סבע: "אני פותח את הדלת ויש צפירה – אפשר לצאת משוגע מדבר כזה"

דיא סבע
דיא סבע | אתר הליגה הסינית

העונה של חלוץ גוואנגז'ו ר.פ, שהפסיק לספור את כמות הבידודים בהם שהה, צפויה להכיל חמישה משחקים בלבד: "אסור לי לצאת מהחדר, האוכל קר וגם האינטרנט לא משהו. אני מרוויח טוב, אבל כסף זה שום דבר בלי המשפחה"

(גודל טקסט)

כשמדברים על הליגה הסינית, הזרקורים מופנים באופן טבעי לעברו של ערן זהבי ואת דיא סבע קצת שוכחים. הקשר\חלוץ הזריז והקטלני לא נמצא בימים אלה עם זהבי וגוואנגז'ו ר.פ, בדליאן, אלא בבית מלון ממשלתי בגוואנגז'ו, שם החל לפני מספר ימים בידוד, לאחר שהגיע מחופשה פרטית בישראל ב-18 ביולי. למעשה, יחמיץ סבע את שני משחקי הליגה הראשונים בעונה המקוצרת, ואולי גם את השלישי – ואם יקבל זימון לנבחרת, גם את כל הסיבוב השני. במילים אחרות, הליגה של סבע תימשך פחות מחודש ותכיל חמישה משחקים. סבע במצב רוח לא אידיאלי, ואחרי שיחה איתו אפשר לקבל פרופורציות. "אני לא יכול לצאת מהחדר, לא יכול אפילו אפילו לראות את המשחק. הביאו לי אופניים ואני מתאמן, והתאמנתי גם בארץ. לא התאמנתי עם הקבוצה חודש וחצי".

איזה בידוד זה שלך, אתה סופר?

"מוערך ב-160 יום…סתם, סתם (צוחק). זה נראה לי בידוד רביעי או חמישי. האמת היא שהפעם זה הכי קשה. אנשים יכולים לצאת משוגעים מדבר כזה. אני צריך להיות כל הזמן בחדר, אסור לפתוח את הדלת. אתה רק פותח את הדלת ויש צפירה בכל המלון. זה מלון של הממשלה, ואין לך אוכל ואין לך כלום. אני לא אוכל את האוכל שלהם, אז אתה צריך להזמין מבחוץ, והאוכל מגיע קר. אין משפחה ואין כלום. אני, האייפד והנטפליקס. וגם אז, האינטרנט לא משהו".

יש אנשים בארץ שיגידו על זה "אוי אוי אוי", שיש אנשים שאין להם מה לאכול.

"אני בר מזל שהגעתי למצב הזה ואני מרוויח טוב, אבל לא הכל ורוד בחיים וצריך לשרוד את זה. גם אנחנו, שמרוויחים סכומים כאלה, עוברים תקופות לא פשוטות ודברים קשים. שום דבר לא בא בקלות. הכסף שאני מרוויח, בלי להיות עם המשפחה, לא שווה שום דבר. לא הכל זה כסף בחיים".

דיא סבע בראיון מיוחד | ספורט1 / הליגה הסינית

איך החיים בצל הקורונה?

"אני לא מאמין בכל הקורונה הזו. כשבאתי לפה במארס, וחזרתי במאי לארץ, הייתי פה חודשיים והכל התנהל רגיל, רק עם מסיכות. יש מסעדות, קניון, הכל מפוצץ. שאלנו למה לא מתחילה הליגה, ואין תשובה. חזרתי לארץ, הכל רגיל, עם מסיכות. אבל ההנחיות ממש מצחיקות. לא יכול להיות שבארץ יש 200 אלף איש בחוף ים בלי מסיכות, ואנשים על הכביש שצמוד לים, מקבלים דו"ח על מסיכה. לא יודע אם מישהו יכול להביא תשובה. אני לא שומע חדשות ולא מעניין אותי". 

נראה שבסין יותר מקפידים.

"בסין אתה לא יכול להפר בידוד. מסיכה? לא ניסינו בלי, אז אין לי מושג. פעם שעברה עשינו בידוד בבית כי זה מלון דירות, והם יכולים לשלוט בך. מי שאין לו תנאים כאלה, נמצא במלון של מבודדים, ואתה לא יכול להפר כלום. פה עוקבים אחריך ומקפידים". 

זה נראה כמו סתם עונה, אם אפשר לקרוא לארבעה-חמישה משחקים – עונה.

"זו עונה שעוברת ליד כולם. ננסה להוציא את המקסימום מהעונה הזו. אלה משחקים, אלה מפסיקים, זו לא עונה רגילה. זה מה שיש, זה בכל העולם".

דיא סבע בראיון מיוחד לספורט1 | אודי צטיאט

בזבוז זמן.

"אתה יכול להסתכל על זה ככה. כמעט שמונה חודשים לא הרגשנו משחק ליגה ואני מת לחזור לשחק וכן רוצה לשחק כי זה בסופו של דבר זה מה שאנחנו אוהבים. חשוב לי גם לקבל זימון לנבחרת, זימון שאני רוצה אותו. חד משמעית, זו עונה מבוזבזת. זו עונה שיכולתי לעלות מדרגה ואולי לשדרג את הכסף. אמרו לי שמה שלא תלוי בך, אין לך מה לעשות. מתנחם בזה שאנחנו מקבלים כסף כמו שצריך ולא היו קיצוצים. רצינו לצאת בהשאלה והקבוצה לא הסכימה. לא נתנו לנו אפילו אפשרות לחפש קבוצה". 

איך תיראה העונה הזו עם שני בתים וחודשיים ליגה?

"זה משהו לא טבעי, משהו מאולתר. אין ברירה. היינו צריכים להתחיל בפברואר ואנחנו מתחילים אותה בסוף יולי. הם ניסו וחשבו ורצו להיות בטוחים וזה מה שיצא להם בסוף. צריך להסתדר עם מה שיש. לא צריך להסתכל יותר מדי ימינה ושמאלה". 

איך נראית הקבוצה עם ג'ובאני ואן ברונקהוסט במקום דרגאן סטויקוביץ'?

"לא הייתי חודש וחצי וכשהייתי הקבוצה נראתה טוב. יש יותר סדר, קצת פחות טובים בהתקפה. עם ערן ואיתי למעלה ואם מוסא (דמבלה) יהיה כשיר, נעשה מה שצריך. אם בחלק השני של העונה נהיה בנבחרת, זה יפגע בקבוצה. הכל כזה בסימן שאלה, הכל לא ברור. תן לי לסיים את הבידוד וכמה שיותר מהר להיכנס לכושר משחק ואחרי זה נראה מה שיהיה".

ערן שדו, ערן זהבי, דיא סבע
ערן שדו, ערן זהבי, דיא סבע | אודי ציטיאט, סקופיה

אתה יכול לדמיין איך תיראה 2021 מבחינתך?

"אני רק מקווה מאוד שב-2021 הקורונה תהיה מאחרינו ונתחיל את העונה כמו שצריך, עם קהל, ושהחיים יחזרו להיות רגילים. אני אהיה בסין, יש לי חוזה לעוד עונה. איפה אפשר למצוא חוזה יותר טוב בתקופת הקורונה? טוב לי פה, הקורונה הרסה, אבל שנה שעברה נהניתי מאוד".

מתגעגע לכדורגל בארץ?

"לכדורגל בארץ אני תמיד אתגעגע, אין פה בכלל שאלה. לא משנה כמה זמן אהיה בחוץ". 

ואיך ייראה הכדורגל בארץ עם כל הקיצוצים ובלי קהל?

"לא יודע אם לשחקנים יהיה לאן ללכת. לא שיש כסף בחוץ. שכל אחד יגיד תודה למה שיש לו. זו עונה לא פשוטה. בסופו של דבר מתפרנסים מזה וכל אחד יילך לאן שהפרנסה יותר טובה. הקבוצות הגדולות בארץ תמיד יישארו למעלה, תמיד תמצא שם את מכבי ת"א ומכבי חיפה, בית"ר וב"ש". 

מה לאחל לך?

"רק בריאות. ושלא אשתגע אחרי 14 הימים האלה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי