קלופ התייחס לפציעת ז'וטה וצינן התלהבות: "זו רק מחצית"

יורגן קלופ, מאמן ליברפול | רויטרס

מאמן ליברפול הגיע ל-50 ניצחונות בליגת האלופות והחמיא לאליוט. אואן ופרדיננד פרגנו, אינטר מאוכזבת: "הגיע לנו יותר, התמודדנו כשווים"

קבוצות: אינטר ליברפול
(גודל טקסט)

במרץ 2008 ליברפול יצאה למשחק חוץ נגד אינטר בסן סירו וגברה עליה 0:1 משער של פרננדו טורס. הימים עברו, הזמן חלף והגרלת ליגת האלופות לעונה הנוכחית השיבה את האדומים למילאנו, הפעם למפגש עם מילאן באמצע דצמבר. ליברפול ניצחה אז 1:2 ואמש (רביעי) שוב חגגה בסן סירו, עם 0:2 על אינטר במשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות.

הקבוצה של יורגן קלופ לא הרשימה ובדקות רבות במחצית השנייה ניצבה תחת לחץ כבד של אינטר, אבל לבסוף ידה הייתה העליונה. הנראזורי נשארו עם מחמאות ותסכול, ליברפול נראית עם רגל ואולי יותר – ברבע הגמר.

מאמן אינטר, סימונה אינזאגי, עם מאמן ליברפול, יורגן קלופ
אינזאגי נשאר עם המחמאות והתסכול, קלופ עם הביקורת והניצחון | רויטרס

יורגן קלופ ניסה לצנן את ההתלהבות מהתוצאה המבטיחה ואמר: "זו מחצית, לא יותר, אם במשחק הזה היינו מובילים במחצית 0:2, לא הייתי אומר לשחקנים שהמשימה הושלמה. לא היה לנו משחק מבריק, אבל משחק מספיק טוב כדי שנהיה ראויים לניצחון. לאינטר היו את הרגעים שלהם, אבל בעיקר התקפות מתפרצות אחרי איבודים שלנו. אני מסכים שהעומק שיש לנו עזר. רוברטו פירמינו וג'ורדן הנדרסון נכנסו כמחליפים במחצית שנייה, התרעננו והתחלנו לשלוט במשחק לאחר מכן".

פירמינו שכבש את השער הראשון החליף את דיוגו ז'וטה בהפסקה, ורק לאחר המשחק התברר כי המוחלף סבל מפגיעה בקרסול. "אני מרוצה מהכל, חוץ מהעובדה שדיוגו היה צריך לרדת בגלל משהו בקרסול", אמר קלופ, "אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה. אולי הוא היה יכול להמשיך, אולי זה סימן טוב, אבל במחצית ידענו שהיינו צריכים להוציא אותו".

שחקן ליברפול דיוגו ז'וטה מול שחקן אינטר דנזל דומפריס
שחקן ליברפול דיוגו ז'וטה מול שחקן אינטר דנזל דומפריס | אימג'בנק GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

כאשר פורסם הרכב ליברפול, רבים הופתעו לראות ב-11 את הקשר בן ה-18 הארווי אליוט, לו זו הייתה הופעת בכורה במפעל. "הוא יכול לשחק טוב יותר, אנחנו יודעים את זה, אמר קלופ, "הסיבה שהוא שיחק היא שידענו שהאזורים בהם היינו צריכים לפעול את האיזורים הטבעיים עבורים, החצאי – שטחים בקישור. היו לו רגעים טובים, אבל כולנו יודעים שהוא מסוגל להיות טוב יותר. הוא עשה את העבודה, עבד מאוד קשה. כשאתה בן 18 ומשחק נגד אחת הקבוצות המנוסות בעולם, שהיא גם מאיטליה, זה לא טיול בפארק. זה היה משחק חשוב מאוד עבורו".

גם כוכבי העבר החמיאו לאדומים, כולל אקס מנצ'סטר יונייטד ריו פרדיננד: "זה לא עניין של ההופעה. אי אפשר לתת הופעה בציון 10/10 בכל משחק, אבל ברגעים בהם סובלים ומתקשים, זה תלוי באופי, ולשחקנים הללו יש את זה". אקס ליברפול מייקל אואן הוסיף: "זו לא הייתה ההופעה הכי טובה של ליברפול, אבל היא יודעת להוציא את המירב גם ממשחקים כאלה. שחקני ההגנה שלה הם ברמה הכי גבוהה בכדורגל העולמי. ובחלק הקדמי יש כל כך הרבה איכות שבסוף תמיד יגיעו גול או שניים".

שחקני אינטר לאוטרו מרטינס, אדין דז'קו
תסכול במילאנו. מרטינס ודז'קו | רויטרס

בצד המפסיד אמר המאמן סימונה אינזאגי: "אני גאה בשחקנים שלי. לצערי לא כבשנו שער שכל כך הגיע לנו, בעוד ליברפול עשתה את זה ברגע הראשון שבו איבדנו ריכוז. אין ספק שהגיע לנו יותר. התמודדנו היטב עם אחת משתי הקבוצות הכי טובות באירופה".

אדין דז'קו, שרצה לכבוש משחק רביעי ברציפות נגד ליברפול ולא הצליח, הוסיף: "שיחקנו כל כך טוב במשך 65 דקות. הגענו למצבים ולא אפשרנו כאלה לאחת הקבוצות הטובות באירופה. סיימנו את המשחק בראש מורם למרות ההפסד, כי נתנו הכול ושיחקנו מצוין".

שחקן ליברפול, מוחמד סלאח
כמו פיטר קראוץ'. סלאח | רויטרס

הנתונים והמספרים

* בגיל 18 ו-318 יום, הארווי אליוט הפך לשחקן הכי צעיר של ליברפול שפותח במשחק ליגת האלופות/גביע אירופה לאלופות (לא כולל מוקדמות).

* יורגן קלופ השיג ניצחון מספר 50 בליגת האלופות. הוא המאמן השמיני שמגיע למספר הזה אחרי אלכס פרגוסון, קרלו אנצ'לוטי, פפ גווארדיולה, ארסן ונגר, ז'וזה מוריניו, לואי ואן חאל ורפא בניטס.

* מוחמד סלאח ציין הופעה 50 בליברפול בליגת האלופות עם שער 33 במפעל הקבוצות היוקרתי בעולם. איזו דרך לחגוג.

* סלאח הפך לשחקן השני שכובש נגד שתי המילאנזיות באותה עונה בליגת האלופות. הקודם שעשה זאת היה פיטר קראוץ' במדי טוטנהאם בעונת 2010/11.

* ליברפול שמרה על מאזן מושלם בליגת האלופות העונה. שישה ניצחונות בשלב הבתים ועכשיו השביעי במשחק השביעי שלה במפעל העונה.

עוד באותו נושא: אינטר, יורגן קלופ, ליברפול'