ניימאר בישל לפאקטה, 0:1 לברזיל בדרך לחצי גמר הקופה אמריקה

הכוכב שוב היה מעורב בשער, שחקן ליון עלה כמחליף וכבש תוך דקה וה"סלסאו" שמרה על היתרון עם שחקן אחד פחות, בעקבות הרחקתו של ז'סוס. בשלב הבא תפגוש את פרו, שהדיחה את פרגוואי בתום דרמה אדירה

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר בקופה אמריקה נפתח הלילה (בין שישי לשבת) והמארחת ברזיל הבטיחה את מקומה בין ארבע האחרונות, בזכות ניצחון 0:1 דחוק על צ'ילה במפגש בין שתי אלופות דרום אמריקה האחרונות. ניימאר בישל ללוקאס פאקטה, שכבש דקה אחרי שעלה מהספסל ושלח את ה"סלסאו" למפגש עם פרו, אחרי שפיינליסטית 2019 הדיחה את פרגוואי.

כמו במשחקים האחרונים, הנבחרת של צ'יצ'י לא הרשימה במשחק ההתקפי שלה, אך עשתה את המלאכה דרך ההגנה היציבה שספגה רק פעמיים בחמישה משחקים עד כה בטורניר. לאחר מחצית מאופסת, המאמן הכניס את פאקטה כמחליף והאחרון ניצל בישול יפה של ניימאר עם העקב, כדי להבקיע את השער היחיד במשחק.

הברזילאים נאלצו בעיקר לשמור על היתרון, כיוון ששתי דקות אחרי השער, גבריאל ז'סוס הותיר אותם ב-10 שחקנים כאשר ביצע עבירה מכוערת והורחק באדום ישיר. האלופה המכהנת עמדה במשימה ורחוקה שני ניצחונות משמירה על התואר, כשהמשחק נגד פרו בחצי הגמר יהווה כמובן שחזור של גמר הקופה אמריקה מלפני שנתיים. מבחינתו של ניימאר, מדובר במשחק השמיני ברציפות שלו במדים הלאומיים שבו הוא מעורב בשער, וכל עוד הוא בכושר הזה, ברזיל בהחלט יכולה לחלום על תואר יבשתי נוסף.

ברזיל רחוקה שני ניצחונות מגביע נוסף | CARL DE SOUZA/AFP via Getty Images
ורגאס. צ'ילה סיימה את דרכה | Wagner Meier/Getty Images

פרו – פרגוואי 3:3 (3:4 בפנדלים)

במשחק השני ברבע הגמר נרשמה דרמה פשוט מטורפת, שכללה הכל. כוכב המחצית הראשונה היה גוסטבו גומס. בלם פרגוואי העלה את נבחרתו ליתרון 0:1 בדקה ה-11, אך 10 דקות לאחר מכן כבש שער עצמי שאפשר לפרו להשוות ולקראת הירידה להפסקה, הוא ספג שני צהובים מהירים שהביאו להרחקתו. מעט לפני כן, בדקה ה-40, ג'יאנלוקה לפאדולה השלים מהפך והבקיע את ה-1:2 לזכות הפרואנים.

ג'וניור אלונסו דאג להחזיר את פרגוואי למשחק בדקה ה-54 וקבע שוויון. בדקה ה-80, יושימר יוטון שבישל את השני של פרו, כבש בעצמו ועשה 2:3. אבל זה לא נגמר שם, כי חמש דקות אחר כך אנדרה קאריז'ו הורחק אף הוא בצהוב שני וגם פרו נותרה ב-10 שחקנים. גבריאל אוואלוס הבקיע שער שוויון דרמטי בדקה ה-90 ושלח את המשחק לפנדלים. אחרי שתי החמצות בכל צד, קלאודיו אספינולה נעצר אצל השוער, מיגל טראוקו דייק בצד השני ופרו השלימה 3:4 בבעיטות ההכרעה, בדרך לחצי הגמר.

טראוקו וחבריו חוגגים אחרי הפנדל המכריע | Alexandre Schneider/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי