"תוצאה של ליגת ילדים": כוכב ה-0:13 סיכם ערב היסטורי

טראורה, שכבש חמישייה ורשם שלושה בישולים בניצחון המדהים על ונלו: "רוצה לשלוח מסר למאמן". בלינד: "שאפנו לתוצאה מפלצתית, אפשר היה לראות כמה היינו רעבים". בצד המושפל הודו: "זה היה סיוט, כמו לעמוד ברונדו"

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

עם כל הכבוד לקלאסיקו, לשיאים של לבנדובסקי ולמשחקים מסקרנים נוספים שהתקיימו אתמול (שבת) ברחבי אירופה, הסיפור הגדול ביותר הגיע מהולנד – שם אייאקס עשתה היסטוריה כשהביסה את ונלו האומללה בתוצאה הבלתי נתפסת 0:13, במסגרת המחזור השישי בליגה ההולנדית.

כנראה שרוב הקבוצות, במצב של יתרון 0:4 בתום מחצית אחת כפי שהחזיקה אתמול אייאקס, היו מורידות רגל מהגז ושומרות כוחות, בטח כשבעוד יומיים מחכה משחק חשוב לא פחות בליגת האלופות. אבל הקבוצה של אריק טן האח עלתה אתמול עם תאבון יוצא דופן: "אחרי כל שער אפשר היה לראות כמה אנחנו עדיין רעבים. שאפנו לתוצאה מפלצתית, אבל לא ידעתי שזה שיא", סיפר דיילי בלינד לאחר הניצחון וכשנשאל האם הוא מצטער בשביל ונלו, הוא השיב: "לא בזמנים כאלה. ברור שזה לא נעים בשבילם, אני יכול לתאר לעצמי".

הכוכב הגדול של הערב היה לאסינה טראורה בן ה-19, שכבש לא פחות מחמישה שערים ובישל שלושה נוספים. יליד בורקינה פאסו היה לראשון שמבקיע חמישייה במדי אייאקס בליגה מאז מרקו ואן באסטן (שרשם שישייה ב-1985) והראשון שמסיים עם שלושה בישולים מאז שפרנקי דה יונג עשה זאת לפני שלוש שנים.

"אתה חווה תוצאות כאלה בעיקר בליגות הילדים. הפעם האחרונה שבה הקבוצה שלי כבשה מספר דו ספרתי של שערים הייתה איפשהו בבורקינה פאסו בילדות", אמר טראורה הנרגש והסביר את המוטיבציה שלו לכבוש כמה שיותר: "אני רוצה לפתוח בהרכב ואני מנסה לנצל כל דקה כדי לשלוח מסר למאמן, שאני מוכן. אני מאוד גאה להיות חלק מהמשחק ההיסטורי הזה ואנסה להמשיך כך".

אייאקס שברה את שיא הכיבושים שרשמה בעצמו ב-1972, אז דרסה 1:12 את ויטסה ארנהיים, והפכה לקבוצה הראשונה שמבקיעה 13 שערים במשחק ליגה אחד, בדיוק עשור אחרי הפעם האחרונה שבה קבוצה מצאה את הרשת לפחות 10 פעמים במשחק. אז זו הייתה פ.ס.וו, שהביסה 0:10 את פיינורד.

בצד המושפל, לקפטן אריאן סווינקלס לא נותרה ברירה אלא להודות: "לא היה לנו סיכוי. אפשר להגיד שזה היה סיוט, אין לי ממש מילים. מעולם לא חוויתי דבר כזה. ידענו שזה יהיה קשה ושנהיה חייב להפעיל לחץ על הכדור, אבל לא עשינו את זה בשום שלב. עשינו לאייאקס שירות גדול, השארנו להם המון שטחים. עם האיכויות שלהם, זה היה כמו לעמוד ברונדו. אנחנו פשוט בהלם".

מאמנה של ונלו, האנס דה קונינג, הוסיף: "אתה פשוט עומד ברונדו ומקווה שהם לא ילחצו על הגז, אבל זה היה המקרה. צריך לספוג את זה כמו גברים, לא משנה כמה זה כואב. נרים את הראש ונמשיך בחזה נפוח למשחק הגביע ביום שלישי".

ניצחון היסטורי. שחקני אייאקס חוגגים | Soccrates Images / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי