גוראן פאנדב עשה היסטוריה: מקדוניה הצפונית העפילה ליורו

מקדוניה הצפונית חוגגת העפלה ליורו
מקדוניה הצפונית חוגגת העפלה ליורו | Levan Verdzeuli - UEFA/UEFA via Getty Images

בגיל 37, הכוכב כבש את שער הניצחון בטביליסי וקבע 0:1 שהעלה את נבחרתו לטורניר גדול לראשונה בתולדותיה. גאורגיה תישאר עם המחמאות

(גודל טקסט)

מקדוניה הצפונית העפילה לראשונה בתולדותיה לטורניר גדול והיא תשתתף ביורו 2020. הנבחרת שלמעשה נוסדה ב-1994 לאחר שהמדינה קיבלה עצמאות והתנתקה מיוגוסלביה, עשתה את הבלתי ייאמן וניצחה הערב (חמישי) 0:1 בגאורגיה בגמר של דרג ד' בפלייאוף היורו והיא הראשונה מבין ארבע נבחרות שיצטרפו הערב לאליפות אירופה בקיץ הקרוב.

באצטדיון בטביליסי נפגשו הערב שתי נבחרות שמעולם לא העפילו לטורניר גדול כמדינות עצמאיות. גאורגיה הגיעה למעמד הנכסף של גמר הפלייאוף אחרי שבחצי הגמר בחודש שעבר עברה את בלארוס ואילו מקדוניה הצפונית הצליחה להכניע את קוסובו אחרי שגם בטורניר מוקדמות היורו הרשימה וסיימה במקום השלישי – טורניר מוקדמות ראשון שלה שהיא מסיימת במיקום כה גבוה – ומי שעשה את ההבדל הערב בטביליסי היה מי אם לא הכוכב המקדוני בן ה-37, גוראן פאנדב.

אחרי 56 דקות של משחק שלא התעלה לרמה גבוהה, שתי הנבחרות בעיקר חששו לספוג, הגיע הרגע המכריע: אליף אלמאס מנאפולי פרץ מאגף שמאל, מסר לאיליה נסטרובסקי והאחרון מצא את מי אם לא גוראן פאנדב, שבגיל 37 ולאחר חילופי מסירות בנגיעה ניצב לבדו מול גיורגי לוריה, לא התבלבל וגלגל את הכדור לרשת כדי להעלות את מקדוניה הצפונית ליורו 2020. פאנדב, בחמש השנים האחרונות חלוץ גנואה האיטלקית, כבש את שערו ה-35 בהופעתו ה-109 בנבחרת מאז הבכורה ביוני 2001 – ללא צל של ספק ההופעה החשובה בחייו והשער הגדול ביותר בקריירה. במקדוניה שיחק גם סטפן ספירובסקי, אקס הפועל ת"א שיהיה גם הוא ביורו.

בזכות הניצחון ההיסטורי עבור מקדוניה הצפונית, היא מצטרפת לבית מספר 3 ביורו 2020, יחד עם הולנד, אוקראינה ואוסטריה.

מקדוניה הצפונית חוגגת העפלה ליורו
מקדוניה הצפונית חוגגת העפלה ליורו | VANO SHLAMOV/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי