אופ"א צפויה להעביר את גמר ליגת האלופות מסנט פטרסבורג

play
הגביע של גמר ליגת האלופות | רויטרס
רוסיה פלשה לאוקראינה: מתקפת טילים על קייב, רוסיה תוקפת גם מבלארוס 24.02.22 02:49

איגוד הכדורגל האירופי יתכנס ביום שישי לדיון חירום, על פי הדיווחים המשחק היוקרתי לא ייערך במגרשה של זניט וצפוי לנדוד לאנגליה או לספרד וזאת בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה

(גודל טקסט)

הפלישה הרוסית לאוקראינה ותחילתה של המלחמה באירופה צפויה להוביל לסנקציות קשות וכבדות גם בעולם הספורט. היום (חמישי) דווח ברחבי אירופה כי אופ"א תערוך מחר דיון חירום ובסיומו צפויה להתקבל ההחלטה להעביר את גמר ליגת האלופות מסנט פטרסבורג שברוסיה.

סנט פטרסבורג אמורה הייתה לארח את הגמר היוקרתי ביבשת ב-28 במאי, אבל כעת עושה הרושם שהמשחק שיכתיר את אלופת אירופה בכדורגל יתקיים במדינה אחרת, על פי ההערכות המוקדמות או באצטדיון וומבלי שבאנגליה או ברמון סאנצ'ס פיחואן, מגרשה של סביליה הספרדית שבו גם יתקיים בתום העונה גמר הליגה האירופית.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בהצהרה על הדו
העביר מסר לפוטין. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | רויטרס

כבר בתחילת השבוע, כשעוד היו מי שהטילו ספק באפשרות של פלישה רוסית ותחילתה של מלחמה, מי שהעביר מסר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנושא ההיה לא אחר מאשר ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון: "זה חשוב שברגעים קריטיים כאלה, הנשיא פוטין יבין שמה שהוא עושה הוא אסון עבור רוסיה. היא תהיה מדינה ענייה יותר כתוצאה מהסנקציות שיוטלו עליה. רוסיה תהיה יותר מבודדת, היא תהפוך למדינה מנודה, והיא לא תוכל לקיים בשטחה טורנירי כדורגל בינלאומיים אם תפלוש", אמר ג'ונסון.

כזכור, גם בשנה שעברה הגמר הועתק ממיקומו המקורי כאשר המשחק בין צ'לסי למנצ'סטר סיטי הועבר מהאצטדיון בטורקיה לאצטדיון בפורטו, זאת בגלל נגיף הקורונה שהשתולל בטורקיה. גם שנה קודם לכן, ב-2020, גמר האלופות לא נערך בטורקיה והועתק לליסבון, אבל גם אז בעקבות התפרצות הקורונה בעולם.

אצטדיון וומבלי לפני חצי גמר יורו 2020: נבחרת איטליה מול נבחרת ספרד
יארח עוד גמר? אצטדיון וומבלי | רויטרס

כידוע, באופ"א דואגים בשנים האחרונות שקבוצות מרוסיה לא תשחקנה באותו הבית עם קבוצות מאוקראינה. המשבר בין המדינות החל כבר ב-2013 וכעת ההסלמה הגיעה לשיא ומלחמה פרצה.