באייאקס מנסים לעכל את ביטול העונה: "מבחינתנו אנחנו אלופים"

דוני ואן דה ביק, דושאן טאדיץ'
דוני ואן דה ביק, דושאן טאדיץ' | Soccrates Images / Contributor

לאחר ההחלטה לסיים את 2019/20 עקב הקורונה, אוטרכט אישרה שתפנה לבית המשפט, בליגת המשנה מאיימים והמוליכה מנסה להתמודד עם אובדן התואר. טן האח, טאדיץ' וזייך התראיינו וסיכמו

(גודל טקסט)

בצער רב ובעיקר בלית ברירה בעקבות החלטות הממשלה בהולנד, הודיעה אתמול (שישי) ההתאחדות ההולנדית על ביטול עונת 2019/20. המשמעות: אייאקס לא תזכה באליפות על אף שהוליכה בהפרש שערים בלבד על אלקמאר, אין יורדות לליגת המשנה וכמובן שגם אין עולות לליגה הבכירה.

מאז ההודעה הרוחות בהולנד סוערות. אייאקס אמנם תחל את דרכה בשלב פלייאוף ליגת האלופות ואלקמאר תשחק במוקדמות המפעל בשל המיקום הסופי, אבל בימים הקרובים צפויות להתקבל בבית המשפט בהולנד מספר תביעות ממועדוני הכדורגל – הראשונה שכבר הצהירה שתעשה זאת היא אוטרכט, שנותרה מחוץ למפעלים האירופיים על אף שאם הייתה מנצחת משחק חסר היא הייתה במקום החמישי המוליך לאירופה ובנוסף והעפילה לגמר הגביע, שבוטל גם הוא. בנוסף, דה חראפשחאפ וקמבור, שהיו צפויות להיות העולות החדשות לליגה, עשויות לנסות להשיג את הכרטיסים הנכספים בערכאות משפטיות.

אייאקס, שתתחלק באחוז מסוים בהכנסותיה מליגת האלופות בעונה הבאה עם הקבוצות כחלק מהחלטת ההתאחדות, אמנם כואבת את העובדה שהיא בפסגה ביום סיום הליגה ובכל זאת נותרה ללא תואר, אבל תתנחם בכך שהיא את שלה עשתה. המאמן אריק טן האח אף הודה: "זכינו בסופר קאפ, העפלנו לשלב הבתים של ליגת האלופות דרך המוקדמות והבטחנו מקום לפחות בפלייאוף ליגת האלופות לעונה הבאה – אז השגנו את המטרות שלנו בעונה שלא הסתיימה. אנחנו במקום הראשון אחרי שעברו 76 אחוזים מהליגה וההיינו בפסגה ב-23 מתוך 25 מחזורים. היינו שמחים להמשיך ולהילחם ולזכות בתואר, אבל לקחו מאיתנו את האפשרות".


שחקני אייאקס (MAURICE VAN STEEN/ANP/AFP via Getty Images)

טן האח נשאל אם הוא מופתע מהחלטת הממשל בהולנד: "אני מבין שבכל מדינה יש אינטרסים שונים, בעיקר בהיבטים הכלכליים. אצלנו יש תרבות אחרת. בהולנד הכדורגל חשוב, אבל אנחנו לא יכולים לשים את עצמנו מעל החברה. בגרמניה הם כבר חזרו לאימונים, אצלנו אסור בשום פנים ואופן".

כוכב אייאקס, דושאן טאדיץ', היה נחרץ יותר בדבריו: "אני משחק כדורגל בשביל לזכות בתארים, בדיוק כמו שחקני אלקמאר, פ.ס.וו ופיינורד – והאליפות היא הפרס הטוב ביותר. זה מאוד מאכזב שהחליטו לבטל את העונה". כשנשאל הקשר על כך שאייאקס הפסידה פעמיים לאלקמאר, אבל מוליכה על פניה בהפרש השערים – וזה מה שקובע בהולנד – הוא השיב: "זו בכלל לא הנקודה שהם ניצחו אותנו. הוסכם מראש שהפרש השערים קובע במצב של שוויון. אם היו מסכימים שלמשחקים בין הקבוצות יש משמעות, אז אלקמאר הייתה אלופה. אני ספורטאי שרוצה לזכות בכל התארים האפשריים, זו הסיבה שאני משחק כדורגל, וכעת איבדתי תואר. כך אני מרגיש".

דברים דומים אמר גם חברו של טאדיץ', חאקים זייך שבעונה הבאה ישחק בצ'לסי: "אני חתמתי על חוזה החל מה-1.7 ואז גם אצטרף לצ'לסי. זה נחמד לדעת שיש לי כבר קבוצה לעונה הבאה, במיוחד כשאף אחד לא יודע מה יהיה בכל הנוגע לחלון ההעברות (בגלל הקורונה). מועדונים יהיו לחוצים יותר לאתר שחקנים חופשיים או זולים מאשר להשקיע".

על הליגה ההולנדית אמר: "אני שומע כל כך הרבה שטויות מאז ההחלטה. בחייכם, אנחנו במקום הראשון וכל הדיבורים על כך שמגיע לאלקמאר לזכות כי הם ניצחו אותנו פעמיים…הפרש שערים קבע עד עכשיו, פתאום הוא כבר לא נחשב? איך פ.ס.וו זכתה באליפות ב-2007? נכון, בזכות שער אחד יתרון בהפרש השערים. כמובן שהייתי שמח לזכות באליפות הזאת על כר הדשא, אבל אם אתם צריכים להחליט מי האלופה שלכם העונה – אז מבחינתי זו אייאקס".


בעונה הבאה הוא במדי צ'לסי. זייך (PIETER STAM DE JONGE/ANP/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי