רשמית: הקופה אמריקה הועבר מארגנטינה לברזיל

ליאו מסי | NELSON ALMEIDA/AFP via Getty Images

13 ימים לשריקת הפתיחה, ארגון הכדורגל בדרום אמריקה קיבל החלטה דרמטית. האלופה המכהנת תארח את הטורניר היבשתי בפעם השנייה ברציפות. סוארס אמר בשישי: "צריך לחשוב קודם כל על הבריאות"

(גודל טקסט)

לצד יורו 2020 שייצא לדרך בחודש הבא, גם בדרום אמריקה מצפים לטורניר גדול: הקופה אמריקה עם ליאו מסי, ניימאר, לואיס סוארס ואחרים. אלא שהדברים הלכו והסתבכו בימים האחרונים. בשעות הבוקר הודיע ארגון הכדורגל בדרום אמריקה (CONMEBOL) כי הטורניר שהיה עתיד להיערך בקולומביה וארגנטינה לא יתקיים שם, פחות משבועיים לפני שריקת הפתיחה. שעות בודדות לאחר מכן, הארגון הודיע כי ברזיל נבחרה לארח את הטורניר.

לא ארגנטינה (מתקשה להתמודד עם נגיף הקורונה) ולא קולומביה (בעקבות האלימות ברחובות וההפגנות נגד הממשלה) מסוגלות לארח את הטורניר. ארגנטינה מתמודדת כרגע עם עלייה גדולה במקרי הקורונה במדינה והיא בעיצומו של סגר בן תשעה ימים. ביום שישי בסקר גדול פורסם כי 70% מהנשאלים אינם תומכים בקיום הטורניר שכן המדינה נמצאת בשלב הגרוע ביותר במגיפה.

לאחר שהודיע כי תאלץ לשנות את מיקום הטורניר, הארגון פרסם הודעה לפיה הוא "מנתח הצעות ממדינות אחרות שהפגינו עניין לארח את הטורניר היבשתי". הדרמה הזו מתרחשת כאשר נותרו 13 ימים בלבד עד תחילת הטורניר. הסיבה העיקרית להחלטה לא פורסמה: "זה מכורח הנסיבות" נטען בהודעה. בהמשך, כאמור, פורסמה הודעה לפיה המארחת של הטורניר הקודם היא זו שתארח את הטורניר היבשתי הוותיק בעולם: "הטורניר יתקיים בתאריכים המקוריים, והוא הולך להרעיד את היבשת". ברזיל ניצב בפני אתגר לא פשוט, מכיוון שכעת תחת סמכותה נמצאת האחריות לארגון של טורניר חשוב ויוקרתי בהתראה של שבועיים בלבד.

גם חלק מהשחקנים שחזרו לדרום אמריקה והחלו בהכנות למשחקים – חוששים מהמצב. לואיס סוארס, חלוץ אתלטיקו מדריד ונבחרת אורוגוואי, אמר ביום שישי במסיבת עיתונאים כי "עלינו לתת עדיפות לבריאות של בני האדם".

הקופה אמריקה שייצא לדרך ב-13 ביוני הוא אחת ההזדמנויות האחרונות של ליאו מסי לזכות בתואר עם נבחרת ארגנטינה. מסי הפסיד בשלושה גמרים שונים, האחרון שבהם ב-2016. החניכים של ליאונל סקאלוני נמצאים בבית א' עם אורוגוואי (שיאנית הזכיות) צ'ילה (יריבתה במשחק הפתיחה) , בוליביה ופרגוואי. בבית השני ישחקו ברזיל שזכתה בתואר האחרון ב-2019 (תפתח מול ונצאולה), קולומביה, אקוואדור ופרו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי