חגיגה בלבן: לייפציג הצטרפה מהמקום השני לריאל מדריד בשמינית הגמר

שחקני ריאל מדריד חוגגים | רויטרס

הבלאנקוס לא התקשו מול האלופה הסקוטית וניצחו 1:5 משערים של מודריץ' (6) ורודריגו (21) בפנדל, כשאסנסיו (51), ויניסיוס (61) ו-ואלוורדה (71) הוסיפו, ז'וטה (84) צימק. ליאל עבדה סחט פנדל שיוראנוביץ' החמיץ. השוורים עלו לשלב הבא אחרי 0:4 על שחטאר דונייצק

(גודל טקסט)

מחזור הסיום בשלב הבתים של ליגת האלופות נמשך הערב (רביעי) עם שני משחקים מוקדמים – ריאל מדריד מארחת את סלטיק וליאל עבדה בניסיון לשמור על המקום הראשון בבית ו', בעוד שחטאר דונייצק מנסה לעקוף את ר.ב. לייפציג בדרך לשלב הבא.

שחקן סלטיק ליאל עבדה לצד שחקן ריאל מדריד לוקה מודריץ'
סחט פנדל שהוחמץ. ליאל עבדה | אימג'בנק GettyImages

ריאל מדריד – סלטיק 1:5 (מחצית 2)

ללא קארים בנזמה שאינו כשיר ב-100 אחוז ואורליאן טשואמני שמקבל מנוחה, אלופת אירופה מנסה להבטיח את המקום הראשון, ולשם כך היא זקוקה לניצחון על האלופה הסקוטית או לאיבוד נקודות של ר.ב. לייפציג. מנגד, סלטיק איבדה כל סיכוי לסיים במקום השלישי, והגיעה לסנטיאגו ברנבאו בניסיון להדהים את ריאל מדריד. ליאל עבדה פתח ב-11 של הירוקים-לבנים, בתקווה להשיג שער יוקרתי. מרקו אסנסיו הוצב בחלק הקדמי מנגד, לצד ויניסיוס ורודריגו.

מהלך המשחק

דקה 6: גול! טעות של ג'ו הארט בהגנת סלטיק גרמה לאיבוד כדור של הסקוטים, פדריקו ואלוורדה ניצל זאת ובעט כדור שפגע בידו של מוריץ ינץ והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. לוקה מודריץ' לא התבלבל והעלה את הבלאנקוס ליתרון. 0:1 לריאל מדריד.

דקה 21: גול! בעיטה של רודריגו פגעה בידו של מאט אוריילי. רודריגו ניגש לנקודה הלבנה ודייק מול הארט. 0:2 לריאל מדריד.

דקה 34: ליאל עבדה פרץ יפה על קו ימין וחדר לרחבת ריאל מדריד. פרלאן מנדי הכשיל את שחקן הכנף הישראלי, אבל טיבו קורטואה הדף את הבעיטה של יוסיפ יוראנוביץ'.

דקה 51: גול! כדור רוחב של דני קרבחאל מצא את מרקו אסנסיו פנוי, והספרדי בעט בעוצמה לפינה של הארט. 0:3 לריאל מדריד.

דקה 61: גול! מהלך נהדר של ואלוורדה על קו ימין הסתיים בכדור רוחב שלו לרחבת סלטיק, ויניסיוס היה שם כדי להבקיע מקרוב את הרביעי של הבלאנקוס. 0:4 לריאל מדריד.

דקה 71: גול! לוקאס ואסקס מצא על קצה רחבת ה-16 את ואלוורדה שהמשיך בכושר הכיבוש הנפלא שלו והבקיע באלגנטיות את החמישי. 0:5 לריאל מדריד.

דקה 84: גול! ז'וטה בעט כדור חופשי יפייפה על סף הרחבה מעל החומה ולרשת של קורטואה וצימק את התוצאה ל-5:1 לזכות ריאל מדריד.

שחקן ריאל מדריד לוקה מודריץ'
הפך לכובש הפנדל המבוגר בתולדות המפעל. לוקה מודריץ' | אימג'בנק GettyImages
שחקן ר.ב. לייפציג כריסטופר אנקונקו לצד אנדרה סילבה
לייפציג קרובה להבטיח את הכרטיס לשלב הבא. כריסטופר אנקונקו | רויטרס

שחטאר דונייצק – ר.ב. לייפציג 4:0 (מחצית 2)

המשחק החשוב יותר בבית ו' נערך דווקא בורשה, כשאלופת אוקראינה חייבת שלוש נקודות מול מחזיקת הגביע הגרמני כדי לעלות לשמינית הגמר. ללייפציג מספיקה נקודה על מנת להעפיל לשלב הבא, וניצחון בשילוב איבוד נקודות של ריאל מדריד – והיא תסיים בדרמטיות בפסגת הבית. במפגש הקודם בין שתי הקבוצות זה הסתיים בתבוסה ביתית כששחטאר פירקה 1:4 את לייפציג על אדמת גרמניה.

מהלך המשחק

דקה 9: גול! איבוד כדור של האוקראינים בחצי המגרש שלהם הגיע לכריסטופר אנקונקו. הצרפתי דהר קדימה ומצא את טימו ורנר שנהדף, אבל אנקונקו בעט פנימה את הריבאונד. 0:1 ללייפציג.

דקה 50: גול! כדור גבוה של מוחמד סימקין הטעה את שחקני הגנת שחטאר ואנדרה סילבה דחק מקרוב כדי לקרב את קבוצתו לשמינית הגמר. 0:2 ללייפציג.

דקה 62: גול! מתפרצת קטלנית של הגרמנים דרך אנקונקו המשיכה לדומיניק סובוסלאי שעקף את השוער וגלגל בקלות את השלישי. 0:3 ללייפציג.

דקה 68: גול! כדור חופשי של לייפציג עבר מאמיל פורסברג לדני אולמו שחדר בקלות לרחבת האוקראינים ובעט כדור שפגע בראש של שחקן הגנת שחטאר בדרך לרשת. 0:4 ללייפציג.

הגרלת שלב שמינית גמר ליגת האלופות תתקיים ביום שני בשבוע הבא (7.11) בשעה 13:00 שעון ישראל.