בשבת: שתי אלופות דרא"מ האחרונות נאבקות על הכרטיס לחצי הגמר

רבע גמר הקופה יוצא לדרך: ברזיל המארחת והאלופה המכהנת תתמודד מול צ'ילה שהניפה את התואר שנתיים ברציפות, אך עוד קודם לכן הפיינליסטית פרו תשחק מול פרגוואי. וגם: האם מסי וסוארס ייפגשו בסיבוב הבא?

(גודל טקסט)

מיד לאחר שני משחקי הפתיחה רבע הגמר של יורו 2020, ייצא לדרך הלילה (בין שישי לשבת) שלב רבע הגמר גם של הקופה אמריקה. במנה הראשונה נקבל את פיינליסטית הקופה מ-2019 פרו שתקווה להמשיך במסע מול פרגוואי (23:50, שידור ישיר בספורט2) ומיד לאחר מכן ברזיל המארחת תתמודד מול צ'ילה (2:50, שידור ישיר בספורט2) במפגש מרתק במיוחד בין שתי אלופות דרום אמריקה האחרונות.

החגיגה תימשך גם בלילה שבין שבת לראשון, כאשר אורוגוואי החזקה תתמודד מול קולומביה (0:50, שידור ישיר בספורט4) ובמשחק האחרון של שלב שמונה האחרונות, ליאו מסי וארגנטינה יתמודדו נגד אקוודור (3:50, שידור ישיר בספורט4).

פרו – פרגוואי (בין שישי לשבת, 23:50, ישיר בספורט2)

פרו כאמור העפילה לגמר הקופה האחרון בברזיל לפני כשנתיים, אך זכייתה האחרונה הייתה אי שם ב-1975. פרגוואי לעומת זאת הניפה לאחרונה את התואר הנכסף ארבע שנים מאוחר יותר, אבל מהטורניר האחרון בו הגיעה עד למעמד הגמר עברו 10 שנים. לאורך ההיסטוריה נפגשו הנבחרות 53 פעמים ולפרגוואי יש מאזן טוב יותר עם 23 ניצחונות מול 16 הפסדים, אך בשבעת המשחקים האחרונים מציגה מאזן עגום במיוחד של שישה הפסדים רצופים ותיקו אחד. מבחינה מקצועית, שתי הנבחרות יגיעו למפגש עם סגלים כמעט מלאים.

שחקני נבחרת פרו | Pedro Vilela/Getty Images

ברזיל – צ'ילה (בין שישי לשבת, 2:50, ישיר בספורט2)

המפגש בין שתי אלופות דרום אמריקה האחרונות הוא ללא ספק המעניין ביותר בשלב רבע הגמר ולא מן הנמנע כי בסיומו המארחת תסיים את דרכה. תאמינו או לא, אבל מדובר במפגש ראשון בין הנבחרת במסגרת הקופה מאז 2007, הסלסאו שגם זכו בטורניר בוונצואלה השיגו 1:6 אדיר כאשר רוביניו כיכב עם צמד. הניצחון האחרון של צ'ילה על ברזיל אגב היה בשנת 2015 במסגרת מוקדמות המונדיאל. החיסרון הגדול בצד האורח יהיה של אלכסיס סאנצ'ס שעדיין לא החלים מהפציעה, מנגד ניימאר, גבריאל ז'סוס ורישארליסון, צפויים לפתוח בהרכב של צ'יצ'י.

ניימאר | Wagner Meier/Getty Images

אורוגוואי – קולומביה (בין שבת לראשון, 0:50, ישיר בספורט4)

מלבד ארגנטינה בברזיל, מדובר בשתי הנבחרות החזקות של דרום אמריקה, ואף אחד לא יופתע אם אחת מהן תגיע עד הסוף. אורוגוואי, שיאנית הזכיות של הקופה אמריקה שהניפה את הגביע לאחרונה ב-2011 לא הפסידה לקולומביה בשלושת המשחקים האחרונים ואף במפגש האחרון בנובמבר 2020 השיגה 0:3 בברנקייה. מנגד, הנבחרת של ריינאלדו רואדה תחפש הפתעה עם עם לואיס מוריאל ודובאן ספאטה מאטאלנטה בחלק הקדמי. המנצחת אגב, אמורה להתמודד מול ארגנטינה.

לואיס סוארס | Miguel Schincariol/Getty Images

ארגנטינה – אקוודור (בין שבת לראשון, 3:50, ישיר בספורט4)

ככל הנראה מדובר במשחק הכי חד צדדי של רבע הגמר ועדיין, ארגנטינה שלא זכתה בטורניר גדול מאז 1993, לא יכולה להקל ראש באף יריבה. המפגש האחרון של שתי הנבחרות במסגרת הקופה, היה ב-2004 אשר הסתיים בשלושער של חאבייר סביולה בן ה-22 ו-1:6 מדהים. אקוודור אגב אמנם עלתה לרבע הגמר, אך עדיין לא השיגה ניצחון בכורה בטורניר, לכן יהיה קשה להאמין שליאו מסי שנמצא כעת בראש טבלת השערים והכיבושים של הקופה, יודח כבר ברבע הגמר.

ליאו מסי ונבחרת ארגנטינה חוגגים | Rogerio Florentino/Getty Images
עוד באותו נושא: ליאו מסי, ניימאר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי