"בגמרים לא משחקים, בגמרים זוכים": ריאל מדריד חוגגת ונפרדת ממרסלו

play
שחקני ריאל מדריד חוגגים זכייה בליגת האלופות | רויטרס
המהומות מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות 00:40

הבלאנקוס חתמו עונה מופלאה עם 0:1 על ליברפול בדרך לגביע האלופות ה-14. הקפטן הודיע שיעזוב, ויניסיוס הפך "מבדיחה לאגדה". קרוס: "היינו בחוץ כמה פעמים העונה, אך תמיד חזרנו כי האמנו בעצמנו"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

זה לא היה יכול להסתיים בצורה אחרת מבחינתה של ריאל מדריד. אחרי שהדיחה את פריז סן ז'רמן, צ'לסי ומנצ'סטר סיטי בדרמות ענק בדרך לגמר, אלופת ספרד הטרייה הוסיפה לעצמה גם את התואר היבשתי כשגברה אמש (שבת) 0:1 על ליברפול בגמר ליגת האלופות והוכתרה לאלופת אירופה בפעם ה-14, פי שניים מהבאה אחריה.

מרסלו קפטן ריאל מדריד מניף את גביע האלופות 2022
"הקולקטיב מעל האינדיבידואל". ריאל מדריד שוב אלופת אירופה | רויטרס

ארבע שנים אחרי עזיבת כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד הצליחה שוב לכבוש את פסגת הכדורגל האירופי, עם זכייה שהייתה שונה לחלוטין מהארבע שקדמו לה בעשור האחרון. "לזכייה הזו יש ערך מוסף", כתבו ב"מארקה", "הגיבורים של חמש הזכיות הוכיחו את הערך של הקולקטיב מעל האינדיבידואל, כמו שהיה בימים של כריסטיאנו רונאלדו. היה חשש שבלי 'משיח' חדש, קיליאן אמבפה או כל אחד אחר, זה לא יהיה אפשרי להניף את גביע האירופה, אך ההפך הוא הנכון. עם דרך בלתי נשכחת, מסע הקאמבקים נחתם עם תצוגת שוערות הכי גדולה שהייתה בגמר, כזו שתיחקק בליבם של אוהדי ריאל מדריד".

בחשבון הטוויטר של הבלאנקוס צייצו משפט שכנראה מסמל יותר מכולם את המהות של ריאל מדריד: "בגמרים לא משחקים, בגמרים זוכים". טוני קרוס הוסיף: "היינו בחוץ כבר הרבה פעמים העונה, אבל תמיד חזרנו כי האמנו בעצמנו".

שחקני ריאל מדריד חוגגים עם ויניסיוס, גמר ליגת האלופות 2022
"מבדיחה לאגדה". ויניסיוס | רויטרס

גיבור המשחק כמובן היה טיבו קורטואה, שסיפק את אחת מתצוגות השוערות הגדולות בתולדות המפעל, אך כאשר ייזכרו בזכייה ה-14 בעוד מספר שנים, הרגע שיוקרן הוא זה שהגיע בדקה ה-59, אז ויניסיוס ג'וניור קיבל כדור מפדריקו ואלוורדה, הכניע את אליסון ונכנס לדפי ההיסטוריה. "אמרו שהוא בדיחה, עכשיו הוא אגדה", אמרו ב"מארקה" על הברזילאי, שעשה התקדמות עצומה בהשוואה לעונות הקודמות שלו בקבוצה, "הוא על האולימפוס של ריאל מדריד, יחד עם פרדראג מיאטוביץ', זינדין זידאן וסרחיו ראמוס".

"נתתי לוויניסיוס את הביטחון שהוא היה צריך", אמר קרלו אנצ'לוטי לאחר הגמר, "הוא רק השתפר ביעילות מול השער, הוא לוקח את הזמן לפני שהוא מקבל החלטה, לשחק לצד קארים בנזמה עזר לו".

זה היה צפוי, והלילה זה הפך לרשמי. מרסלו, שהניף את גביע האלופות לראשונה כקפטן, הודיע כי הוא יעזוב את הקבוצה כשחוזהו יסתיים בחודש הבא: "זה היה המשחק האחרון שלי בריאל מדריד, לעזוב עם גביע האלופות מעניק לי אושר. נתתי את כל כולי לריאל מדריד, הייתי בר מזל לבלות 15 שנים וחצי במועדון הטוב בעולם". מרסלו עוזב את הבלאנקוס עם 25 תארים – יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה של המועדון.

אוהדים רבים של ריאל מדריד התקבצו בכיכר סיבלס במדריד, אך נשיא המועדון פלורנטינו פרס הודיע כי הקבוצה לא תגיע לחגוג שם במהלך הלילה. עם החזרה לספרד, שחקני ריאל מדריד יעברו היום במספר תחנות, כולל בסיבלס, ויקנחו בחגיגות המסורתיות בסנטיאגו ברנבאו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי