נוגעת ברבע הגמר: האברץ ופוליסיץ' כבשו, 0:2 לצ'לסי על ליל

יתרון מהיר ואפילו מוצדק. שחקני צ'לסי חוגגים | רויטרס

לוקאקו ששבר שיא שלילי בפרמיירליג לא שותף, הגרמני (8) והאמריקאי (63) מילאו את מקומו בהתקפה בהצלחה וקירבו את אלופת אירופה לשלב הבא. קובאצ'יץ' וזייש נפצעו והוחלפו

קבוצות: צ'לסי ליל
(גודל טקסט)

לפני עשרה ימים הפכה צ'לסי לאלופת העולם למועדונים לראשונה בתולדותיה, אבל החזרה לפרמיירליג הייתה לא פשוטה והיא ניצחה את קריסטל פאלאס 0:1 משער בדקה ה-89, משחק בו החלוץ רומלו לוקאקו שבר שיא שלילי בהיסטוריית הליגה אחרי שנגע בכדור שבע פעמים בלבד לכל אורך המשחק, כולל בעיטת הפתיחה.

הערב (שלישי) תומאס טוכל ושחקניו שבו לליגת האלופות. פתחו בלי לוקאקו ונהנו משערים של החלוצים קאי האברץ וכריסטיאן פוליסיץ' כדי לנצח 0:2 ולהשיג מקדמה מאוד משמעותית לגומלין בעוד שלושה שבועות בצרפת, כזו שאמורה להספיק להם כדי להבטיח מקום ברבע הגמר ולעשות צעד חשוב לעבר השמירה על התואר.

כריסטיאן פוליסיץ' חוגג עם קאי האברץ
מסתדרים היטב יחד בהתקפה. פוליסיץ' והאברץ | רויטרס

צ'לסי סיימה את שלב הבתים באלופות רק במקום השני ועל כן היא אירחה היום את אלופת צרפת, שאמנם בליגה שלה היא מדורגת רק במקום ה-11 וקרובה יותר למקום האחרון מאשר לראשון, אבל בשלב הבתים היא הקדימה את זלצבורג, סבליה ו-וולפסבורג. הערב ליל התקשתה מול אלופת אירופה ואחרי שאפשרה להאברץ להגיע לשני מצבים מסוכנים מאוד בשבע הדקות הראשונות, בדקה השמינית היא כבר הותירה אותו חופשי ברחבה, והוא ניצל זאת כדי לנגוח בחופשיות את ה-0:1 של הבלוז.

צ'לסי המשיכה לתקוף ויכולת טובה של השוער ליאו ז'ארדים שמרה את ליל במשחק, כשגם הקשר רנאטו סאנצ'ס נכנס לעניינים ככל שנקפו הדקות והפך את המשחק לשוויוני הרבה יותר. ועם זאת, במחצית השנייה צ'לסי שוב הגבירה קצב ובדקה ה-63 באה על שכרה עם הכפלת היתרון, כאשר אנגולו קאנטה במסירה נפלאה שלח את פוליסיץ' לאחד על אחד ומשם הדרך ל-0:2 הייתה קצרה.

צ'לסי ביום ראשון תפגוש את ליברפול בגמר גביע הליגה באנגליה והיא בהחלט יכולה להתעודד מהיכולת הערב, אולם טוכל בוודאי מחזיק אצבעות שהפציעות שספגו הערב מתאו קובאצ'יץ' וחכים זייש לא יותירו אותם בחוץ. לוקאקו, אגב, התחמם, אבל אפילו לא זכה להזדמנות לעלות לדשא ועוד לפני המשחק טען טוכל שהוא לא פתח מכיוון שהיה "תשוש".

רומלו לוקאקו חלוץ צ'לסי
התחמם וכלל לא נכנס. לוקאקו | אימג'בנק GettyImages, Mike Hewitt

הרכבים

צ'לסי: אדואר מנדי, אנדראס כריסטנסן, אנטוניו רודיגר, טיאגו סילבה, ססאר אספיליקואטה, מרקוס אלונסו (מלאנג סאר, 80), אנגולו קאנטה, מתאו קובאצ'יץ' (רובן לופטוס צ'יק, 51), חכים זייש (סאול ניגס, 60), קאי האברץ, כריסיטאן פוליסיץ' (טימו ורנר, 80).

ליל: ליאו ז'ארדים, זקי צ'ליק, ז'וזה פונטה, סוון בוטמן, טיאגו ג'אלו (גבריאל גודמונדסון, 76), שקה, אמאדו אוננה (בוראק ילמאז, 65), בנז'מין אנדרה, רנאטו סאנצ'ס (חאתם בן ארפה, 81), ג'ונתן במבה, ג'ונתן דייויד (אדון ז'גרובה, 81).

קאי האברץ נוגח לשער ומעלה את צ'לסי ליתרון נגד ליל
האברץ עולה לבדו וכובש | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 4: אלופת אירופה כמעט עלתה ליתרון מהיר. אספליקיואטה הרים מימין, האברץ השתחל בין שחקני ההגנה וממטרים ספורים שלח רגל ארוכה והכדור טס מעל השער.

דקה 7: התקפה יפה של הבלוז הסתיימה בהצלה של ז'ארדים. פוליסיץ' מסר להאברץ, שחתך למרכז, הניף את רגל שמאל ובעט כדור מסובב לפינה הרחוקה, השוער הדף לקרן ומנע שער.

דקה 8, 0:1 לצ'לסי: הפעם האברץ עלה עם הראש וגם הבקיע. זייש הרים מצד שמאל, האברץ נותר במרכז ללא כיסוי ובחופשיות נגח פנימה.

קשר ליל רנאטו סאנצ'ס
יכולת טובה שלו הכניסה את ליל למשחק. סאנצ'ס | GettyImages, Shaun Botterill

דקה 11: רודיגר כמעט הבקיע שער עצמי אומלל ומאוד מוזר בניסיון להרחיק את הכדור, שלמזלו לא מצאו את הרשת.

דקה 14: האברץ לא רק כבש, אלא כבר עכשיו נגע בכדור שמונה פעמים – פעם אחת יותר מאשר לוקאקו ב-90 דקות נגד קריסטל פאלאס.

דקה 19: קאנטה ראה את אלונסו חופשי ברחבה ומיד הרים, המגן הספרדי בעט מהאוויר למרכז השוער וז'ארדים קלט.

דקה 36: אנדרה הגיע להזדמנות טובה מול מנדי וניסה את כוחו מכ-18 מטר, הסנגלי קלט ללא קושי.

כריסטיאן פוליסיץ', שחקן צ'לסי
פתח בהרכב והחזיר לטוכל עם שער. פוליסיץ' | אימג'בנק GettyImages, Chloe Knott – Danehouse

דקה 51: ליל נכנסה לעניינים בסיום המחצית הראשונה ותחילת השנייה, טוכל ביצע חילוף ראשון במרכז השדה כאשר רובן לופטיס צ'יק החליף את מתאו קובאצ'יץ' שכנראה גם נפגע לאור העובדה שדידה החוצה.

דקה 53: שוב אלונסו ניסה לכבוש מתוך הרחבה בבעיטת יעף, הפעם הכדור היה מסוכן וז'ארדים הגיב נפלא כדי למנוע שער.

דקה 60: אחרי קובאצ'יץ', גם זייש נפצע ונטש את כר הדשא בצ'לסי. סאול ניגס עלה במקומו.

דקה 63, 0:2 לצ'לסי: קאנטה ממשיך לייצר מצבים והפעם הוא גם על תקן המבשל. הצרפתי דהר, שלח בכדור מושלם את פוליסיץ' והאמריקאי באחד על אחד הכניע בקלות את ז'ארדים.