ריינג'רס שבה לשלב הבתים באלופות, גם קופנהאגן ודינמו אגרב עלו

הסקוטים חזרו אחרי 12 שנה בזכות 0:1 על פ.ס.וו אחרי טעות איומה בהגנה, הדנים הדיחו את טרבזונספור עם 0:0 והקרואטים הדיחו את בודו גלימט בתום הארכה

(גודל טקסט)

שלושת העולות האחרונות לשלב הבתים בליגת האלופות נקבעו הערב (רביעי) עם שלושת משחקי הגומלין הנותרים בפלייאוף של המפעל הבכיר של אופ"א. במוקד, השלימה ריינג'רס את המשימה עם 0:1 מתוק על פ.ס.וו באיינדהובן. גם קופנהאגן קטפה את הכרטיס אחרי 0:0 עם טרבזונספור ודינמו זאגרב חוזרת גם היא לשלב הבתים היוקרתי לראשונה מאז 2019/20 בזכות 1:4 על בודו גלימט הנורבגית בתום הארכה.

שחקני ריינג'רס חוגגים
עשו זאת. שחקני ריינג'רס חוגגים בהולנד | GettyImages, Rico Brouwer/Soccrates

פ.ס.וו. איינדהובן – ריינג'רס 1:0 (ריינג'רס עלתה בזכות 3:2 בסיכום)

קבוצת הפאר הסקוטית עשתה זאת, והצליחו לשוב לשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה מאז 2010/11. לאחר 2:2 נפלא במשחק הראשון בגלאזגו שוב קיבלנו משחק פתוח, אולם הפעם שער בודד הכריע אותו. בדקה ה-60 איבד וולטר בניטס כדור בתוך הרחבה שלו, מאליק טילמן אמר תודה, הציב את אנטוניו צ'ולאק מול שער ריק וזה גלגל פנימה – שער קל, וכל כך יקר. פ.ס.וו שוב מפשלת במפעל אירופי, לא בפעם הראשונה.

טרבזונספור – קופנהאגן 0:0 (קופנהאגן עלתה בזכות 1:2 בסיכום)

אף שפתחה את העונה בצורה מאכזבת בליגה המקומית, הצליחה קופנהאגן לשוב לשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה מאז 2016/17 – בזכות הניצחון 1:2 במשחק הראשון. טרבזונספור שחלמה על כרטיס לבמה המרכזית של היבשת לראשונה מאז 2011/12 לחצה והיתה מסוכנת יותר, אך לא הצליחה להכניע את מת'יו ריאן.

דינמו זאגרב – בודו גלימט 1:4 בתום הארכה (2:4 בסיכום)

הנורבגים שניצחו 0:1 במשחק הראשון קיוו להשלים את המשימה ולהעפיל לראשונה בתולדותיהם לשלב הבתים, אך לקבוצת הפאר הקרואטית היו תכניות אחרות. מיסלב אורשיץ' כבש כבר בדקה הרביעית, ואז, בדקה ה-35, שלח ברונו פטקוביץ' מספרת מרהיבה – שער שבהחלט שווה מקום בשלב הבתים של ליגת האלופות. אבל כדי לשוב למפעל הבכיר באירופה לראשונה מאז 2019/20, דינמו נאלצה להמתין עוד קצת, כי אלברט גרונבק צימק בדקה ה-70 וכפה הארכה. כשנדמה היה כי ההתמודדות תוכרע בבעיטות עונשין מ-11 מטר, יוסיפ דרמיץ' (117) ופטאר בוקאי (120) הכריעו לטובת הקרואטים והשלימו את המשימה.