אחרי השער הגאוני: מסי השתווה לרונאלדו והתאכזב מיכולת חבריו

הפרעוש סיפק כדור חופשי נפלא ב-1:1 של ארגנטינה מול צ'ילה בפתיחת הקופה, ובכך הגיע ל-57 שערים בבעיטות חופשיות בקריירה - בדיוק כמו הפורטוגלי. "שיחקנו בחוסר שלווה, צריכים לשחק מהר יותר", אמר הכוכב בסיום

(גודל טקסט)

ארגנטינה החלה הלילה (בין שני לשלישי) את דרכה בקופה אמריקה ברגל שמאל, כאשר נפרדה ב-1:1 מצ'ילה. זה כבר סיפור די קבוע במשחקים של האלביסלסטה – הם שולטים, יותר טובים, מחמיצים בכמויות ולא מנצחים.

ליאו מסי כבש שער מרהיב בכדור חופשי אומנותי בדקה ה-33 והעניק יתרון, אך אדוארדו ורגאס השווה בדקה ה-57 וקבע את תוצאת המשחק. הפרעוש סידר הזדמנויות נפלאות לחבריו שהחמיצו והחמיצו, ובתום 100 דקות של כדורגל – המשחק הסתיים ללא הכרעה. "מסי לא יכול היה לבדו", נכתב בכותרת הראשית של האתר הארגנטינאי 'אולה'.

מסי כבש בבעיטה חופשית בנבחרת ארגנטינה לראשונה אחרי 1,672 ימים, מאז המשחק נגד קולומביה בנובמבר 2016, אבל הפרט הפיקנטי יותר הוא שהפרעוש השתווה לכריסטיאנו רונאלדו בכמות השערים בבעיטות חופשיות בקריירה – עם 57 כאלה. המדהים הוא שבשנת 2011 רונאלדו הוביל 4:30, ובעשור האחרון מסי עשה זאת בצורה אדירה.

ליאו מסי | Buda Mendes/Getty Images

כדי להמחיש את כמות ההחמצות של ארגנטינה, אפשר להסתכל על מדד השערים הצפויים שלה (xG), שעמד על 2.82 – הנתון הגבוה ביותר של האלביסלטה במשחק בקופה אמריקה או במוקדמות המונדיאל תחת הדרכתו של המאמן ליונל סקאלוני. ועם זאת, הם כבשו רק שער אחד, וגם הוא הגיע ממצב נייח.

מסי, שהחליף בסיום המשחק חולצות עם חברו לשעבר בברצלונה ארתורו וידאל, הביע את אכזבתו אחרי התיקו: "אחרי שהם השוו בפנדל הם קיבלו שקט נפשי, יותר מאיתנו. הם התחילו להחזיק יותר בכדור והמשחק הסתבך לנו. שיחקנו בחוסר שלווה. אנחנו צריכים לשלוט יותר בכדור ולשחק מהר יותר. רצינו להתחיל את הקופה בניצחון, היה חשוב לעשות את זה, אבל הייתה מולנו יריבה קשה מאוד. אורגוואי תהיה יריבה מאוד מסובכת גם היא, ועכשיו אנחנו צריכים לחשוב עליה".

המשחק הבא של ארגנטינה יהיה נגד אורגוואי החזקה בלילה שבין שישי לשבת (3:00, שידור ישיר בספורט4), והנבחרת צריכה לחשוש מאוד להיות ללא ניצחון גם אחרי המשחק השני בטורניר. אחר כך חניכיו של סקאלוני יפגשו את פרגוואי ובוליביה.

ארתורו וידאל, ליאו מסי | MAURO PIMENTEL/AFP via Getty Images
עוד באותו נושא: כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי