ניימאר: "היינו תחת מצוקה. בכל יום שעובר יש לנו יותר ראיות לחוזקה שלנו"

לאחר שהעפילו לחצי הגמר, בברזיל יודעים כי היכולת ההגנתית היא זו שהעניקה להם את הניצחון על צ'ילה. הכוכב, שבישל לפאקטה את השער היחיד במשחק, אמר: "זה כמעט לא קורה לנו. הוכחנו שאנחנו עמידים בכל מצב"

(גודל טקסט)

נבחרת ברזיל רחוקה שני ניצחונות מזכייה נוספת בקופה אמריקה – זו צריכה להיות השורה התחתונה מהניצחון 0:1 הקטן הלילה (בין שישי לשבת) של ה"סלסאו" על צ'ילה ברבע גמר הטורניר היבשתי, ששלח אותם לחצי הגמר ולמפגש נגד פרו בשחזור גמר המפעל ב-2019.

מי שבלט (שוב) במהלך הניצחון הוא מי אם לא, ניימאר. הכוכב הבלתי מעורער של מעצמת הכדורגל העולמית היה מעורב בשער היחיד שהובקע במשחק, כשבישל ללוקאס פאקטה עם העקב והשאיר אותו מול השוער הצ'יליאני למצב כיבוש וודאי. בסיום, הכוכב התייחס לניצחון הקבוצתי כשאמר: "כל יום שעובר יש לנו יותר ראיות לחוזקה שלנו, מה שמוכיח שאנו יכולים לשחק בכל מצב אפשרי. ברכת לכולם, היינו עדים למצוקה, דבר שכמעט ולא קורה לנו".

עם הבישול, שחקן פ.ס.ז' עשה צעד נוסף לעבר בחירתו המסתמנת כשחקן הטורניר. כעת, לניימאר יש שני בישולים ושני שערים בשלושה משחקים בהם שיחק עד כה, ואם הוא יעזור לחבריו להעפיל גם לגמר, יהיה קשה מאוד להתעלם מהעובדות ולהעניק לו את התואר האישי היוקרתי.

ניימאר ולוקאס פאקטה חוגגים | CARL DE SOUZA/AFP via Getty Images

לצד היכולת ההתקפית של ניימאר, גם החלק האחורי של ברזיל בלט הלילה. ההגנה בראשות טיאגו סילבה ומרקיניוס נטרלה כל איום אפשרי מצידם של הצ'יליאנים, והשער הנקי עליו הם שמרו היה ה-41 תחת צ'יצ'ה ב-59 משחקים אותם הוא אימן בנבחרת. המשמעות: כמעט 70% מהמשחקים אותם הדריך המאמן נגמרו בכך שברזיל לא ספגה שער. בהחלט נתון שמעיד הרבה על חוסנה של האלופה המכהנת.

למרות הניצחון, היו גם מי שבאו בטענות. צ'יצ'ה, מאמן ה"סלסאו", התלונן בסיום על מצב הדשא באצטדיון אנז'ניאו שבריו דה ז'ניירו ויצא בביקורת חריפה נגד מארגני הטורניר. "הייתי עצוב מהמחזה שראיתי במשחק. שתי קבוצות שהן אלופות הקופה אמריקה בעבר מנסות לשחק כדורגל יפה אך לא מצליחות. היה יכול להיות מופע הרבה יותר יפה, בגלל זה הייתי עצוב. אני יודע שאתם (מארגני הטורניר) עושים הכל בצורה נהדרת, אבל אני מבקש – תמצאו מגרש טוב יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי