משטרת פריז עצרה 14 אוהדים: "מעולם לא ראיתי דבר כזה"

ערב שקט, יחסית. אוהדי מכבי חיפה בפריז | GettyImages, Lionel Hahn

המשחק הנפיץ בפארק דה פראנס עבר בשקט יחסי, אבל כמה אוהדים ישראלים נעצרו. אוהדי פ.ס.ז' נדהמו מה"השתלטות" של הירוקים על היציעים: "מחדל, בושה שאין כדוגמתה". וגם: התמיכה בעזה

(גודל טקסט)

למרות החשש מהתפרעויות, הפרות סדר ועימותים בין אוהדי מכבי חיפה לאוהדי פריז סן ז'רמן, המשחק אתמול (שלישי) בפריז עבר בשקט יחסי. למעלה מ-1,000 שוטרים אבטחו את המשחק הנפיץ, שסווג כאירוע ברמת סיכון גבוהה על ידי משטרת פריז. המשחק עבר ללא עימותים חריגים בין מחנות האוהדים, שהופרדו על ידי כוחות המשטרה.

המשטרה נקטה ביד קשה נגד כמה אוהדים, ועצרה 14 מהם במהלך הערב, חלקם אוהדי מכבי חיפה. על פי הדיווחים בצרפת, בין 14 העצורים נמנים כמה אוהדים שנעצרו בגין הדלקת אבוקות ביציע שאוכלס על ידי אוהדי מכבי חיפה, אוהד צרפתי שכייס ישראלים, וכן אוהד צרפתי נוסף ש"ביזה" את הישראלים. אולטראס פ.ס.ז' הניף כמה דגלי פלסטין לאורך הערב, ובתחילת המחצית השנייה שלף דגל גדול יותר עם הכיתוב: "עזה קיימת, עזה נלחמת. שחררו את פלסטין" – אבל המתיחות בין הקהלים לא הפכה לעימות של ממש.

הם נתנו הצגה. אוהדי מכבי חיפה בפריז | אימג'בנק GettyImages, GEOFFROY VAN DER HASSELT

על פי הערכות המשטרה, כ-5,000 אוהדים של מכבי חיפה נכחו אמש בפארק דה פראנס, פי כמה מכמות הכרטיסים שהוקצתה לאוהדים הירוקים מלכתחילה. חלק נכבד מהאוהדים של חיפה שהצליחו לקנות כרטיסים ליציעים של אוהדי פ.ס.ז', הועברו לאיזור מבודד ביציע שהיה אמור להיות שייך לצרפתים, כדי שהמשטרה תוכל לחצוץ בין הקהלים. אוהדי פ.ס.ז' וגם עיתונאים מקומיים שהיו במקום, הופתעו מאוד ממה שהוגדר כ"מחדל שאיפשר לאוהדי חיפה להשתלט על האצטדיון".

"בושה שאין כדוגמתה. אוהדי חיפה ניצלו את השיטה הקלוקלת של פ.ס.ז' למכירת כרטיסים כדי להשתלט על היציע. לא ראיתי דבר כזה מעולם במשחק של פ.ס.ז'", ציין כתב הקבוצה הדריאן גארנייה, ואוהדים רבים הביעו תרעומת ברשתות החברתיות. בסופו של דבר, הם הסתפקו בניצחון המשכנע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי