בשירות אייאקס: פ.ס.וו איינדהובן וזהבי הפסידו 3:1 לאלקמאר

אחרי הצמד מול אייאקס, זהבי וקבוצתו התרסקו. קומפיינרס כבש מהנקודה הלבנה את הראשון (29) והשלים צמד מדהים (39) עם העקב, מקס צימק (59) עם כדור חופשי מושלם, סטיינס סגר את הסיפור בדקה ה-90

(גודל טקסט)

ביום ראשון, ערן זהבי חזר מפציעה כמו מלוע של תותח למפגש עם אייאקס, כבש צמד אדיר והוביל את קבוצתו ל-2:2 עם אלופת הולנד. אך הערב (רביעי"), הסיפור היה שונה לגמרי. איינדהובן אירחה את אלקמאר באצטדיון פיליפס, בידיעה שניצחון יעלה אותה, לפחות באופן זמני למקום הראשון, אך נכנעה בצורה לא מרשימה כלל.

בדקה ה-29, בניגוד למהלך המשחק, מלך השערים של אלקמאר, טן קומפיינרס כבש את הראשון מהנקודה הלבנה, והשלים צמד עשר דקות לאחר מכן עם אחד השערים היפים שראינו עד כה ב-2021. במחצית השנייה, פיליפ מקס החזיר את התקווה לאיינדהובן עם כדור חופשי נפלא וצימק ל-2:1, אך חניכיו של רוג'ר שמידט שלחו את כל הכלים להתקפה לאחר מכן, ומן העבר השני, קלווין סטיינט ניצל פרצה בהגנת פ.ס.וו וסגר את הסיפור עם 1:3 נהדר בסיום.

בעקבות ההפסד, פ.ס.וו נשארת במקום השלישי, נקודה פחות מויטסה ואייאקס, כשהמוליכה עשויה להגדיל את הפער מחר לארבע נקודות. מנגד, אלקמאר מתמקמת במקום החמישי בפער של שלוש נקודות בלבד מפ.ס.וו

ערן זהבי | Prestige/Soccrates/Getty Images
דנזל דאמפריס | Soccrates/Getty Images

מהלך המשחק

אווירה מחשמלת באצטדיון פיליפס ארנה בפתיחת המשחק, למרות היעדר הקהל. הקבוצה של זהבי הציגה רגעים גדולים של כמה מהשחקנים הגדולים שלה בכל הזמנים, הישראלי קיבל את פרס שחקן המחזור והמשחק יצא לדרך! אחרי שמונה דקות, מצב ראשון לזהבי. הישראלי קיבל כדור עומק קשתי מצויו ברחבה שהשאיר אוותו באחד על אחד מול השוער, אך השתלט בצורה מסורבלת על הכדור ואיבד אותו. הקצב עדיין רגוע.

20 דקות של כדורגל מאחורינו, איינדהובן מגבירה לחץ ומשתלטת על קצב המשחק, אך לא מצליחה להגיע למצבים מסוכנים. אלקמאר בעיקר מתגוננת. אך בדקה ה-29, בניגוד למהלך המשחק, בואדו מאלקמאר קיבל כדור עומק מצוין, השוער של פ.ס.וו, מבוגו ירד לכדור בצורה לא חכמה והכשיל את השחקן. השופט הצביע על הנקודה הלבנה, קופמיינרס ניגש לנקודה הלבנה וכבש את השער הראשון במשחק. 0:1 לאלקמאר על איינדהובן.

דקות לא טובות לפ.ס.וו ואיינדהובן מאז ספיגת השער הראשון. מסירה רעה של זהבי הגיעה לאלקמאר, בואדו קיבל כדור עומק מצוין והצליח לעקוף את הבלם האחרון של .פ.ס.וו, אך הסתבך עם הרגליים, בעט בעיטה חלשה שפגעה במגן והכדור יצא לקרן. בכדור הקרן, הרמה נפלאה הגיעה לכובש השער הראשון, טן קומפיינרס שמבלי לראות את השער הקפיץ כדור מדהים עם העקב מעל מבוגו, בדרך לחיבורים ולתוך הרשת. 0:2 מדהים לאלקמאר. אחד משערי העונה בעולם! למדורג שני בטבלת מלכי השערים של הליגה ההולנדית. אלקמאר שומרת על היתרון עד לסיום המחצית, שצריכה להדאיג מאוד את רוג'ר שמידט.

טן קופמיינרס | Soccrates/Getty Images
פ.ס.וו איינדהובן נגד אלקמאר | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

מחצית שנייה

המחצית השנייה באצטדיון פיליפס יצאה לדרך. צריך להזכיר, שאלקמאר ניצחה רק 3 פעמים בהיסטוריה באיינדהובן. בדרך לפעם הרביעית? גם במחצית השנייה של המשחק פ.ס.וו איינדהובן שולטת, אך מחוררת בחלק ההגנתי ולא מצליחה לסכן ממש את השער של אלקמאר. המשחק מתחמם. בדקה ה-57, שני כרטיסים צהובים רצופים לאלקמאר וכדור חופשי על סף הרחבה לאיינדהובן. זהבי לא באזור הבעיטה, פיליפ מקס סובב כדור מושלם עם רגל שמאל לפינה הרחוקה. איינדהובן מצמקת ל-2:1. המגן השמאלי שמוביל את המבלים של איינדהובן, כובש את השער הרביעי שלו העונה, והכל עדיין פתוח!

שעה של כדורגל מאחורינו, משחק קצבי ורב שערים, אך זהבי עדיין לא מעורב כל כך הערב בהתקפה של איינדהובן.

פ.ס.וו איינדהובן נגד אלקמאר | Soccrates/Getty Images

איינדהובן מתקרבת לשער השוויון, מחצית שנייה חד צדדית עד כה. זהבי בניסיון נואש להשיג את הכדור מתחיל להתרחק מהשער ויורד כמעט למחצית המגרש לחלץ כדורים. נותרו 20 דקות לתוספת הזמן. האם פ.ס.וו תשיג את שער השוויון? חמש דקות אחרונות לסיום המשחק, ערן זהבי מקבל כדור על קצה הרחבה הצפופה של אלקמאר ומאבד, לא נראה במיטבו היום. בדקה ה-89, מצב מסוכן לפ.ס.וו. כדור קרן פגע בראש של בוסקאלי אך נעצר אצל השוער. מן הצד השני, התקפה מתפרצת נהדרת של אלקמאר הסתיימה אצל קלווין סטנגס, הקשר הצעיר והמוכשר פרץ בקלות את ההגנה של איינדהובן, שלח בעיטה חזקה, הכדור פגע בג'ורדן טזה ונכנס אל השער. 1:3 לאלקמאר בסיום.

הרכבים

פ.ס.וו איינדהובן: איבון מבוגו, דנזל דומפריס, ג'ורדן טזה, אוליבייה בוסקאלי, פיליפ מקס, איברהים סנגרה, פאבלו רוסאריו, מוחמד איהטארן, ראיין תומאס, דוניל מאלן, ערן זהבי.

אלקמאר: מרקו ביזוט, יוקינארי סוגאווארה, פנטליס צ'צידיאקוס, ברונו מרטינס אינדי, אואן ויינדל, טן קופמיינרס, פרדריק מידצ'ה, אלברט גודמונדסון, קלווין סטנגס, ג'ספר קרלסון, מיירון בואדו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי