הגמר: 0:5 למנצ'סטר סיטי על ספורטינג ליסבון

טיול בפורטוגל. שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | רויטרס

אלופת אנגליה רמסה את אלופת פורטוגל והגומלין יהיה לפרוטוקול בלבד. מחרז (9) חגג אחרי בדיקת VAR, סילבה השלים צמד (17 ו-44) וגם פודן (32) וסטרלינג (58) כבשו

(גודל טקסט)

אפילו אוהדי ספורטינג ליסבון, אלו שלא נטשו את האצטדיון כבר במחצית הראשונה, עמדו ומחאו כפיים לברנרדו סילבה ולפורטוגלים של מנצ'סטר סיטי שמזוהים עם בנפיקה, היריבה המושבעת. ככה זה כשזוכים לראות תצוגת כדורגל יוצאת דופן, וזה בדיוק מה שעשתה אלופת אנגליה שניצחה 0:5, כבר בהפסקה הובילה בארבעה שערים ואפשר לומר שהבטיחה את מקומה ברבע גמר ליגת האלופות על אף שיש משחק גומלין בעוד שלושה שבועות במנצ'סטר.

בשנה שעברה פפ גווארדיולה ושחקניו הגיעו עד הגמר ובו הפסידו לצ'לסי, ואין ספק שהיכולת היום – באחד משני המפגשים היחידים בשמינית הגמר שבו נפגשות שתי אלופות – סיפקה הוכחה נוספת לכך שאלופת אנגליה היא המועמדת המובילה לזכות העונה ולראשונה בתולדותיה, אם היו ספקות לפני כן.

קווין דה בראונה, אמריק לאפורט, ז'ואאו קאנסלו, רודרי וריאד מחרז שזכו למנוחה ב-0:4 על נוריץ' בליגה שבו להרכב של גווארדיולה, בו עלו גם הפורטוגלים רובן דיאס וברנרדו סילבה, וחסרונם של קייל ווקר המורחק והפצועים ג'ק גריליש וגבריאל ז'סוס כלל לא הורגש. מחרז הבקיע כבר אחרי שבע דקות, שער שנרשם על שמו בדקה התשיעית בעקבות בדיקת VAR ארוכה לאחר שתחילה השער נפסל בטענה לנבדל של דה בראונה שבעצמו נראה מופתע מאישור השער לאחר הבדיקה, סילבה הכפיל בבעיטה מהאוויר בחלוף שמונה דקות וגם השלים צמד בדקה ה-44, כשבין לבין פיל פודן כבש את שערו ה-40 בהופעתו ה-150 בכל המסגרות וכל זאת בגיל 21 בלבד. את תוצאת המשחק חתם ראחים סטרלינג בדקה ה-58, מבישול של ברנרדו שקודם לכן כבר חגג שלושער, אבל הפעם ה-VAR פסל שער כי הוא נתפס בנבדל.

כעת מנצ'סטר סיטי תשוב לקרבות הפרמיירליג במטרה לשמור על היתרון בפסגה ולרוץ לאליפות נוספת, ספורטינג תוכל להתרכז בליגה המקומית ובניסיון למחוק פיגור של שש נקודות מפורטו כדי לא לאבד את הכתר – אם תצליח להתאושש מהחמישייה השנייה שספגה בשלושה משחקים בשמינית הגמר בתולדותיה, כי זה קרה לה גם במשחק הבית נגד באיירן מינכן ב-2009. בחוץ היא חטפה 7:1 מהבווארים לפני 12 שנה, ויהיה מעניין לראות אם סיטי תנסה להאפיל גם על זה.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | רויטרס

הגומלין בין שתי הקבוצות ייערך ב-9 במרץ באצטדיון האיתיחד במנצ'סטר.