צפו בתקציר: ה-VAR כיכב, 0:0 רב אירועים בין ונצואלה לפרו

יושימר יוטון
יושימר יוטון | JEFERSON GUAREZE/AFP/Getty Images

המשחק השני בבית 1: גונזלס כבש לזכות הפרואנים (7), השופט אישר את השער, היסס, הלך ל-VAR וקבע שהיה נבדל. גם פרפאן כבש (65), שוב ה-VAR ושוב נבדל, גררו בעט (77), השופט הלך ל-VAR וקבע שהכדור לא עבר את הקו

(גודל טקסט)

אחרי ה-0:3 החלק והמרשים של המארחת ברזיל על בוליביה בפתיחת טורניר הקופה אמריקה בלילה שבין שישי לשבת, קיבלנו הערב את המנה השנייה בבית א', במשחק בין ונצואלה לפרו.

 

כבר בדקה השביעית כבש הפרואני כריסטופר גונזלס שער. השופט אישר אותו תחילה, אך לאחר מחשבה נוספת החליט ללכת לעמדת ה-VAR  ובשובו משם קבע כי היה נבדל ואין שער. מחצית ראשונה בינונית באצטדיונה של גרמיו, הסתיימה בלי שערים, כשפרו הייתה מעט יותר מסוכנת יותר בהתקפה.

 

פרו פתחה בסערה את המחצית השנייה אך לא הצליחה לכבוש חרף יתרונה. בדקה ה-65, פרפאן שלח את הכדור לרשת, השופט רולדאן התייעץ עם שופטי ה-VAR וקבע גם הפעם כי השער הובקע מעמדת נבדל. בדקה ה-77, גררו בעט לשער, השוער הדף, שחקני פרו טענו כי הכדור עבר את קו השער, השופט שוב הלך ל-VAR והורה להמשיך לשחק. קודן לכן, (75), הורחק מאגו מוונצואלה בכרטיס צהוב שני ובעקבותיו אדום.




השופט ניגש לעמדת ה-VAR והשער נפסל (Lucas Uebel/Getty Images)




השופט רולדאן פוסל את השער לזכות פרו. אכן, היה נבדל (EVARISTO SA/AFP/Getty Images)


מהלך המשחק
בדקה השביעית כבש כריסטופר גונזלס שער לזכות פרו. השופט הורה על מרכז המגרש, אך לאחר היסוס ומחשבה שנייה, הלך ל-VAR ופסל את השער בטענת נבדל. תוך כדי המהלך, נפגע שוער ונצואלה פארינייס בפניו והמשחק הופסק לטיפול בו. בדקה ה-43, התקפה של פרו, גררו נבלם, הפרואנים דרשו כדור עונשין מ-11 מטרים, השופט שוחח עם אנשי ה-VAR והורה להמשיך במשחק. 



יוטון בדרך לשער (JEFERSON GUAREZE/AFP/Getty Images)


בדקה ה-54, הזדמנות גדולה לגררו שמצא עצמו במצב נהדר מול השוער, אך הכדור חמק ממנו. בדקה ה-58, מתפרצת מהירה של ונצואלה, סבארינו נכנס לרחבה אך נהדף לקרן. חלפה עוד דקה, ושוב סבארינו במצב טוב, אך הכדור שבעט הלך מעט מעל השער. בדקה ה-65, פרפאן כבש, השופט עצר את המשחק, שוחח עם שופטי ה-VAR וקבע שוב כי אין שער, גם הפעם בטענת נבדל מוצדקת. מאגו מוונצואלה ספג כרטיס צהוב שני בדקה ה-75 ובעקבותיו אדום.



פרפאן. עוד הזדמנות שלא נוצלה (Alessandra Cabral/Getty Images)


פרו ניצלה את יתרונה המספרי כדי ללחוץ על שער ונצואלה, ובדקה ה-77 גררו בעט חזק מקרוב, השוער זינק והדף. שחקני פרו טענו כי ההדיפה הייתה מעבר לקו השער. שוב המשחק נעצר ולאחר שנעזר בשופטי ה-VAR, קבע השופט כי הכדור לא עבר את הקו. בדקה ה-82 עוד בעיטה של פלורס, שוער ונצואלה הדף נהדר. חלפה עוד חצי דקה, פרפאן התרומם לכדור שהוגבה לרחבה ונגח, הכדור טס החוצה.


הרכבים
ונצואלה: ווילקר פארינייס, רוברטו רוסאלס, מיקל וילאנובה, ג'ון צ'נסלור, לואיס מאגו, יאנגל הררה, ג'וניור מורנו (רונלד הרננדז, 77), תומאס רינקון, ג'ון מוריו (יפרסון סוטלדו, 84), סלומון רונדון, ג'פרסון סבארינו (דרווין מאצ'יז, 69).


פרו: גאז'סה, לואיס אדוינקולה, קרלוס זאמבראנו, לואיס אברם, מיגל טראוקו, רנאטו טאפיה, יושימר יוטון (אנדי פולו, 67), כריסטופר גונזלס, כריסטיאן קואבה (אדיסון פלורס, 46), ג'פרסון פרפאן, פאולו גררו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי