הוקפאו הירידות והעליות בליגה ההולנדית, לא תוכתר אלופה העונה

שחקני דן האג
שחקני דן האג | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

בתום הצבעה: הקבוצות הצילו את ואלוויק ודן האג מירידה לליגת המשנה, קאמבור ודה חראפחאפ שילמו את המחיר. הכרטיסים לאירופה יחולקו על פי מיקום בטבלה, אייאקס תהיה בליגת האלופות

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

אחרי שממשלת הולנד הודיעה ביום שלישי האחרון על איסור קיום אירועים הדורשים כוחות שיטור עד ה-1 בספטמבר, ראשי ההתאחדות ההולנדית ערכו היום (שישי) שיחת ועידה עם הקבוצות, ארגון השחקנים וארגון המאמנים, בה הוחלט לאחר הצבעה על הקפאת הירידות והעליות בין שתי הליגות הבכירות העונה.

משמעות ההחלטה היא שוואלוויק ודן האג, שצברו 15 ו-19 נקודות בהתאמה ב-26 מחזורים, יישארו בליגה הראשונה בעוד דה חרפשחאפ וקאמבור יישארו בליגת המשנה. בתקשורת ההולנדית נכתב כי שני המועדונים שהיו אמורים לרדת ליגה הפעילו לחץ על שאר קבוצות הליגה הבכירה מאחורי הקלעים, על מנת שאלו יצביעו בעדם.

עוד נקבע כי לא תוכתר אלופה לעונה זו וחלוקת הכרטיסים למפעלים האירופיים תיעשה לפי מיקום בטבלה. לפיכך, אייאקס תעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות, אלקמאר תשחק במוקדמות ופ.ס.וו, פיינורד ו-ווילם יעלו לליגה האירופית, בעוד אוטרכט שהגיעה לגמר הגביע תישאר בידיים ריקות ומתכוונת מאבק משפטי לאור החלטה זו.

ישנם גם היבטים כלכליים להחלטה: אייאקס תצטרך לתת חלק מההכנסות שלה מאירופה כפיצוי לקבוצות אחרות. בנוסף, הקבוצה מאמסטרדם תפספס בונוס אליפות של כשלושה וחצי מיליון יורו, אולם מצד שני, תחסוך לעצמה תשלום של מענק אליפות לשחקנים, המוערך בכארבעה מיליון יורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי