דה בור: "דה יונג ודה ליכט הפתיעו אפילו את עצמם"

פרנקי דה יונג, מתייס דה ליכט
פרנקי דה יונג, מתייס דה ליכט | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

מאמן קבוצת הנוער בהווה סיפר על הכוכבים הגדולים שעזבו הקיץ והזכירו את אייאקס של פעם: "מאוד אינטיליגנטיים, נוטלים יוזמה, התקדמו אחרי כל אתגר שעמד בפניהם. אנשים היו באים לראות את הקבוצה השנייה בזכותם"

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)
אייאקס אמסטרדם מסתגלת לאט לאט לתקופה שאחרי פרנקי דה יונג ומתייס דה ליכט לאחר שהשלימה אתמול את העפלתה לשלב הבתים בליגת האלופות. בינתיים, עוזר מאמן קבוצת הנוער של אייאקס, בלם העבר רונאלד דה בור, התראיין לאתר "פיפ"א" וסיפר על ההתקדמות הגדולה שעברו השניים ושתמיד היה בהם משהו מיוחד.


דה בור אמר: "תמיד היה משהו מיוחד במתייס ופרנקי. אצל מתייס יכולת לראות כבר בגיל 17, בקבוצה השנייה, כמה הוא היה בוגר. באשר לפרנקי, הוא היה חלק מהקישור בקבוצת הנוער, עם דוני ואן דה ביק ואבדלהק נורי. אנשים היו באים לצפות בקבוצה השנייה רק בכדי לראות אותו משחק. אתם מבינים? אנשים נהנו באותו הזמן לראות את הקבוצה השנייה יותר מאשר הקבוצה הראשונה. רמת היצירתיות בקישור הייתה מדהימה וכמובן שפרנקי היה בליבה".


על חשיבות הטכניקה: "אנחנו מצפים שהיא תהיה ברמה הגבוהה ביותר מצד כל השחקנים, כולל המגנים. יש לשניים תכונות שמייחדות אותם כשחקני אייאקס – מסוגלים לשחק בשתי הרגליים, אינטליגנטיים, תמיד מחפשים לקחת יוזמה ולא רק להגיב. זה מה שהפך אותם למיוחדים".




התקדמות הקריירה שלהם: "בכנות? בהחלט הופתעתי מכמה שהם טובים. אפילו הם הפתיעו את עצמם. היו לי תקוות גדולות לגביהם כי היה ברור שיש להם כישרון אמיתי אך מי היה יכול לדמיין שייקחו את אייאקס עד לחצי גמר ליגת האלופות ויתקעו יתד בנבחרת כל כך מהר. הם פשוט השתפרו והיו טובים יותר ויותר. הם התקדמו עם כל מבחן גדול שעמד בפתח".


דומה לאייאקס של פעם: "זה בהחלט הזכיר את מה שקרה ב-1995. שחקנים מנוסים היו רק פרנק רייקארד ודני בלינד. בכל פעם שהתמודדנו מול יריבה גדולה, אמרנו לעצמינו: 'וואו, זו קבוצה גדולה', אבל אז היינו מתנתקים מהמחשבה הזו לאחר כמה דקות ובטוחים שהיריבה היא נהדרת אבל אנחנו אפילו לא פחות טובים. האמונה הזו אפיינה גם את דה ליכט ודה יונג".


אמנם דה ליכט לא שותף במשחק הפתיחה של יובנטוס נגד פארמה, אך דה בור משוכנע: "אני לא דואג לו. הוא יכול לשחק בכל קבוצה, בכל הרכב. הוא צעיר שיעשה טעויות אבל יש לו כל כך הרבה בגרות ואופי. זו החתמה ענקית עבור יובה". אין ספק, עולם הכדורגל יעקוב בציפייה אחרי התפתחותם של השניים, בדיוק כמו שעקבו בזמן אחרי ההתקדמות של שחקני אייאקס הגדולה ההיא.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי