דה ליכט נבחר לשחקן השנה בהולנד, קומאן: "ישחק בשישי"

מתייס דה ליכט
מתייס דה ליכט. לא התקדם? | Emilio Andreoli/Getty Images

הבלם, שגבר על דה יונג, קיבל את הפרס בערב גאלה בהשתתפות שחקני עבר גדולים ואמר: "זה חלום". על הופעת הבכורה: "לאחר צעד קטן למטה - חובה לעלות". מאמן האורנג': "גם אותי קטלו אחרי המשחק הראשון בברצלונה"

(גודל טקסט)
איזה שבוע עבר על מתייס דה ליכט. הבלם ההולנדי ערך את הופעת הבכורה שלו ביובנטוס ביום שבת אך הציג יכולת לא טובה במשחק בו ספגנו הביאנקונרי שלושה שערים מה שהביא לגל של ביקורות נגדו. אתמול (שני) הוא נבחר לשחקן השנה בהולנד וקיבל את הפרס בערב הגאלה מרגש בו נכחו גם מספר שחקני עבר גדולים. רפאל ואן דר וארט היה זה שהעניק לו את הגביע, כאשר הבלם גבר על חברו פרנקי דה יונג שנבחר לכישרון השנה. דה ליכט נמצא בחברה טובה – גם יוהאן קרויף, רונאלד קומאן, מרקו ואן באסטן ורוד חוליט זכו בפרס היוקרתי. "לא צריך לדאוג לשניים האלה, הם כל כך חזקים מנטאלית, הם יגיעו רחוק", אמר ואן דר וארט.


דה ליכט אמר לאחר הזכייה: "זה חלום", סיפר שיאן ורטונגן ששיחק באייאקס לפני שהגיע לטוטנהאם, היה המודל שלו, והוסיף: "אני מאוד גאה באנשים שעזרו לי בשנה האחרונה, גאה במשפחה שתומכת בי. אני נמצא עכשיו במדינה חדשה ויודע ששום דבר לא קל. לאחר צעד קטן למטה – צריך לעלות מדרגה. אי אפשר לדבר על טבילת האש, זה יכול לקרות אולי אחרי עשרה משחקים. טעויות קורות בכדורגל. למזלי יש 50 משחקים בעונה".


על נבחרת הולנד: "הגביע הזה מעיד הרבה על הדור החדש של הכדורגל ההולנדי. קומאן, ואן פרסי, רובן, ואן חאל, כולם עשו את שלהם, הם הדור הישן. אני מקווה לתת לכדורגל ההולנדי את מה שהם נתנו. אעבוד קשה כדי להצליח".




ביום שישי תתארח הולנד במשחק ענק בגרמניה (21:35, שידור ישיר בספורט1) במסגרת מוקדמות יורו 2020, ומאמן האורנג', רונאלד קומאן, שהביע לא מזמן חשש מכך שדה ליכט יתחיל את דרכו בטורינו כשחקן ספסל – יצא להגנתו ואישר שיפתח בהרכב, למי שהיה ספק. קומאן אמר: "ההתחלה היא תמיד קשה ואני חייב לתת לו ביטחון. אני יכול להראות לכם את העיתונים לאחר הופעת הבכורה שלי בברצלונה. הפסדנו 2:0 וכולם חשבו 'איזה בלם ברצלונה קנתה?'. 


"על מה כל המהומה?", שאל המאמן במסיבת העיתונאים. "הוא נכנע להירבינג לוסאנו והוא לא שיחק כפי שכולם מצפים, אך אסור לדרוש כל כך מהר לבצע שינויים בהרכב. הוא צריך להסתגל לליגה החדשה וזה יקח זמן".
 


קומאן ודה ליכט. המאמן מזדהה (KOEN VAN WEEL/AFP/Getty Images)



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי