ניימאר התקרב לשיא של פלה, צ'יצ'ה: "לא הוגן להשוות ביניהם"

לאחר הניצחון במשחק הפתיחה של הקופה, בברזיל ניסו לשכוח מעננת הקורונה שמרחפת מעל הטורניר הביתי ועברו להתעסק בכוכב שרחוק 10 שערים מהשיא ההיסטורי של חלוץ העבר. המאמן: "גם זיקו, רומאריו ורונאלדו היו ענקים"

(גודל טקסט)

אולי זה טיפה חמק מתחת לרדאר של מרבית חובבי הכדורגל, אך במקביל ליורו 2020 שנפתח ביום שישי האחרון, ישנו טורניר גדול נוסף שישוחק בשבועות הקרובים – הלא הוא הקופה אמריקה, ונדמה שאין צורה טובה יותר להוציא אותו לדרך מאשר משחק הפתיחה ששוחק הלילה (בין ראשון לשני). נבחרת ברזיל אירחה את נבחרת ונצואלה ורמסה אותה 0:3 במשחק חד צדדי לחלוטין, ובכך העלתה את רף הציפיות של מדינת הענק בנוגע לזכייה בטורניר הביתי במידה והכל יתנהל כשורה.

כאמור, מה שעמד במרכז הניצחון הלילה הוא דווקא לא שחקן כזה או אחר, ואפילו לא אחד המאמנים או אנשי הצוות המקצועי, אלא נגיף הקורונה, שהשפיע על העולם בשנה וחצי האחרונות ומאיים להשפיע גם על המשך קיומו של הקופה. כזכור, יממה לפני מועד המשחק הודיעה נבחרת ונצואלה על גל הידבקויות בנגיף, מה שמנע ממנה להעמיד סגל ראוי להתמודדות והתוצאה ניכרה גם על כר הדשא. האורחת לא היוותה יריב ראוי למקומיים, ואלמלא סדרת החמצות של ניימאר וחבריו התוצאה יכולה הייתה להיות גבוהה בהרבה.

אפרופו ניימאר. לאחר הניצחון, רוב כלי התקשורת בברזיל עסקו בכוכב ובשיאו ההיסטורי של פלה אליו הוא מתקרב בצעדי ענק. "ניימאר הוביל את ברזיל לניצחון נגד ונצואלה", סיכמו בפשטות ב"גלובו" המקומי והתייחסו לשיא: "ניימאר רחוק עשרה שערים מהשוואת שיאו של פלה כמלך שערי הנבחרת". רק נציין שלחלוץ העבר 77 שערים ב-92 הופעות במדי הסלסאו, בעוד לשחקן פריז סן ז'רמן 67 כיבושים ב-106 הופעות. נראה כי מדובר בעניין של זמן בלבד עד שניימאר בן ה-29 יחלוף על פני אגדת העבר.

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים | NELSON ALMEIDA/AFP via Getty Images

ויש גם כאלה שלא מייחסים יותר מדי חשיבות למירוץ ההיסטורי בין שניים משחקניה הגדולים ביותר של הנבחרת אי פעם. "זה לא הוגן לערוך השוואה בין זמנים, אז בואו לא נשווה ביניהם בבקשה", אמר מאמן הנבחרת צ'יצ'ה, שהוסיף: "זיקו, שהיה מהדור שלי, היה שחקן יוצן מן הכלל, בדיוק כמו רומאריו ורונאלדו למשל. כולם יוצאי דופן. יש תקופות, שלבים בחייה של נבחרת, לכן צריך להיזהר כשמשווים בין שחקנים מדורות אחרים".

המאמן דיבר גם על המשחק עצמו: "שלושת המרכיבים המרכזיים בקבוצה שרוצה לנצח צריכים להיות יצירת מצבים, לכבוש אותם כמובן ועוצמה הגנתית על מנת למנוע מהיריבה להגיע לשער שלך. ברגע שכל זה קורה, אתה עשוי להגיע לרמה גבוהה מאוד של משחק", שיתף צ'יצ'ה וחשף מעט מן התוכניות להמשך הטורניר: "אני תמיד מחפש וריאציות שונות של ההרכב, לבחון עוד טקטיקות, לייצר עוד פונקציות משחק", אמר ומיד הסתייג: "למרות זאת, הרעיון המרכזי הוא לא לשנות יותר מדי. אם כבר בנית משהו, אתה לא תרצה לפרק אותו. אם אתה כל פעם מחליף את השחקנים, אתה פוגע ככה בביטחון של כולם ושום דבר טוב לא יוצא מזה".

גם כובש השער הראשון של ברזיל, מרקיניוס, ניתח את משחק הפתיחה של נבחרתו: "ידענו שצפויה לנו יריבה שתסתגר בחלק האחורי שלה, אבל הצלחנו להבקיע ראשונים וזה עזר לנו מאוד. השער הראשון היה קריטי כי הוא הכריח את ונצואלה לצאת קדימה ולהשאיר יותר שטחים פתוחים", סיכם הבלם. כעת, הסלסאו יחלו בהכנות לקראת המשחק הבא נגד פרו, שייערך בלילה שבין חמישי לשישי (2:50, שידור ישיר בספורט2).

צ'יצ'ה, ניימאר | NELSON ALMEIDA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי