הקאמבק לא הצליח: אריאן רובן הודיע על פרישה מכדורגל

אריאן רובן | JEROEN PUTMANS/ANP/AFP via Getty Images

קשר הכנף בן ה-37 שחזר מפרישה לכרוניגן קבוצת נעוריו, נכנע לפציעות אחרי שרשם 263 דקות בלבד אשתקד: "זו בחירה קשה אבל הגוף לא נתן לי הרגשה טובה". זכה עם באיירן בטרבל ב-2013 והגיע עם הולנד לגמר המונדיאל

(גודל טקסט)

כל הולנד התרגשה בקיץ שעבר כאשר אריאן רובן, מגדולי שחקניה איי פעם, חזר בו מפרישה לסגירת מעגל בכרוניגן בה גדל. רובן היה בעל מוטיבצייה גדולה אלא שהוא נאלץ להיכנע לפציעות. אחרי שרשם 263 דקות בלבד אשתקד והושבת מאוקטובר ועד אפריל – קשר הכנף ראה שהוא לא מצליח להתאושש והודיע היום (חמישי) שזה סוף המשחק והפעם באמת.

"שנה לאחר הקאמבק שלו, רובן שוב תולה את נעלי הכדורגל", נכתב בכלי התקשורת בהולנד. רובן פרסם הודעה: "התחלתי את ההרפתקה הזו עם הרבה אנרגיות והתלהבות. הייתי צריך להתמודד עם נסיגות פיזיות די מהר, מה שגרם לי להעדר ממשחקים רבים. אחרי דרך ארוכה של ניסוי וטעייה, סוף סוף הצלחתי לקחת חלק במשחקים האחרונים של העונה".

רובן לקח את התסריט הזה בחשבון: "ידעתי מראש שזה עלול לקרות אבל לקחתי על עצמי את האתגר ועשיתי הכל כדי שזה יעבוד ולא רק אני, אלא כולם בתוך המועדון ובסביבתי הקרובה תמכו בי בכל עת. התגובות החמות של כל אוהדי הכדורגל ריגשו אותי, אני אסיר תודה לכולם".

משחק הפלייאוף מול אוטרכט ב-19 במאי התגלה כאחרון בקריירה שלו. "לאחר המשחק החלטתי שאקדיש זמן כדי לקבל החלטה נכונה לגבי העתיד. התחלתי להתאמן שוב, מבחינתי היה חשוב לשמור על כושר ועל כן לא יצאתי לפגרה יכולתי להרגיש האם אני יכול והאם זה מציאותי להמשיך לעונה נוספת. אבל לגוף לא היה את התחושה הטובה והביטחון להם הייתי זקוק ולכן החלטתי להפסיק".

"זו החלטה קשה מאוד, כי הראש והלב היו זה מול זה. רציתי להמשיך לשחק, ליהנות ולקוות להחזיר לאוהדים. אבל אני חושב שההחלטה מציאותית. אני אשאר אוהד כרוניגן מהיום. ברצוני להודות לכולם על התמיכה שקיבלתי בשנה האחרונה, זה היה מחמם את הלב". לסיכום אמר ההולנדי כי הוא מקווה שהאוהדים יחזרו במלואם למגרשים.

כאמור, לרובן הייתה קריירה יוצאת מן הכלל שכל אחד היה יכול לחלום עליה, על אף הפציעות הרבות. הישג השיא שלו היה הטרבל עם באיירן מינכן בעונת 2012/13 כשכבש את שער הניצחון בגמר ליגת האלופות נגד בורוסיה דורטמונד. הוא הגיע עם נבחרת הולנד לגמר המונדיאל ב-2010 (שם החמיץ מול איקר קסיאס) ולבש את מדי האורנג' 96 פעמים בהן כבש 37 שערים. הוא זכה עם הבווארים בשמונה אליפויות בין היתר ויש לו שתי אליפויות גם בצ'לסי, אחת עם ריאל מדריד ואחת עם פ.ס.וו איינדהובן. בסה"כ כבש רובן כמעט 250 בתחנות השונות בקריירה. מעניין מתי הכדורגל ההולנדי יזכה לכוכב גדול כמוהו.

אריאן רובן
אריאן רובן | Gettyimages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי