הלם: שוער אייאקס הושעה לשנה אחרי שנכשל בבדיקת סמים

אנדרה אוננה | Geert van Erven/BSR Agency/Getty Images

סערה בהולנד: אנדרה אוננה לא ישחק ב-12 החודשים הקרובים לאחר שנמצא בבדיקת השתן שלו פורוסמיד. המועדון מתכוון לערער ל-CAS בטענה שלקח בשוגג את התרופה, שהייתה מיועדת לאשתו

(גודל טקסט)

סערה בהולנד. שוערה המצוין של אייאקס, אנדרה אוננה, קיבל היום (שישי) השעייה ל-12 חודשים מכל פעילות בכדורגל לאחר שנכשל בבדיקת סמים. מסתבר כי במהלך בדיקה שביצע נמצא החומר האסור פורוסמיד בשתן שלו.

ההשעיה נכנסה לתוקף באופן מיידי והיא חלה בכל המסגרות כמובן. הוא לא יוכל לשחק במדי נבחרת קמרון, לא בליגה ההולנדית ולא במפעלים האירופיים. אייאקס הודיעה רשמית כי היא מתכוונת לערער ולפנות ל-CAS (בית הדין הבינלאומי העליון לענייני ספורט).

לטענת האלופה ההולנדית, אוננה נטל בשוגג את התרופה בשעה שלא הרגיש טוב, והיא בכלל הייתה מיועדת לאשתו. באתר הרשמי נכתב: "בבוקר ה-30 באוקטובר אוננה חש ברע. הוא רצה ליטול כדור בכדי להקל על אי הנוחות, אך מבלי לדעת הוא נטל תרופה שאשתו קיבלה אליה בעבר מרשם".

אנדרה אוננה | Laurens Lindhout/Soccrates/Getty Images

מנכ"ל אייאקס ושוער העבר, אדווין ואן דר סאר, אמר בנושא: "אנחנו עומדים בספורט נקי וכמובן שאף אחד לא נוטל תרופות משפרות ביצועים. זו מפלה אדירה, גם עבור אנדרה וגם עבור המועדון. אוננה הוא שוער מהטופ, הוא הוכיח את זה בשנים האחרונות והוא אהוב מאוד בקרב האוהדים. קיווינו להשעיה על תנאי או השעיה קצרה בהרבה, מכיוון שהתרופה לא נועדה לחזק את גופו או ביצועיו".

זה לא המקרה המביך היחיד שמקיף את אייאקס בימים האחרונים. כזכור, רק לפני יומיים הסתבר כי בעקבות טעות טכנית – סבסטיאן האלר לא נרשם בסגל הקבוצה למשחקי הליגה האירופית. החלוץ, שרק לפני כחודש חתם במועדון כרכש הנוצץ של ינואר והפך להעברה היקרה בתולדות הליגה ההולנדית, ייאלץ לצפות בחבריו מהיציע, בפרשה מביכה במיוחד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי