ברזיל תקיים את משחקה ה-1,000, ניימאר יקווה להמשיך ברצף השיא

ניימאר חוגג | CARL DE SOUZA/AFP via Getty Images

מארחת הקופה אמריקה תרשום ציון דרך במשחק הלילה (00:00 בספורט1) מול אקוואדור, לה לא הפסידה 17 שנה. הכוכב עומד על שבעה משחקים רצופים בהם כבש או בישל: "בלתי ניתן להחלפה", החמיאו בתקשורת המקומית

(גודל טקסט)

את הכרטיס לרבע הגמר והמקום הראשון בבית ב' בקופה אמריקה נבחרת ברזיל כבר הבטיחה, אז את המפגש עם אקוואדור הלילה (בין ראשון לשני, ישיר בספורט1 ב-00:00) היא תנצל כדי לציין מאורע אחר: ה"סלסאו" תקיים את משחקה ה-1,000 בכל הזמנים מול נבחרות בינלאומיות אחרות. שיאנית הזכיות בגביע העולם בכדורגל קיימה 114 משחקים נוספים נגד קבוצות, או נבחרות שהורכבו במיוחד (כמו למשל קטלוניה, אותה ניצחה פעמיים ב-2002 וב-2004).

בסך הכל, ברזיל סופרת עד כה 637 ניצחונות, 204 תוצאות תיקו ו-150 הפסדים, כשיחס השערים שלה עומד על 2178 לזכותה ו-985 לחובתה. בקופה אמריקה, בה זכתה לפני שנתיים בפעם התשיעית בתולדותיה, היא תערוך הלילה את הופעתה ה-187 בתקווה לשמור על מאזן מושלם בטורניר הנוכחי. הברזילאים פגשו את אקוואדור בתחילת החודש וניצחו 0:2 במסגרת מוקדמות המונדיאל, כאשר ההפסד האחרון נגד ה"טרי" היה 1:0 ב-2004, באותו המפעל. עשור שלם עבר מאז הפעם האחרונה שה"סלסאו" ספגה שער מהיריבה שלה הלילה.

שינוי אחד בוצע בסגל של צ'יצ'י לקראת המשחק הקרוב, כיוון שבלמה של אתלטיקו מדריד, פליפה, נפצע בברכו הימנית. במקומו זימן המאמן הלאומי את לאו אורטיס בן ה-25, המשחק ברד בול ברגנטינו. בנוסף, נגד אקוואדור הקשר האחורי דוגלאס לואיז ישחק לראשונה בקריירה בקופה אמריקה, כך מסתמן על פי התרגול שהתבצע באימון. "אעשה הכל כדי לעזור לקבוצה. החולצה שאנחנו לובשים חשובה, אנחנו צריכים לעלות לכל משחק כדי לנצח", אמר שחקנה של אסטון וילה, שערך עד כה ארבע הופעות במדים הלאומיים.

נבחרת ברזיל חוגגת. הלילה תגיע ל-1000 משחקים | Buda Mendes/Getty Images

מעבר לכך, רנאן לודי יחזור לפתוח בעמדת המגן השמאלי ובהתקפה "גביגול" עשוי לחזור ל-11, כאשר ויניסיוס ג'וניור אמור לקבל דקות במהלך המשחק. סימן השאלה נוגע לשיתופם של ניימאר ודנילו: אברטון או רוברטו פירמינו צפויים להשתלב בהרכב במקרה שהכוכב הגדול יזכה למנוחה.

בתקשורת הברזילאית התלהבו היום מניימאר, ששיפר את רצף השיא שלו בנבחרת במשחק האחרון, שהיה השביעי ברציפות בו הוא מעורב בשער. מספר 10 אחראי ל-13 שערים בשבעת המשחקים האחרונים של ה"סלסאו", עם שבעה כיבושים ושישה בישולים. ב"גלובו" החמיאו לסופרסטאר, שהוא היחיד בנבחרת שעדיין לא נח דקה בקופה אמריקה השנה, והגדירו אותו כ"בלתי ניתן להחלפה". 68 שערים יש לניימאר בנבחרת, כשהוא רחוק תשעה מהשוואת שיא כל הזמנים, השייך לפלה. את הקרדיט על התקופה המוצלחת של "ניי" קיבל המאמן צ'יצ'י, אשר העביר את השחקן למיקום מרכזי יותר במגרש ומאפשר לו לסגת יותר לאחור, כדי לעזור בבניית ההתקפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי