פרנצ'סקו טוטי בראיון: "אני סידרתי את הגעת סוף פודגוראנו לרומא"

פרנצ'סקו טוטי | ראובן קסטרו

הישראלי המוכשר שהגיע ממכבי חיפה, החיים אחרי הפרישה, השחקן הכי טוב ששיחק לצדו, יורו 2020 ומי היה מנצח בקרב - גאטוסו או דה רוסי? עם הגעתו לישראל לפעילות של חברת הייניקן, האיטלקי האגדי מדבר על הכל

(גודל טקסט)

אגדת הכדורגל האיטלקי, פרנצ'סקו טוטי, התארח בישראל במהלך השבוע האחרון כשגריר של יצרנית הבירות 'הייניקן', לכבוד גמר ליגת האלופות שנערך שלשום (שבת). בין לבין, הסמל ההיסטורי של רומא ואלוף העולם במדי נבחרת איטליה ב-2006, התפנה לראיון עם וואלה! ספורט שבו ניתח את מצבה של קבוצתו לשעבר – כולל התייחסות לכישרון הישראלי שמשחק במחלקת הנוער שלה, סוף פודגוראנו – וסיפק את פרשנותו לקראת יורו 2020 הקרב ובא.

צפו בראיון עם פרנצ'סקו טוטי (צילום: יותם רונן, מייקל ברהם. עריכה: ניר חן)

איך אתה רואה את רומא מאז הפרישה שלך?
"הרמה תמיד טובה. כמעט בכל עונה היינו בליגת האלופות, לפחות בתקופה שאני שיחקתי. אמנם לא זכינו בהמון תארים, אבל כן זכינו באליפות, בשני גביעים ובשני סופרקאפ. בכל זאת בהחלט היינו יכולים לזכות ביותר, אבל היו קבוצות יותר חזקות מאיתנו באותה תקופה".

מתי לדעתך היא תחזור לליגת האלופות?
"אני מקווה שבקרוב, אוהדי רומא משוועים לריגושים מהסוג הזה".

איך נראים חייך מאז הפרישה?
"אני מרגיש ממש אדם אחר. הרבה יותר מתקדם ובוגר. בתקופה הזו הקמתי סוכנות סקאוטינג, כדי לאתר כישרונות צעירים באיטליה ובאירופה ולאפשר להם להגשים את החלום".

"מרגיש יותר מתקדם ובוגר" | ראובן קסטרו

שחקן ישראלי משחק כיום בקבוצת הכדורגל של רומא: סוף פודגוראנו. שמעת עליו?
"לא רק ששמעתי עליו, אני זה שסידר את זה. הוא בחור מוכשר. לא קל לשנות עיר ותרבות, אבל הוא הרגיש טוב מאוד מהר, הוא קשוח ואנחנו מקווים לגרום לו לצמוח ולהשתפר".

הוא יעלה לבוגרים ברומא?
"זה לא תלוי בי, רק בו. הוא הוכיח יכולות מצוינות ופוטנציאל מבטיח. בכדורגל צריך גם הרבה מזל. אם הוא יצליח לתפוס את הרגע הנכון, תהיה לו הזדמנות להוכיח את עצמו".

מי השחקן הטוב ביותר ששיחקת לצדו?
"אנטוניו קסאנו. הוא כישרון נדיר, טהור".

אם נכניס את דניאלה דה רוסי וג'נארו גאטוסו לזירה – מי ינצח?
"גאטוסו. בוודאות".

טוטי. הביא את פודגוראנו לחיפה | ראובן קסטרו

צפו: טוטי מתכונן ליורו

יורו 2020 בפתח. איטליה יכולה לזכות?
"היורו תמיד מרגש. איטליה בשבילי תמיד פייבוריטית, כמו גם צרפת, בלגיה, גרמניה, ספרד. כל אחת יכולה להגיע עד הסוף, אבל צרפת החזקה ביותר".

מיהו השחקן החשוב ביותר בסגל של רוברטו מאנצ'יני?
"אין שחקן אחד, לדעתי הקבוצה היא זו שמביאה ניצחונות. בתחרויות כאלה צריך קבוצה מאוחדת. כמו אצלנו ב-2006".

בית ו' ממש "בית המוות", עם צרפת, גרמניה ופורטוגל.
"זה בית מאוד קשה והכי מסובך עבור כולם. אני לא זוכר בית כל כך עמוס בהיסטוריה של היורו. אני חושב שצרפת תעבור, היא אחת המועמדות לזכייה. על הגרמנים אפשר להגיד שהם קשוחים ולפורטוגל שחקנים מוכשרים".

הסמל של רומא מאמין בנבחרת איטליה | ראובן קסטרו

מה לגבי הבית האיטלקי?
"הוא לא קל. אף בית לא קל. במגרש זה נראה אחרת לגמרי, צריך להגיע למשחק בנחישות ובגישה הנכונה. כל משחק הוא שונה מהשני והכל יכול לקרות בטורניר הזה".

מה דעתך על אנגליה?
"היא אחת המועמדות שיכולה להגיע עד הסוף, יש לה שחקנים יוצאי דופן".

איזו נבחרת תפתיע?
"קשה לומר. פורטוגל או הולנד. אבל לדעתי, גם אם יהיו הפתעות, הן יגיעו מקבוצות חזקות במיוחד. לדעתי הארבע הכי חזקות הן צרפת, איטליה, גרמניה ובלגיה. גם ספרד, אבל זו לא אותה הנבחרת שהייתה ב-10 השנים האחרונות".

דה רוסי וגאטוסו. מי היה מנצח? | Claudio Villa/Getty Images
עוד באותו נושא: פרנצ'סקו טוטי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי