"זהבי בעט ממצבים בהם היה קל יותר לפרוץ לכספת מאשר להבקיע"

חלוץ נבחרת ישראל ממשיך לספוג ביקורות בהולנד והפעם הגיע תורו של ריק אלפרינק, כתב ה-"ED". "שפת הגוף שלו לא שקטה, הוא התעלם גם בעבר מחבריו. האגו שלו ושל שחקני ההתקפה הוא רעל עבור הקבוצה"

(גודל טקסט)

ערן זהבי, לפחות כרגע, לא עומד בציפיות של פ.ס.וו איינדהובן. החלוץ בן ה-33 שהחמיץ פנדל במהלך ה-1:1 נגד טוונטה, חוטף לא מעט ביקורת לאחרונה הן מהפרשנים בישראל והן מהעיתונות ההולנדית. לאחר הביקורת הנוקבת של יוהאן דרקסן, החיצים הגיעו מכיוון נוסף ריק אלפרינק, שמסקר את פ.ס.וו איינדהובן לטובת ה-"ED" הפציר במאמן רוג'ר שמידט לפתור את בעיית האגו והאנוכיות של חלוצי איינדהובן וכמובן שלא פסח על כוכבה של נבחרת ישראל והטיל את רוב האחריות עליו.

אלפרינק הציג תחילה את המספרים של זהבי וטען ששלושה שערים ושלושה בישולים בשבעה משחקים זה לא רע, "אך לא נהדר, כי שני שערים הובקעו מפנדלים. גם הישראלי עצמו לא מרוצה מכך ורואים את זה בשפת הגוף הלא שקטה שלו על המגרש". בהמשך הוא מנתח שזהבי הוא מספר 9 אמיתי, שכבש שערים בכל מקום ובמשך שנים – "אבל הוא עשה זאת בנבחרתו, בישראל ובסין ואף פעם לא בבמה אירופית גדולה יותר", ואולי אף מטיל ספק בבחירה בו.

"זהבי מפעיל על עצמו לחץ רב, הוא ויתר על לא מעט כסף לשם תהילה ספורטיבית (כ-3/4 משכרו) ורוצה לקחת את הקבוצה על גבו", נכתב לטובתו, אך אולי הוא מנסה יותר מדי בכוח. לאחר מכן הוא מבקר את החלוץ על האנוכיות שלו. "נגד טוונטה, לדוגמא, זהבי בחר לנסות להבקיע ממצבים בהם לפרוץ את הכספת הראשית בבנק היה קל יותר. זהבי התעלם גם בעבר מחבריו לקבוצה, במשחק נגד ווילם", הוא תוקף.

ערן זהבי | Prestige/Soccrates/Getty Images

העיתונאי בביקורת על ערן זהבי

"האגו הזה שלהם הוא רעל עבור כל קבוצה, מחויבות לקבוצה וקבלת החלטות נכונה דורשת בגרות נפשית. מלאן בוודאי ישתפר בכך, הוא צעיר (בסך הכל בן 21). מזהבי ניתן וצריך היה לצפות לדברים אחרים". הוא טוען ששמידט תירץ בכך ששחקני ההתקפה שלו עדיין לא מבינים זה את זה בגלל הקורונה, הפציעות, פגרות הנבחרות, אך נראה שהתחרות הפנימית חוצה את גבול הטעם הטוב. זהבי לא יכול לשחק לעתים קרובות כל כך עבור עצמו, זה הדבר הכי גרוע עבור חלוץ".

איינדהובן מדורגת רק במקום הרביעי בטבלה במרחק ארבע נקודות מהמוליכה אייאקס. בחמישי הקרוב היא תארח את פאוק סלוניקי ותנסה להתאושש מהתבוסה 4:1 ביוון. זה יהיה משחק מאוד חשוב עבורה שכן כרגע היא מדורגת רק במקום השלישי בשלב הבתים.

המספרים של זהבי העונה: 7 משחקים – 3 שערים, 3 בישולים, 581 דקות

ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי