יחזיר את מסי? באוסה מונה למאמן ארגנטינה

אדגרדו באוסה
אדגרדו באוסה | צילום: gettyimages

מאמן סאו פאולו נבחר והבהיר: "אדבר עם ליאו". המשימה: זכיה בגביע העולם

(גודל טקסט)

מסי לקח אוויר, נשיא התאחדות עוד לא נבחר וגם הסגל האולימפי מקרטע. ובכל זאת, האלביסלסטה יוצאת לדרך חדשה. אדגרדו באוסה מונה הלילה למאמן החדש של נבחרת ארגנטינה, שנותרה מיותמת אחרי התפטרותו של חרארדו "טאטה" מרטינו. 

אדגרדו באוסה הוא לא ממש שם מוכר לחובב הכדורגל הישראלי, אבל מדובר במאמן בעל ניסיון רב בדרום אמריקה. הוא החל את הקריירה שלו ב-1998 ברוסאריו סנטרל, זכה פעמיים בגביע ליברטאדורס וכעת ינסה לשנות את המומנטום של הפסדים בגמרים. 

המשימה הראשונה של באוסה בן ה-58 תהיה להחזיר לנבחרת את ליונל מסי, שהודיע בצורה נסערת על פרישה לאחר ההפסד בפנדלים בגמר הקופה אמריקה. המאמן הוותיק לא נחשב אחד שאוהב במיוחד את כוכב ברצלונה, אבל כבר הבהיר לאחרונה: "הדבר הראשון יהיה לדבר איתו כדי לא להפיל עליו את האחריות, אלא לשדר לו בטחון ורוגע". 


הגיע מסאו פאולו וצריך את מסי בפנים (gettyimages)

ראשי הוועדה הזמנית בהתאחדות הארגנטינאית ניסו להחתים מאמן מצליח מאירופה, אבל העלויות הכבדות מנעו את האפשרות. כך נפלה מועמדותם של דייגו סימאונה, מאוריסיו פוצ'טינו וחורחה סמפאולי, שהיה מעוניין בתפקיד אולם סביליה דרשה 8.1 מיליון יורו תמורת שחרורו. 

המועמדים הסופיים לתפקיד, מלבד באוסה, היו מיגל אנחל רוסו ורמון דיאס, מאמן נבחרת פראגוואי עד לאחרונה. לבסוף נבחר מאמן סאו פאולו, שנחשב לטיפוס הגנתי במיוחד. אפילו בונקריסט, יש שיטענו. 

אדגרדו באוסה היה שחקן הגנה שהחל את דרכו במדי רוסאריו סנטרל ב-1977 ואפילו רשם 3 הופעות במדי נבחרת ארגנטינה. הצהובים-כחולים גם היו הקבוצה הראשונה שאימן, לפני שעבר להדריך גם את ולס סארספילד, קולון, ספורטינג קריסטל (פרו), ליגה דה קיטו (אקוואדור), א-נאסר ריאד (סעודיה), סן לורנסו וסאו פאולו (ברזיל). הוא זכה בליברטדורס, המפעל המקביל לליגת האלופות, עם קיטו ב-2008 ועם סן לורנסו ב-2014.


אדגרדו באוסה, עכשיו הכל עליו (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי